Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gast netwerk router zit op zelfde kanaal

Pagina: 1
Acties:

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb vandaag op mijn Ziggo Connect box een gast netwerk aangemaakt.
Deze komt automatisch ook op kanaal 6.
Ik heb mijn acesspoint boven netjes op een ander kanaal om juist geen storing te krijgen.
En nu zit gast het netwerk doodleuk op mijn beneden kanaal.
Kan dit een slechter wifi signaal veroorzaken voor mijn standaard wifi netwerk?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je Connect box maar een radio voor de 2,4 GHz band heeft kan hij ook maar op een kanaal communiceren dus moeten je gast en reguliere netwerk op hetzelfde kanaal.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja dat kan.

🌞🍃

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
het zal niet storen doordat het dezelfde router is, dus waar bij een extra AP ze gewoon door elkaar heenpraten (en het praten van de een, ruis is voor de ander, ergo storing optreedt).

Wel moet je de wifi bandbreedte delen.
Maar als je op je router de bandbreedte van het gastennetwerk toch al beperkt tot bv 1mbit, zal dit nagenoeg onmerkbaar zijn op je normale wifi netwerk.
Wel met enige uitzonderingen; als je een client hebt met zo'n slecht bereik dat deze op de wifi 1mbit kan communiceren, zal je (hierdoor) weer extra latency / traagheid voor de rest van het netwerk introduceren. Maar zo vaak gebeurt dit niet; gebruik lekker je netwerk en ervaar of het echt slechter wordt.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Het probleem met meerdere netwerken op dezelfde frequentie is het feit dat het eigenlijk altijd meerdere zenders zijn die door elkaar gaan schreeuwen en geen rekening houden met elkaars pakketjes. In jou geval is er maar één zender die twee netwerken uitzendt. Daardoor zal hij niet door zichzelf heen gaan schreeuwen en de ontvangst voor de clients verzieken.
Wel is het zo dat de beide netwerken de beschikbare bandbreedte van de zender delen, waardoor meer gasten uiteindelijk toch je snelheid naar beneden halen. Elke client van een draadloos netwerk mag "om de beurt" een pakketje sturen en ontvangen. Zelfs als je de bandbreedte voor een gast beperkt, moet jou eigen client op zijn beurt wachten tot hij weer pakketjes kan sturen en ontvangen naar de zender. Deze wachttijd zorgt voor een tragere verbinding.

while (! ( succeed = try ()));

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
Bedankt voor de info allemaal!
Aangezien het meer is voor familie en vrienden die op bezoek komen, denk ik niet dat ons dagelijkse wifi door dit gast netwerk vertraagd gaat worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

neu en hetzelfde geld voor een eventuele ziggo hotspot

Iperf

Pagina: 1