Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router laten verbinden met WPA2 enterprise als client

Pagina: 1
Acties:

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Ik zoek een manier om een router te laten verbinden met een WPA2 enterpise netwerk om deze vervolgens weer via de ethernet poorten door te geven. Wat ik vind is dat dit met DD-WRT zou lukken. Heeft iemand dit eerder gedaan? De info die ik op internet kan vinden is vrij beperkt.

Verwijderd

Als het is toegestaan wat je wilt kan de beheerder van het Enterprise netwerk je wellicht helpen.. ;)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Ja. Is nu je vraag beantwoord? :+
De info die ik op internet kan vinden is vrij beperkt.
Iets als OpenWRT, dd-wrt of MikroTik kan het waarschijnlijk wel. Je hebt echter sowieso een dilemma, want:
  • WiFi is niet gemaakt om meerdere devices (lees: mac-adressen) over 1 connectie te laten praten alsof het een bridge is. Daarom bieden veel router/access points die in station mode kunnen vaak een 'pseudobridge' modus aan. Dat is meer een hack dan een oplossing..
  • Alternatief: alles gewoon routeren, maar in veel gevallen betekent dat dubbel NAT.
tl;dr je zit met NAT op layer 2 of 3, pick your poison..

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-11 14:08
Dubbel nat is op zich niet zo'n probleem voor de uiteindelijke clients die zullen verbinden. Ik ga na het weekend eens kijken of ik dd wrt op een Tp link routertje kan flashen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:00
Kan bv met openwrt/ddwrt. Zelf pak ik meestal mn ubiquiti nanostation maar iedere client bridge is in principe prima

CISSP! Drop your encryption keys!