Vreemd probleem autoradio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 18:17
Sinds kort heb ik een vaag probleem met mijn autoradio.

Als je aan het rijden bent schiet hij omhoog in zijn volume.
Ik heb hem altijd staan op volume 14 echter schiet hij dus soms naar volume 25, dus je schrikt je elke keer te pletter.

Ik heb het een en ander geprobeerd, zoals opnieuw aansluiten, de knoppen op defecten na zien, maar dat schijnt het niet te zijn.

Het betreft dus een ingebouwde radio van JVC, en is al wat jaren oud(9+).

Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gebeurt dit als je FM-radio luistert, of ook als je Spotify of mp3's luistert?

Ik maak dit wel eens mee als de radio denkt dat er nieuws uitgezonden wordt. Waarom 'ie dan harder gaat, geen idee, maar daar lijkt het voor mij vaak mee te maken te hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is meestal als er een signaal binnenkomt dat file-informatie uitgezonden wordt. Dan gaat het volume omhoog tot dat bericht klaar is. Is geen defect, maar een functie. Die kan je wel uitzetten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 18:17
Hij doet het alleen bij de FM radio, maar hij doet het niet bij nieuwsuitzendingen of file info.
Het is echt heel afwisselend, soms heb ik er een dag geen last van en soms doet hij het wel 5x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:29

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Even TA uitzetten en kijken of dat helpt? Heb je trouwens niet zo'n versie die aan de hand van snelheid/omgevingsgeluid ook harder/zachter gaat?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:09

thof

FP ProMod
Waren er ook niet radio's die harder gingen naarmate je snelheid hoger was en weer zachter als de snelheid afnam?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-10 17:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

thof schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:36:
Waren er ook niet radio's die harder gingen naarmate je snelheid hoger was en weer zachter als de snelheid afnam?
Die zijn er volop, in de jaren 90 hadden veel fabrieksradio's dat al standaard ingebouwd en ook veel aftermarket-radio's hebben het. Alleen is dat een relatieve volume-verhoging, als je radio een waarde laat zien over hoe hard de radio staat, zal die gelijk blijven, ook al is de geluidssterkte hoger.

Als de radio spontaan harder gaat door schokken, verwacht ik eerder dat de encoder die achter de draaiknop zit, defect aan het raken is. Ik heb bij m'n versterker thuis dat ook gehad, die ging soms spontaan harder omdat de encoder intern geen lekker contact meer maakte en spontaan begon te pulsen. In mijn geval was vervangen van de encoder de oplossing.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1