Thermal adhesive verwijderen van videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Ik heb een (medion) Geforce 3 ti 200 van marktplaats gehaald middels verzenden. De kaart is binnen en het blijkt dat de vorige eigenaar ooit heatsinks op het geheugen geplaatst heeft. Dit vermoed ik omdat de heatsinks zilver zijn en de cpu heatsink is zwart. Op google zie ik ook enkel de zwarte heatsink zitten.

Nu zijn twee van die heatsinks los geraakt tijdens het verzenden. Ik wist niet dat adhesive uberhaupt los kon laten, en google blijkbaar ook niet maar goed het spul heeft los gelaten.

Maar laat ik het nu maar gewoon zoals het is, want als de fabrikant het destijds niet nodig vond, dan zal het nu ook wel niet nodig zijn.

Of was het wel nodig, daar iemand ooit de moeite genomen heeft om die dingen erop te plakken? En in dat geval hoe haal ik de lijmresten van het geheugen en van die heatsinks vast? Want gewoon over de klonten heen opnieuw vastplakken is ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijmresten? Wasbenzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Eerlijk gezegt geen idee of het lijm is, zelf nooit thermal adhesive nodig gehad en geen idee of dat spul nog van elkaar verschild.

Kan wasbenzine geen kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Isopropanol
Of 96% denat Ethanol

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 02-09-2017 18:07 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 19:25

Nemesizz

Untouchable

Ik zou ook 96% alcohol gebruiken, soms een beetje boenen (ik gebruik dan wattenstaafjes) maar heeft tot nu toe altijd gewerkt voor koelpasta, lijmresten, en andere ongein wat soms op chipjes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Bedankt, ik zal een flesje ophalen en proberen of het eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Warmtegelijdende lijm is meestal tweecomponentenspul (epoxy oid) die uithard na aanbrengen. Ik betwijfel of je dit met alcohol weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hoe warm worden die geforce 3 ti 200 kaarten eigenlijk? Anders zou ik het toch ook desnoods kunnen laten als het echt niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Tussen kamertemperatuur en 100 graden, daar is weinig zinnigs over te zeggen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Hahn schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:22:
Tussen kamertemperatuur en 100 graden, daar is weinig zinnigs over te zeggen :P
Fair enough, ik zal kijken of ik t spul schoon kan maken en anders gaan we mischien bbqen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 19:25

Nemesizz

Untouchable

Denk niet het veel uit zal maken, standaard kwam die Medion GF3 ook zonder heatsinks (denk ook dat meeste er voor de sier opzaten*, lijkt me heeeeeel sterk dat die geheugen modules echt koeling nodig waren).

* = de koelribben op geheugen bij andere merken GF3Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Nemesizz schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:36:
Denk niet het veel uit zal maken, standaard kwam die Medion GF3 ook zonder heatsinks (denk ook dat meeste er voor de sier opzaten*, lijkt me heeeeeel sterk dat die geheugen modules echt koeling nodig waren).

* = de koelribben op geheugen bij andere merken GF3Ti.
Bedankt
Pagina: 1