Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge/wearable die er een beetje hip uitziet en vooral niet te groot is.
Ik heb bijna 2 jaar een originele pebble gehad, erg tevreden mee, maar het scherm hield er mee op. Hij was ondertussen qua look ook nogal ingehaald door alle concurrenten...
Toen overgestapt naar een Motorola moto 360, erg mooi apparaat. Helaas viel de accuduur tegen en is hij ook net iets te dik om gemakkelijk onder een overhemd te dragen.

Nu loop ik weer met een 'ouderwets' horloge rond. Dat vind ik gewoon niet meer zo mooi.

De functionaliteit die ik zoek:
- altijd de tijd af kunnen lezen! (Dus niet draaien om het scherm aan te krijgen)
- stappenteller (met info over calorieën enzo)
- hartslagmeter
- hoogtemeter (om trappen te tellen)

De functionaliteit die ik niet nodig heb:
- notificaties (ik heb Mn telefoon meestal bij me en ik heb niet de behoefte om direct overal op te reageren)
- apps voor functies als: social media, nieuws, weer, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 6s, dus een zekere compatibiliteit met iOS is nodig.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie een paar categorieën en kom er niet helemaal uit (vandaar dit topic :+ ):
- Apple watch -> meeste functies zal ik niet gebruiken en dan is hij erg duur en de batterijduur slecht voor wat ik er mee wil, eens?
- Android Wear -> gelijk aan Apple watch, wel iets goedkoper? Ook zijn dit allemaal nog steeds erg grote apparaten!
- budget fitness trackers -> meest kansrijke hier is de Xiaomi Mi Band2, maar deze laat de tijd niet altijd zien (misschien te weinig horloge en te veel fitness tracker?)
- overig -> meest kansrijke lijkt me de Fitbit Charge2, een stuk prijziger dan de xiaomi bijvoorbeeld, maar volgens mij laat deze wel altijd de tijd zien?

Als ik dan op een Fitbit Charge 2 uitkom en kijk wat de concurrenten zijn dan zie ik de failliete inboedel van Jawbone (dus geen optie) en de verschillende grove/lelijke opties van Garmin en TomTom. Mis ik hier nu een belangrijke concurrent, of is Fitbit de enige optie?

Ik neig dus naar de Fitbit Charge2, is dit inderdaad de (enige?) beste optie?
Ik ben benieuwd of iemand nog een andere optie weet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou dan een analoog horloge zoeken met erachter een klein digitaal schermpje voor alle andere zaken die niet met de tijd te maken hebben.
De Mi Band 2 heb ik zelf, en hij laat inderdaad zeker niet altijd de tijd zien, dan zou de accu zo leeg zijn, en in de zon buiten is het met zonnebril eigenlijk niet leesbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Soldaatje Bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad ook nog wel een optie. Ik heb weleens iets gehoord over withings (ofzo?) ik zal dat eens bekijken. Maar om het nog lastiger te maken wil ik eigenlijk een moderne look, in plaats van een klassiek horloge.
Bedankt ook voor de feedback op de Mi Band 2, die valt dan definitief af voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:57
Smobbo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:02:
@Soldaatje Bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad ook nog wel een optie. Ik heb weleens iets gehoord over withings (ofzo?) ik zal dat eens bekijken. Maar om het nog lastiger te maken wil ik eigenlijk een moderne look, in plaats van een klassiek horloge.
Bedankt ook voor de feedback op de Mi Band 2, die valt dan definitief af voor mij
Ik betwijfel of die fitbit beter afleesbaar is in de zon. Ik heb niet echt een probleem met het aflezen van m'n mi band 2 buiten. Dus denk niet dat je die zo snel moet afschieten, zeker gezien z'n huidige prijs (is soms al voor 13 a 15 euro te krijgen als je goed rond kijkt). Alleen daarom al zou je er eentje kunnen kopen en testen.. (geen hoogtemeter in de band overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
RaptorRVL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:48:
[...]

Ik betwijfel of die fitbit beter afleesbaar is in de zon. Ik heb niet echt een probleem met het aflezen van m'n mi band 2 buiten. Dus denk niet dat je die zo snel moet afschieten, zeker gezien z'n huidige prijs (is soms al voor 13 a 15 euro te krijgen als je goed rond kijkt). Alleen daarom al zou je er eentje kunnen kopen en testen.. (geen hoogtemeter in de band overigens)
Tja, die prijs is inderdaad wel belachelijk laag. Toch maar eentje gehaald via AliExpress. Eens kijken wat ik er van vind. Ondertussen zoek ik verder naar de ultieme oplossing ;) .
Ik zie overigens dat withings overgenomen is. Veel van die bedrijfjes lijken te sneuvelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb ondertussen de miband 2 van Xiaomi om. Leuk apparaat, mooi ontwerp!
Helaas laat hij de tijd alleen zien als ik met Mn arm wapper. Dat wordt toch wel onhandig na een tijdje ;) .

Ik ga dus even verder zoeken!
De zoektocht is wel weer iets scherper geworden:
Qua ontwerp vind ik zo'n smal digitaal apparaat erg tof, maar hij moet dus wel continu de tijd laten zien :+

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Misschien belangrijk om te vermelden wat je budget is?

Zelf draag ik nu al een tijdje een Garmin Fenix 5S:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/elLCE76.jpg

Hij laat de tijd altijd zien en is goed afleesbaar in de zon. Het bevat een hartslagmeter, barometer, thermometer, GPS/GLONASS, kompas, gyroscoop en versnellingsmeter. Je kunt er mee zwemmen. Het heeft fysieke knoppen i.p.v. een touchscreen en gaat maximaal 9 dagen mee voordat je 'm weer moet opladen. Of deze voor je te groot is hangt af van je pols en smaak. De bovenstaande 5S is de kleinste in de serie met een horlogekast van 42mm.

Nadeel is alleen de prijs. Die begint namelijk vanaf 600 EUR.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@RayNbow goede toevoeging. Budget is niet heel vast, maar toch wel onder de 200€ als het mogelijk is.
De Garmin Fenix is dus een beetje te duur. Daarnaast is hij ook te groot voor mij. Ik heb gemerkt dat ik niet het type ben voor grote klokken, vandaar dat die kleine digitale bandjes me zo prettig lijken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Garmin vivoactive hr is dan misschien een alternatief.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Fitbit charge 2 laat ook enkel de tijd zien na gewapper of door erop te tikken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Huawei Pro Band 2, tijdje mee gelopen, smooth, small en genoeg functionaliteit...
Afbeeldingslocatie: https://consumer.huawei.com/content/dam/huawei-cbg-site/common/mkt/pdp/wearables/band2/img/large/s1-huawei-band2-product.png

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Die vivoactive hr vind ik een beetje lomp, maar die Huawei pro band 2 ziet er wel tof uit. Lijkt erg veel op de Fitbit charge, maar dat is niet erg. Daar doet het scherm het dus altijd van?
Ik lees nog weinig berichten over de huawei, maar ik ga eens googelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smobbo schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:59:
Daar doet het scherm het dus altijd van?
Yes! Of ik ben echt gek, check het morgen even voor je, heb 'm nu niet om ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb al sinds de release een Whithings Nokia Steel HR en die voldoet aan bijna al je wensen. Volgens mij heeft die alleen geen hoogtemeter.

Er is echter een vochtissue dus ik zou wachten op de nieuwe generatie. Schijnt in het najaar uit te komen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
CLB schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:18:
[...]

Yes! Of ik ben echt gek, check het morgen even voor je, heb 'm nu niet om ;)
Ik ben benieuwd! Ondertussen een beetje gegoogled en volgens mij kan de Huawei Band 2 Pro wel eens de winnaar worden.
Voor 50-60 euro te koop, ziet er hip uit en heeft alle functies die ik zoek (als het scherm dus inderdaad aan blijft, iets wat niet te vinden is online :? :o ).

De Nokia Steel HR ziet er ook leuk uit, maar iets teveel als een gewoon horloge ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ah ik heb je TS verkeerd gelezen. Ik dacht je juist op zoek was naar een activity tracker die eruit zag als een ouderwets horloge :+

Hij doet wel dik een maand met een acculading btw :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Smobbo
@CLB Ik hoop niet te ongeduldig te zijn, maar ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig of de Huawei Band 2 (pro) inderdaad het scherm continu aan kan houden.
Ik zie namelijk een (beperkt) aantal youtube reviews waarin het scherm steeds automatisch uit gaat :o .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Smobbo schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:48:
Ik zie namelijk een (beperkt) aantal youtube reviews waarin het scherm steeds automatisch uit gaat :o .
Ah sorry, dacht dat ik al geantwoord had. Blijkt niet waar te zijn wat ik pretendeerde :N
Dus het is via beweging dat het scherm aangaat, of op de button klikken. I'm sorry |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
Je kan ook even kijken naar de Amazfit Pace. Always-on scherm, vrij unieke schermtechniek en betaalbaar.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Polar M430, ik heb zelf de M400 maar de M430 heeft daarnaast de hartslagmeter ingebouwd. Scherm staat altijd aan en is onder alle omstandigheden goed af te lezen. Gaat daarnaast ook erg lang mee op de accu. 2 weken is geen uitzondering.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
CLB schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:51:
[...]

Ah sorry, dacht dat ik al geantwoord had. Blijkt niet waar te zijn wat ik pretendeerde :N
Dus het is via beweging dat het scherm aangaat, of op de button klikken. I'm sorry |:(
Ah, jammer! Ik was er al bang voor! Bedankt voor het uitzoeken!
Danny.G schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:55:
Je kan ook even kijken naar de Amazfit Pace. Always-on scherm, vrij unieke schermtechniek en betaalbaar.
Ziet er leuk uit, maar een beetje te groot en te 'traditionele horloge achtig'. Maar xiaomi heeft dus wel een device wat het scherm always-on heeft. Hopelijk komen ze met meer varianten hiervan!
vleesjus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:02:
Polar M430, ik heb zelf de M400 maar de M430 heeft daarnaast de hartslagmeter ingebouwd. Scherm staat altijd aan en is onder alle omstandigheden goed af te lezen. Gaat daarnaast ook erg lang mee op de accu. 2 weken is geen uitzondering.
Tja, dat is voor mij toch een beetje een te lomp ogend apparaat, ik zit meer in de richting van de Huawei Band 2, Fitbit, Xiaomi MiBand 2 te zoeken.
Pagina: 1