Opkoping KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.872 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gensnet7
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
> De hele internetmarkt zit voor mijn gevoel compleet op slot. Innovatie en concurrentie bestaat niet meer.

Ha, ha, mensen gaan het nu merken dat de KPN zo langzamerhand "alles" heeft opgekocht en daarmee weer de markt domineert. Inderdaad foetsie ontwikkeling en concurrentie.

> De overheid weigert in te grijpen en laat het volledig aan de burger zelf over

Nou moeten we niet zeuren, want we hebben dat zelf uit handen gegeven met de privatisering. De overheid moest zonodig dingen gaan afstoten en toen hebben ze twee vliegen in één klap geslagen: Ze zijn/waren van de verantwoordelijjkheid af en ze kregen er een mooie volle beurs met geld voor. De overheid heeft dus hun verantwoordelijkheid "verkocht" en wanneer de overheid zich er toch mee zou gaan bemoeien, zegt een bedrijf terecht dat de overheid zich niet met hun bedrijfsvoering moet bemoeien.

> om wat op poten te zetten met betrekking tot glasvezel.

Weer zoiets. De investering in glasvezel is gigantisch geweest. Overal zie je loze buis boven het maaiveld uitkomen, waar het de bedoeling van was om glasvezel in te stoppen. Een heleboel buizen zullen wel "loos" in de grond blijven liggen.

> Dat is natuurlijk mooi als je in een gebied woont waar mensen mondig zijn en tijd en geld hebben
> om dat te regelen.

Het zijn niet zozeer mondige mensen, die tijd en geld hebben maar meer de regeltjes, die elk eigen iniatief de kop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Wat is precies het doel van je topic? Als ik naar buurlanden kijk mogen we op dit moment niet klagen wat betreft internettoegang in NL. Natuurlijk kunnen dingen beter. Ik zou zeggen start een partij :) Gelukkig hebben we de kabelboer nog als concurrent.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bron ?

en wat is eigenlijk nu je punt of vraag ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jongens, dit is de eerste post van TS, hij wilde iemand antwoord geven maar heeft per ongeluk een nieuw topic aangemaakt. Staat al slordig genoeg, ga het nou niet zitten vervuilen met bijdehandte opmerkingen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gensnet7
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-05-2021
Jim423 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:28:
Wat is precies het doel van je topic? Als ik naar buurlanden kijk mogen we op dit moment niet klagen wat betreft internettoegang in NL. Natuurlijk kunnen dingen beter. Ik zou zeggen start een partij :) Gelukkig hebben we de kabelboer nog als concurrent.
Doel van onderwerp. Mensen wakker te maken dat er geen enkele andere provider meer is die onafhankelijk van de KPN is. Met andere woorden er is in werkelijkheid geen enkele concurrentie meer en de uitrol van o.a. glasvezel wordt- voor zover de KPN die al niet in handen heeft- overal gestaakt of gedwarsboomd.

Kijken naar het buitenland doen we alleen maar als het ons goed uitkomt. Je kaart nu een mooi onderwerp aan met de kabelboer. Kijk daar maar eens naar het buitenland. In omliggende landen (Duitsland, België en Engeland) kunnen ze ongeacht van de verplichte afname televisie afzonderlijke onderdelen kiezen. Wil je alleen telefoon zonder verplichte televisie; geen probleem. Wil je alleen internet zonder verplichte televisie: geen probleem. Alleen in Nederland wordt dit gedwarsboomd door de kabelboer(en). Je moet altijd "verplicht" televisie afnemen. Er zijn genoeg mensen die helemaal geen belang bij televisie van de kabelboer hebben maar wel bijv. alleen internet. Een kabelboer is derhalve géén concurrent van de KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
En wat zei de ACM toen je je mening deelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:58
Volgens mij is het prima mogelijk om alleen internet te bestellen. Je krijgt alleen het signaal voor de tv op je kabel. Dat jij niks doet met je DVB-C kaartje is natuurlijk geen probleem. Je kunt op je COAX-kabel geen andere partij krijgen dan je lokale kabelaar, dus boeit het niet. (tenminste, dat was niet je vraag over de monopolie van de kabelaars ;) ).

Je kunt vervolgens prima tv van kpn erbij nemen als je dat wil. Of van iemand anders. Let er alleen wel op dat je kosten zeker niet goedkoper zullen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:34
De kabelboer als concurrent?
Dit is niet overal het geval, in mijn geval weigert ziggo om nog huizen aan te sluiten, dus KPN of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
Je hebt altijd enkele excentrieke situaties. Ik ken ook een dozijn huizen waar de FTU in de berging zit zonder route naar de (huur)woningen. In de praktijk is daar dus alleen Ziggo mogelijk. In sommige gebieden heb je zelfs geen enkele aansluiting behalve 7km vierdraad dus moet je het met een 4G stick doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-07 14:48
Ik snap ts wel. Je ziet dat de internet abonnementsprijzen de laatste tijd met tientallen procenten omhoog gaan. Dat is ruim boven de inflatie. Het is over het algemeen weer een duopoly geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17
akatar schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:50:
[...]

De kabelboer als concurrent?
Dit is niet overal het geval, in mijn geval weigert ziggo om nog huizen aan te sluiten, dus KPN of niets.
Bij een nieuwbouw project hier in de buurt, heeft de aannemer besloten om alleen coax naar binnen te brengen, dus het kan ook de andere kant op..... Niet dat ik het ermee eens ben, die mensen kunnen dus alleen maar ziggo afnemen.

Dit is dus de aannemer die dit bepaalde, en niet de opdrachtgever (sociale huurwoningen)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
RobinF schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:38:
En wat zei de ACM toen je je mening deelde?
Heb je zelf al eens je mening gedeeld tegenover de ACM?

Je krijgt een bedankje voor je reactie, misschien zetten ze een turfje voor de statistiek, en verder doen ze niets.
De 'Autoriteit' is meer van de Markt(=business en economische druktemakerij) dan van de Consument.
Er liggen massa's consumentenrechten die op bekrachtiging van de ACM wachten, wachten, wachten.
Zelfs de Consumentenbond verkoopt zich aan de Markt als promotiekanaal ipv de Consument te dienen.

Onlangs wou een provider via het KPN netwerk mij afsluiten.
Ik dacht toen: "Nou dan neem ik toch gewoon een ander?".
Helaas: geen enkele andere provider kon me helpen als de stoute provider de lijn niet vrij wou geven. Ik had zelf niets te beslissen bij wie ik klant wou zijn op de lijn. Diverse alternatieven hadden een opvallend gelijkluidend verhaal. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd.
Dit lijkt me centraal geregeld bij/door KPN.

[ Voor 24% gewijzigd door Bruin Poeper op 03-09-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Gensnet7 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:34:
Je kaart nu een mooi onderwerp aan met de kabelboer. Kijk daar maar eens naar het buitenland. In omliggende landen (Duitsland, België en Engeland) kunnen ze ongeacht van de verplichte afname televisie afzonderlijke onderdelen kiezen. Wil je alleen telefoon zonder verplichte televisie; geen probleem. Wil je alleen internet zonder verplichte televisie: geen probleem. Alleen in Nederland wordt dit gedwarsboomd door de kabelboer(en). Je moet altijd "verplicht" televisie afnemen. Er zijn genoeg mensen die helemaal geen belang bij televisie van de kabelboer hebben maar wel bijv. alleen internet. Een kabelboer is derhalve géén concurrent van de KPN.
En ook in Nederland wordt dat steeds meer mogelijk, televisie via de digitale ontvanger en geen analoog. Providers zijn het steeds meer aan het uitfaseren, recentelijk heeft Delta (Zeeland) hierover nog een aankondiging de deur uit over gedaan.

Het grappige is overigens wel dat menig consument het idee heeft dat het financieel voordelen zal opleveren, maar het prijsverschil tussen wel of geen analoog doorsturen is nihil en de kans dat de consument hierdoor goedkoper uit zal zijn, zal minimaal zijn en wellicht niet eens worden gewijzigd in de abonnementskosten.

Ik ben trouwens benieuwd naar welke providers je hebt gekeken in de landen welke je genoemd hebt, die televisie, internet en telefonie allen los aanbieden. In België bieden Proximus en Telenet dit al niet los aan, in Engeland bieden BT en Virgin dit al niet los aan. Duitsland ben ik niet bekend mee, hoewel ik de tarieven van Vodafone daar eens gezien heb die wel ontzettend aan de prijs waren voor de losse internet dienst.
Paultje3181 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 22:39:
Volgens mij is het prima mogelijk om alleen internet te bestellen. Je krijgt alleen het signaal voor de tv op je kabel. Dat jij niks doet met je DVB-C kaartje is natuurlijk geen probleem. Je kunt op je COAX-kabel geen andere partij krijgen dan je lokale kabelaar, dus boeit het niet. (tenminste, dat was niet je vraag over de monopolie van de kabelaars ;) ).
Providers die het analoge TV signaal aanbieden kunnen niet alleen internet aanbieden. Analoog is namelijk nauwelijks te blokkeren dus zul je hoe dan ook het analoge signaal blijven binnenkrijgen.

Er is een oplossing, alleen is die dermate kostbaar dat het de klant maandelijks meer tientjes zal gaan kosten. Dat zou namelijk inhouden dat iedere eind-versterker zal moeten worden vervangen om iedere aansluiting die daarop binnen komt te kunnen voorzien van een filter. Dat filter zal dan diverse frequentie spectrums moeten filteren (onderdrukken) om te voorkomen dat jij het analoge signaal kan ontvangen.

Deze filters hebben echter ook een keerzijde, ze zijn groot maar tevens ook zal het storen op andere frequenties. Daarnaast zullen, om het filteren in- & uit te kunnen schakelen, mensen fysiek naar de eind-versterker moeten om dit te bewerkstelligen. Al met al, een geheel onwenselijke situatie. Bij digitale televisie is het eenvoudiger, jij wilt alleen internet... sturen ze geen digitale ontvanger en blokkeren ze het digitale televisie signaal.
Bruin Poeper schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:38:
Onlangs wou een provider via het KPN netwerk mij afsluiten.
Ik dacht toen: "Nou dan neem ik toch gewoon een ander?".
Helaas: geen enkele andere provider kon me helpen als de stoute provider de lijn niet vrij wou geven. Ik had zelf niets te beslissen bij wie ik klant wou zijn op de lijn. Diverse alternatieven hadden een opvallend gelijkluidend verhaal. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd.
Dit lijkt me centraal geregeld bij/door KPN.
Als de betreffende partij waarmee jij in zee wilt gaan, geen overeenkomst heeft met KPN om in een bepaalde gebied te mogen leveren, dan is dat een fout van die partij. Dit is net als dat ik geen overeenkomst kan afsluiten bij Netrebel - die gebruik maakt van het glasvezel netwerk van KPN. Dat ligt dan niet aan KPN.

Als KPN de lijn niet wilt vrijgeven, kan dit meerdere oorzaken hebben. Een niet afgelopen overeenkomst is er hier één van. KPN zal dan eerst van de andere partij een goedkeuring moeten krijgen. Ook een fout kan natuurlijk nog. Er zijn legio aan redenen waarom KPN het tegenhoudt, maar vooral ook redenen die niet te wijten zijn aan KPN. KPN mag namelijk geen aansluiting weigeren die wordt aangevraagd door een andere partij (z.g.n. concurrent) als alle overeenkomsten correct zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 52706 op 03-09-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Bruin Poeper schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:38:
[...]

Heb je zelf al eens je mening gedeeld tegenover de ACM?

Je krijgt een bedankje voor je reactie, misschien zetten ze een turfje voor de statistiek, en verder doen ze niets.
De 'Autoriteit' is meer van de Markt(=business en economische druktemakerij) dan van de Consument.
Er liggen massa's consumentenrechten die op bekrachtiging van de ACM wachten, wachten, wachten.
Zelfs de Consumentenbond verkoopt zich aan de Markt als promotiekanaal ipv de Consument te dienen.
Toevallig wel, over het besluit eindapparaten (december) 2016 en KPN/Ziggo. En na het bedankje hebben ze ook nog extra vragen gesteld en recentelijk nog bericht over waarom het zolang duurde en wat de datum was van een vergadering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
RobinF schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:44:
[...]
Toevallig wel, over het besluit eindapparaten (december) 2016 en KPN/Ziggo. En na het bedankje hebben ze ook nog extra vragen gesteld en recentelijk nog bericht over waarom het zolang duurde en wat de datum was van een vergadering
Als je de ACM weer spreekt moet je ze ook eens vragen om bedrijven aan te spreken die niet op email reageren of helemaal geen emailadres vermelden.

[zie Regel 1, 3e stip]
https://www.acm.nl/nl/ond...ist-verkoop-via-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 52706 schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:42:
[...]

En ook in Nederland wordt dat steeds meer mogelijk, televisie via de digitale ontvanger en geen analoog. Providers zijn het steeds meer aan het uitfaseren, recentelijk heeft Delta (Zeeland) hierover nog een aankondiging de deur uit over gedaan.

Het grappige is overigens wel dat menig consument het idee heeft dat het financieel voordelen zal opleveren, maar het prijsverschil tussen wel of geen analoog doorsturen is nihil en de kans dat de consument hierdoor goedkoper uit zal zijn, zal minimaal zijn en wellicht niet eens worden gewijzigd in de abonnementskosten.

Ik ben trouwens benieuwd naar welke providers je hebt gekeken in de landen welke je genoemd hebt, die televisie, internet en telefonie allen los aanbieden. In België bieden Proximus en Telenet dit al niet los aan, in Engeland bieden BT en Virgin dit al niet los aan. Duitsland ben ik niet bekend mee, hoewel ik de tarieven van Vodafone daar eens gezien heb die wel ontzettend aan de prijs waren voor de losse internet dienst.

[...]

Providers die het analoge TV signaal aanbieden kunnen niet alleen internet aanbieden. Analoog is namelijk nauwelijks te blokkeren dus zul je hoe dan ook het analoge signaal blijven binnenkrijgen.

Er is een oplossing, alleen is die dermate kostbaar dat het de klant maandelijks meer tientjes zal gaan kosten. Dat zou namelijk inhouden dat iedere eind-versterker zal moeten worden vervangen om iedere aansluiting die daarop binnen komt te kunnen voorzien van een filter. Dat filter zal dan diverse frequentie spectrums moeten filteren (onderdrukken) om te voorkomen dat jij het analoge signaal kan ontvangen.

Deze filters hebben echter ook een keerzijde, ze zijn groot maar tevens ook zal het storen op andere frequenties. Daarnaast zullen, om het filteren in- & uit te kunnen schakelen, mensen fysiek naar de eind-versterker moeten om dit te bewerkstelligen. Al met al, een geheel onwenselijke situatie. Bij digitale televisie is het eenvoudiger, jij wilt alleen internet... sturen ze geen digitale ontvanger en blokkeren ze het digitale televisie signaal.

[...]

Als de betreffende partij waarmee jij in zee wilt gaan, geen overeenkomst heeft met KPN om in een bepaalde gebied te mogen leveren, dan is dat een fout van die partij. Dit is net als dat ik geen overeenkomst kan afsluiten bij Netrebel - die gebruik maakt van het glasvezel netwerk van KPN. Dat ligt dan niet aan KPN.

Als KPN de lijn niet wilt vrijgeven, kan dit meerdere oorzaken hebben. Een niet afgelopen overeenkomst is er hier één van. KPN zal dan eerst van de andere partij een goedkeuring moeten krijgen. Ook een fout kan natuurlijk nog. Er zijn legio aan redenen waarom KPN het tegenhoudt, maar vooral ook redenen die niet te wijten zijn aan KPN. KPN mag namelijk geen aansluiting weigeren die wordt aangevraagd door een andere partij (z.g.n. concurrent) als alle overeenkomsten correct zijn.
Delta gaat inderdaad medio 2018 het analoge signaal (TV & radio) uitschakelen. Echter hebben ze sinds enige tijd net als Ziggo ook een digitaal FTA basispakket beschikbaar gemaakt als vervanging voor het analoge TV signaal. Hierdoor kan je ook zonder smartcard kijken naar zo'n 30 zenders met elke DVB-C ontvanger. Dus puur alleen internet afnemen kan dan opnieuw niet, ze kunnen (of willen) niet per aansluiting dit digitale TV signaal uitzetten.

Bij een TV abonnement is er altijd sprake van een bepaalde afdracht naar de zenders die je ontvangt. Dus daar kan op bespaart worden indien je geen TV zou willen. Een deel van het kabel tarief moet je ook zien als een soort lijnhuur zoals je voorheen ook had bij een ADSL lijn zonder vaste telefonie.

Een internet aansluiting via de kabel zonder TV abonnement blijft echter nog altijd een utopie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste topicstarter,

Als eerste welkom op GoT.

Helaas je eerste topic een vreemd, wazig verhaal zonder enige context en relevantie met andere topics.

Ik gooi deze brainfart dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.