Externe HDD in twee schijven verdeeld, hoe samen voegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
ik heb een 3Tb WD-red schijf in een fantec usb/esata behuizing die ik aan mijn Synology wil hangen.
De schijf is echter verdeeld in twee schijven, dus niet twee partities.

Hoe kan ik deze weer samenvoegen tot een partitie?

Afbeeldingslocatie: https://flic.kr/p/X77Y98

[ Voor 58% gewijzigd door Supersurfer op 02-09-2017 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:32
Je moet eerzt zorgen dat één van de twee partities leeg is, want de data daarop zal verloren gaan. Je kan in diskmgmt in Windows dan de lege partitie verwijderen en de andere partitie verlengen met de ruimte die je dan vrij hebt gemaakt.

Edit: oh ik zie nu op je plaatjes dat diskmgmt het als twee totaal verschillende schijven ziet. Dan gaat de oplossing die ik hier heb beschreven niet werken denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Flamesz op 02-09-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
Beide partities zijn leeg, kijk maar eens op de screenshot link in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:41
Je zult de schijf moeten formatteren als GPT. Waarschijnlijk is het nu MBR waarbij de 2.0TB als "schijf" het limiet is. Daarom lijken het twee schijven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
hij is als GPT geformatteerd in diskmanagement, maar hij laat ze nog steeds als twee separate schijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Kun je eens een screenshot maken van diskpart in cmd?

Open cmd, typ diskpart en vervolgens list disk

[ Voor 37% gewijzigd door Mick1990 op 02-09-2017 14:36 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
screenshot disk part list disk:

https://flic.kr/p/X4MjnC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Vreemd, het zijn inderdaad twee aparte schijven. Dit komt denk ik door de externe behuizing. Normaal gesproken zouden het in deze situatie twee partities moeten zijn. Heb je een mogelijkheid om de WD Red rechtstreeks op een computer aan te sluiten via SATA?

Je zou nog een clean actie kunnen uitvoeren met diskpart, maar denk dat het weinig uit gaat halen. Wel op eigen risico uiteraard, alle data op de WD Red gaat dan verloren. Maar dat was sowieso wel de bedoeling lijkt me
diskpart
list disk
sel dis 1
clean
sel dis 2
clean

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
de clean actie al gedaan, geen effect. ik heb de schijf in het verleden gebruikt en toen werkte het met een partitie van 3Tb. Ik heb hem daarna op een mac, win en de Synology linux gebruikt en op een verkeerde wijze geformatteerd en nu krijg ik het niet meer terug.

ik kan hem enkel via usb op een laptop aansluiten MAC of WIN, of via SATA op de Synology.

[ Voor 14% gewijzigd door Supersurfer op 02-09-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Id daar lijkt het op:
http://www.tomshardware.c...-usb3-drive-shows-devices

Heb je geen buurtjes/familie/kennis in de buurt zodat je hem ff direct aan de SATA kunt hangen?

Probeer anders een te booten met QPARTED CD/USB ... Kan die het wel aan via de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Probeer die eens. Die kan ook formaten aan die niet Windows native zijn. (Dus Mac/linux etc)
Werkt wat vriendelijker. Kun je gewoon rechtermuisknop doen en je optie uitkiezen.
Alles erafgooien en dan 1 nieuwe partitie maken. Niet vergeten om op apply te drukken.

[ Voor 35% gewijzigd door arbraxas op 02-09-2017 15:14 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Vond nog een tip om de firmware te update, daar werkte het...
http://www.tomshardware.c...-usb3-drive-shows-devices
OlotilaNov 3, 2011, 11:38 PM
Noonian Soong said:
[...]
Wow, that did it! Now I have just one 3TB partition and it is functioning nicely. Firmware update did not even delete any data, the magicdisk1 just vanished.

Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Of een backup maken van alle data, alle partities verwijderen en onder GPT één nieuwe partitie aanmaken en de data terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Het lijkt erop dat die chip van de externe behuizing dit juist verknalt.... je hebt of blijkbaar een juiste tool nodig (partitionwizard.com ? wel) of je er is een firmware flash optie (mits beschikbaar voor die) of je accepteert 2 disks ipv 1 ,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric76
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Supersurfer schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:22:
ik heb een 3Tb WD-red schijf in een fantec usb/esata behuizing die ik aan mijn Synology wil hangen.
De schijf is echter verdeeld in twee schijven, dus niet twee partities.

Hoe kan ik deze weer samenvoegen tot een partitie?

[afbeelding]
Dit is nou juist wat ik nodig ben.

Ik zal het even uitleggen.

Ik heb een Wii met een externe HDD schijf van 1,5T
deze schijf heb ik opgedeeld in twee partities één geformatteerd in een voor de wii herkenbare bestandssysteem namelijk WBFS de tweede partitie heb ik geformatteerd in een Fat32 partitie.

De WBFS staan mijn backup spellen op die ik heb, deze kan ik via een usb loader laden.
om deze schijf partitie op dit formaat te formatteren en en hier de spellen vanaf te kunnen laden moet dit de eerste Primaire partitie zijn.

De tweede partitie wil ik gebruiken voor een virtueel Nand geheugen van de wii (aangezien de wii eigen geheugen niet meer is dan 512 MB. nu heb ik dus een tooltje op de wii die de Nand geheugen kan kopiëren naar de HDD zodat als om het geheugen van de wii word gevraagd het systeem automatisch naar de HDD word omgeleid.

Hier begind het probleem, ook dit programma kijkt naar de eerste Partitie op de HDD.
Alleen deze heb ik al geformatteerd als een WBFS Schijf.

Dis eigenlijk wil ik dus één HDD met twee éérste partities maken.
Laten we zeggen de partities niet in serie maar parallel.

Iemand een idee of hier een manier voor te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Met linux en een red schijf had ik dit ook, ook op usb aangesloten, een andere grote schijf had dit niet, dus ligt aan de red schijf(vermoedelijk).

Met linux, met programma disks, had ik 4 schijven.
Met gparted was het wel opeens goed, dus probeer met gparted, daar heb je ook livecd's van.
Zou nog kunnen zijn dat het aan het moederbord ligt.
Eerst dacht ik dat het aan de externe usb kast lag, maar dat was het niet.
Pagina: 1