Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:16
Het is de Motorola g5 geworden.

Mijn vader is toe aan een nieuwe telefoon. Op dit moment heeft hij een HTC Desire X, deze heeft het altijd prima gedaan, hoewel de laatste tijd niet bijster snel meer. Echter loopt hij nu tegen een opslag-probleem aan. Op de telefoon is een beperkte ruimte gereserveerd voor apps, deze is niet uit te breiden en met alle niet-verwijderbare apps die pre-installed waren, zit deze opslag nu vol. Dit betekent ook dat er geen updates meer geïnstalleerd kunnen worden. Tijd voor een nieuwe dus.

Mijn vader stelt niet veel eisen aan de telefoon. Een beetje whatsapp, een beetje browsen, wat foto's op vakantie (was al tevreden met de camera van de HTC) en gewoon bereikbaar zijn. Dat is het wel zo'n beetje.

Als ik in de pricewatch kijk, kom ik eigenlijk al snel bij een motorola toestel uit. Naar het schijnt hebben deze een relatief basale android-schil (en dus hopelijk weinig vooraf geinstalleerde apps). Waar ik echter over twijfel zijn de spec-eisen. Wat is goed genoeg?

Het eerste toestel wat in het oog springt is de Motorola Moto E4. Het heeft een vriendelijke prijs, maar de camera en processorsnelheid worden als minpunt beschouwd. Of dit ook in zijn geval zal gelden is nog maar de vraag.

De extra accucapaciteit van de plus versie sprak mij aanvankelijk wel aan, maar het extra gewicht en formaat is niet aan mijn vader besteed verwacht ik. De stap van 4" naar 5" is al vrij groot en zal enige gewenning eisen.

Het derde toestel wat ik in gedachte heb is de Motorola Moto G5. Deze heeft weer wat betere specs dan de E4. Dat maakt em wellicht toekomstbestendiger, maar geldt dat ook voor een sporadische gebruiker met weinig eisen als mijn vader?

Zijn er nog andere toestellen die wellicht beter beschikt zijn, maar die ik over het hoofd heb gezien?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:48

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

E4 Plus is 5,5 inch. Dus te groot voor je vader.

Lijst met telefoon tussen 4 en 5 inch, min 16 GB opslag, min 2 GB RAM voor onder 200 euro.
categorie: Smartphones

Ik zie nergens staan dat je vader ergert aan de snelheid van de HTC Desire X.
De Desire X heeft toch 4 GB opslag? De huidige telefoons hebben het 4-voudige (16 GB). Dus ik zou er geen zorgen om maken. Om geheugen uit te breiden kan je eventueel een SD in de telefoon stoppen.

Ik heb zelf een Moto G en een Moto G5. Ik ben naar een G5 gegaan vanwege opslaggeheugen van 8 GB naar 16 GB.
Snelheid was met een Moto G uit 2013 dik in orde... maar 8 GB opslag. :F

MedionAkoya wijzigde deze reactie 02-09-2017 13:58 (16%)

Civiele Techniek.

• LA-384
Sd kaart zou het idd op moeten lossen, maar om de een of andere reden is er van de opslag capaciteit maar 3gb beschikbaar voor apps. Alle verplaatsbare apps staan al op de Sd kaart en de apps die te verwijderen zijn, zijn ook degene die niet verwijderd mogen worden.

Ik wil niet dat er eenzelfde beperking optreedt bij de nieuwe telefoon.

M'n vader ergert zich niet snel ergens aan, maar als het weer soepel loopt, denk ik wel dat hij dat fijn vindt.

De nieuwere toestellen hebben ook een nieuwere Android versie en dat vraagt ook meer van de hardware, maar als je denkt dat het gewoon snel genoeg zal zijn, vertrouw ik daarop.

Je denkt dus dat de e4 een goede opvolger zal zijn?

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:48

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

quote:
LA-384 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:53:
Sd kaart zou het idd op moeten lossen, maar om de een of andere reden is er van de opslag capaciteit maar 3gb beschikbaar voor apps. Alle verplaatsbare apps staan al op de Sd kaart en de apps die te verwijderen zijn, zijn ook degene die niet verwijderd mogen worden.

Ik wil niet dat er eenzelfde beperking optreedt bij de nieuwe telefoon.

M'n vader ergert zich niet snel ergens aan, maar als het weer soepel loopt, denk ik wel dat hij dat fijn vindt.

De nieuwere toestellen hebben ook een nieuwere Android versie en dat vraagt ook meer van de hardware, maar als je denkt dat het gewoon snel genoeg zal zijn, vertrouw ik daarop.

Je denkt dus dat de e4 een goede opvolger zal zijn?
Ja en nee, E4 heeft een MediaTek-processsor en veel telefoons met een MediaTek-processor worden nauwelijks geüpdatet. En van de 16 GB wordt er 5 of 6 GB opgeslokt. Dus je houdt maar 10 of 11 GB over.

Ik heb zelf voor G5 gekozen met een Qualcomm-processor, omdat de vorige Moto G's met Qualcomm werden werden geüpdatet maar volgens mij doet Motorola/Lenovo er niets aan. 8)7

Civiele Techniek.

• LA-384
Nou denk ik eerlijk gezegd niet dat je met dit budget rekening moet houden met updates. Volgens mij wordt tegenwoordig alles wat geen topmodel is, niet of slechts zeer beperkt voorzien van updates.

Het was onlangs nog op het nieuws, dat 4 van de 6 android telefoons meer dan een jaar achter liep met beveiligingsupdates.

• Jaerock
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Nokia 5 misschien?

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-10 18:09
Ik heb ook laatst een zoektocht gehad voor mijn schoonvader, ook tot 200 euro.

Wij zijn uiteindelijk voor de Motorola g5 gegaan. Goede accuduur, lekker snel door de 3gb ram en snelle CPU voor basis gebruik., stevig, geen oneindige functies waar Samsung erg goed in is dus simpel in gebruik. Nauwelijks bloatware.

pricewatch: Motorola Moto G5 (3GB ram) Goud

Luchtbakker wijzigde deze reactie 02-09-2017 20:56 (9%)

Software groothandel https://MyRis.nl

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True