Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en grafisch bewerken, budget: max 800 eur

Pagina: 1
Acties:

• NinjaNina
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals de titel al zegt heb ik een laptop nodig voor mijn studie. Dit betekent dat ik hem voornamelijk ga gebruiken voor studie en daarbij goed moet kunnen multitasken: word bestanden, meerdere tabbladen in browser, gebruik van een derde programma’s zoals SPSS en het afspelen van muziek moet gelijktijdig kunnen.

Daarnaast wil ik me meer verdiepen in grafische vormgeving en ga dan ook een cursus volgen in het gebruik van Adobe Illustrator, Photoshop en InDesign. Ik vind het dan ook belangrijk dat de laptop deze programma’s aan kan en aangezien ik even voorruit wil met de laptop lijkt het mij verstandig om niet uit te gaan van de minimale systeem vereisten.

Verder speel ik geen games oid en kijk ik ook maar zelden films op mijn laptop.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik merk dat ik hier een lastige inschatting van kan maken. Ook omdat ik liever iets meer uitgeef aan een laptop met een langere levensduur, maar ik gelijktijdig eigenlijk wel maar een zeer beperkt budget heb. De vorige laptop die ik heb gekocht was echter best goedkoop en daar heb ik toch wel spijt van gehad, dus ga ik nu maar voor een upgrade. Ik hoop dan ook uit te komen rond de 600-700 euro en wil eigenlijk niet meer dan 800 euro voor een laptop betalen. Blijkt de perfecte laptop 100 euro meer te kosten, dan wil ik daar eventueel ook wel naar kijken.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal ik het meest voor studie gebruiken en dat betekent dus dat ik er dagelijks mee zou reizen. Het is dan ook zeer belangrijk dat de laptop niet te groot en zwaar is. Ook de accuduur moet op zijn minst redelijk zijn, het zal echter weinig voorkomen dat ik langdurig zou moeten werken in een omgeving zonder stopcontact in de buurt.

Mijn minimale eisen zijn toch wel:
• Max 2 kg, maar liever minder
• Scherm diagonaal 13.3”- 15.6” (liefste 14”>13”>15”)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
• Ik heb het liefste een mat beeldscherm, aangezien ik reflectie erg irritant vind. Daarnaast zit ik soms ook buiten te werken.
• Ik heb geen last van een touchscreen maar vind het ook onnodig hier extra voor te betalen.
• Dit komt een beetje uit het niets, maar eigenlijk ben ik zeer geïnteresseerd in het gebruik van Linux. Nu is dit voor sommige software die ik wil gaan gebruiken niet echt handig, daarom overweeg ik om dit naast Windows te installeren. Na mijn studie zou ik mogelijk ook volledig op Linux over willen stappen. Nu ben ik alles behalve een programmeerder dus wat dat betreft is het mogelijk een vreemde keuze, daarentegen spreekt het concept van open source me heel erg aan en vind ik het een naar idee om mee te draaien in het monopolie van Microsoft of Apple. Ook gezien de bescherming van persoonsgegevens en privacy heb ik het idee dat een overstap naar Linux in de toekomst een goed idee zou kunnen zijn.

Nu zou Linux volgens mij op bijna alle laptops behalve Mac- en Chromebooks geïnstalleerd kunnen worden, maar mogelijk zijn er hier nog zaken waarbij rekening zou kunnen worden gehouden? Verder heb ik gehoord dat sommige laptop producenten er om bekend staan minder goede privacybescherming te bieden. Ik weet echter niet hoe relevant dit nog is en welke merken wat dat betreft beter vermeden kunnen worden. Daarentegen zou ik de privacybescherming vanuit de producenten wel mee willen nemen in mijn afweging.

Een klein overzicht
Gebruikte software:
• Word, Excel, PowerPoint
• SPSS
• Adobe Illustrator
• InDesign
• Adobe Photoshop

Bouw:
• Max 2 kg, maar liever minder
• Scherm diagonaal 13.3”- 15.6” (liefste 14”>13”>15”)
• Liefste een mat scherm

Wat ik denk nodig te hebben:
• Intel core i5 of i7 (evt i3)
• Redelijke videokaart (hier snap ik echter zeer weinig van)
• 8GB RAM
• 128 GB op SSD

Nu heb ik erg mijn best gedaan me te verdiepen in laptops en dergelijke, maar heel goed begrijpen doe ik het toch niet. Als ik echter gewoon uitga van de laptops op tweakers.net eindig ik uiteindelijk bij de Dell Vostro 5468-4W59W en de HP ProBook 440 G4 Y8B49EA. Hier staan echter geen reviews bij, dus geen idee hoe die daadwerkelijk werken.

Verder overweeg ik de HP Pavilion 15-cc593nd en de Lenovo V110-15ISK 80TL0169MH , maar beide zijn eigenlijk groter dan ik zou willen.
Dus nu de vraag of iemand hier misschien advies over heeft. Is er misschien een laptop waar iemand aan moet denken bij dit verhaal? Zijn de laptops hier genoemd mogelijk een goede optie?

Besproken en verder in geinteresseerde laptops:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Zenbook UX305FA-FC007H€ 688,98€ 688,98
1Dell Vostro 5468-4W59W€ 688,72€ 688,72
1HP Pavilion 15-cc593nd€ 749,-€ 749,-
1HP ProBook 440 G4 Y8B49EA€ 784,09€ 784,09
1Lenovo IdeaPad 510S-14IKB (80UV0072MH)€ 680,-€ 680,-
1Lenovo ThinkPad E570 20H500B2MH€ 889,-€ 889,-
1Lenovo V110-15ISK 80TL0169MH€ 597,99€ 597,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.077,78

[ Voor 20% gewijzigd door NinjaNina op 02-09-2017 18:57 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Die hp pavilion is vandaag nog 749 zag ik. Dat is wel een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Verwijderd

Dat hoorde ik ook van Hans de Konijnen, zeker doen zeinhij