Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DOS aanval vanaf eigen computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd last van problemen met mijn ethernet connectie. Op willekeurige momenten raak ik mijn connectie kwijt, dit kan soms meerdere keren binnen een uur gebeuren en vervolgens weer verdwijnen voor een aantal dagen. Het lijkt onafhankelijk van het tijdstip en of ik iets doe op mijn computer, soms gebeurt dit al net na het opstarten of om 4 uur 's nachts als ik lig te pitten.

Toen ik in mijn router ging nakijken wat er gebeurd zag ik dat er al 150 fraggle broadcast attacks, een soort van DOS aanval binnen het netwerk, plaats hadden gevonden sinds de laatste reset van de log. Ik zag dit aantal soms ook stijgen nadat ik mijn connectie verloor. Ik heb mijn antivirus en malwarebytes laten runnen maar dit leverde niets op. Verder las ik dat er al enige tijd problemen waren met Windows 10 en ethernet verbindingen, ik had daarom de netwerkdrivers teruggerolled maar dit verhielp het ook niet. Het enige andere dat ik kan bedenken was dat een normale applicatie vanwege een bug abnormaal veel requests verstuurd waardoor het wordt gezien als een DOS aanval, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan testen.

Ik heb mijn desktop aangesloten via een ethernetkabel naar het elektriciteitsnet van het huis, die vervolgens verbinding maakt met mijn router. Ik heb Windows 10 en de laatste netwerkdrivers geïnstalleerd. Met normale activiteit gaat mijn ethernetconnectie zelden boven de 500kbps ontvangen en 200 verzonden.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of meer gedetailleerde logs kan zien?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nou even googlet op "fraggle" dan vind je dit:
Given those routers (as of 1999) no longer forward packets directed at their broadcast addresses, most networks are now immune to Fraggle (and Smurf) attacks.
Dus dat verklaart je problemen niet. Eerste verdachte is volges mijn de powerline set

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Misschien even de TS compleet maken met een volledig overzicht van alle apparatuur die er op & aan je netwerk zit? Merk & type modem, router en wat nog meer gebruikt wordt.

Maar als ik het goed lees gebruik je onder andere een powerline verbinding? Dan zou ik beginnen met die uit te sluiten: doe tijdelijk even enkel een ethernetkabel van PC naar router. Zo mogelijk ook even al het andere er af laten - dus ga naar een zo kaal en betrouwbaar mogelijke situatie en kijk of het probleem dan is opgelost?

Zo ja: langzaamaan je netwerk weer uitbreiden richting de huidige situatie, telkens weer kijken of het probleem is opgelost.

Zo nee: je OS uitsluiten, tijdelijk een Linux live-USB gebruiken, Als ik het zo goed lees zou je binnen enkele uren moeten weten of het probleem dan optreedt of niet.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:38:

Ik heb mijn desktop aangesloten via een ethernetkabel naar het elektriciteitsnet van het huis, die vervolgens verbinding maakt met mijn router.
Heb je niet gewoon een brakke powerline oplossing waardoor je verbinding verliest ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross