Toon posts:

Brief van douane maar geen factuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus recent 2 paar schoenen gekocht op marktplaats voor een totaal bedrag van 116,95. Wat ik toendertijd niet wist was dat ze uit Amerika zouden komen. Ik hoorde dit nadat ik vroeg naar de lange verzendtijd, 14 dagen, maar realiseerde niet dat er dan extra BTW kosten bij zouden komen. De verkoper heeft niks van factuur ofzo gegeven dus nu kan ik niet het bedrag wat ik daadwerkelijk heb betaald bewijzen. Ik ben ook dom genoeg geweest om via bankoverschrift te betalen dus heb ook geen paypal factuur.

Het ging over 1 paar schoenen van 35 euro, 75 euro winkelwaarde nederland en een paar schoenen van 75 euro, winkelwaarde 120. Beide zijn helemaal nieuw.

Mijn vraag is nu hoe ik kan aangeven wat ik voor de producten heb betaald zonder dat ze de volle winkelwaarde hier in nederland rekenen en ik 40 euro extra kwijt ben,

https://imgur.com/gallery/XWQxL

Mvg,
Rechteroog

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 03:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 12:35
Dan maak je een PayPal factuur?
Las dit eens op een andere forum omdat PostNL om een factuur vroeg. Een screenshot van de PayPal email met veranderde waarde was al voldoende.
Ze factchecken die dingen volgens mij niet, lijkt mij teveel moeite voor alle dingen die worden geïmporteerd.

[ Voor 80% gewijzigd door Jaïr.exe op 02-09-2017 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan toch niet gewoon een paypal factuur maken aangezien er geen transactie over paypal is geweest, heb namelijk betaald via bankoverschrift.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:40:
Ik heb dus recent 2 paar schoenen gekocht op marktplaats voor een totaal bedrag van 116,95. Wat ik toendertijd niet wist was dat ze uit Amerika zouden komen. Ik hoorde dit nadat ik vroeg naar de lange verzendtijd, 14 dagen, maar realiseerde niet dat er dan extra BTW kosten bij zouden komen. De verkoper heeft niks van factuur ofzo gegeven dus nu kan ik niet het bedrag wat ik daadwerkelijk heb betaald bewijzen. Ik ben ook dom genoeg geweest om via bankoverschrift te betalen dus heb ook geen paypal factuur.

Het ging over 1 paar schoenen van 35 euro, 75 euro winkelwaarde nederland en een paar schoenen van 75 euro, winkelwaarde 120. Beide zijn helemaal nieuw.

Mijn vraag is nu hoe ik kan aangeven wat ik voor de producten heb betaald zonder dat ze de volle winkelwaarde hier in nederland rekenen en ik 40 euro extra kwijt ben,

Mvg,
Rechteroog
Beetje moeilijk conclusies trekken zonder alle details.

Maar heb je niet simpelweg een overeenkomst met de aanbieder op marktplaats om 2 paar schoenen geleverd te krijgen voor 116.95?

Als dat de deal was, dan zou jij logischerwijs de aanbieder enkel 116,95 betalen en zorgt hij/zij maar dat de bestelde schoenen bij jou op de deurmat staan

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:51:
Ik kan toch niet gewoon een paypal factuur maken aangezien er geen transactie over paypal is geweest, heb namelijk betaald via bankoverschrift.
Had hij ze niet als cadeau gestuurd. Want als hij geen enkel factuur heeft oid dan lijkt mij dat wel een geldige reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:54:
[...]

Beetje moeilijk conclusies trekken zonder alle details.

Maar heb je niet simpelweg een overeenkomst met de aanbieder op marktplaats om 2 paar schoenen geleverd te krijgen voor 116.95?

Als dat de deal was, dan zou jij logischerwijs de aanbieder enkel 116,95 betalen en zorgt hij/zij maar dat de bestelde schoenen bij jou op de deurmat staan
Dat zou in principe ook de bedoeling zijn, heb ook al contact opgezocht met de verkoper, maar nog geen reactie. Wat zijn details die je nog mist om een beter beeld van de situatie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaïr.exe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:56:
[...]

Had hij ze niet als cadeau gestuurd. Want als hij geen enkel factuur heeft oid dan lijkt mij dat wel een geldige reden.
Dat zou ook nog een optie zijn, maar heb geen zin om een boete te krijgen die 10x de kosten zijn van btw betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:57:
[...]

Dat zou in principe ook de bedoeling zijn, heb ook al contact opgezocht met de verkoper, maar nog geen reactie. Wat zijn details die je nog mist om een beter beeld van de situatie te krijgen?
Heb je toevallig nog een link naar de advertentie voor ons?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:58:
[...]

Heb je toevallig nog een link naar de advertentie voor ons?
Nee die is helaas al verwijderd, heb ook geen screenshots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:01:
[...]

Nee die is helaas al verwijderd, heb ook geen screenshots.
Als het voor jou, op basis van de gegeven informatie, niet duidelijk was dat er mogelijk extra kosten in rekening zouden worden gebracht, kun je (waarschijnlijk) de koop ontbinden op basis van artikel 3:33BW of eventueel zelfs 6:228BW.
Maar daar valt nu weinig over te zeggen zonder de juiste context/achtergrond info :)

Maar goed.. Dat is sowieso een last resort ;)
Naar mijn weten kun je toch voor pak em beet 400e belastingvrij invoeren vanuit de US?
Los van de factuur, moet het toch geen al te grote opgave zijn om aan te kunnen tonen dat enkel die 2 paar schoenen dit bedrag niet overschrijden?

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 02-09-2017 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:08:
[...]

Als het voor jou, op basis van de gegeven informatie, niet duidelijk was dat er mogelijk extra kosten in rekening zouden worden gebracht, kun je (waarschijnlijk) de koop ontbinden op basis van artikel 3:33BW of eventueel zelfs 6:228BW.
Maar daar valt nu weinig over te zeggen zonder de juiste context/achtergrond info :)

Maar goed.. Dat is sowieso een last resort ;)
Naar mijn weten kun je toch voor pak em beet 400e belastingvrij invoeren vanuit de US?
Los van de factuur, moet het toch geen al te grote opgave zijn om aan te kunnen tonen dat enkel die 2 paar schoenen dit bedrag niet overschrijden?
Ik heb wel screenshots van het gesprek met de verkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:26:
[...]

Ik heb wel screenshots van het gesprek met de verkoper

Hmmm... Niet erg netjes gehandeld van de betreffende verkoper.

Maar goed. Zoals ik al aangaf, je mag sowieso een pakket twv x bedrag invoeren zonder douanekosten.
Aangezien je de NL winkelprijzen kent, lijkt mij een screentje uit de betreffende nl webshop haast voldoende om aan te kunnen tonen dat je ruim onder dit bedrag bent gebleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Switchie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:35:
[...]

Hmmm... Niet erg netjes gehandeld van de betreffende verkoper.

Maar goed. Zoals ik al aangaf, je mag sowieso een pakket twv x bedrag invoeren zonder douanekosten.
Aangezien je de NL winkelprijzen kent, lijkt mij een screentje uit de betreffende nl webshop haast voldoende om aan te kunnen tonen dat je ruim onder dit bedrag bent gebleven
Het is 22 euro he de grens via de post , geen 400

Het zal dus 116,95*21% worden dus ongeveer 24,55 en dan nog een fijne 12.50 inklaringskosten

Maarre ik zou de verkoper aansprakelijk proberen te stellen

[ Voor 12% gewijzigd door wimpie007 op 02-09-2017 04:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wimpie007 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 04:07:
[...]

Het is 22 euro he de grens via de post , geen 400

Het zal dus 116,95*21% worden dus ongeveer 24,55 en dan nog een fijne 12.50 inklaringskosten
Zie het inderdaad.... My bad, ik ga even met [s] tags aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk nog wel af of TS überhaupt verplicht is om de invoerrechten te betalen.

Als ik de chatlog zo lees, is TS een koopovereenkomst aangegaan met een Nederlandse verkoper, waarvan TS eigenlijk wel uit mocht gaan dat de overeenkomst in Nederland gesloten is, want de verkoper bood aan dat ze afgehaald konden worden, rekende €6,50 verzendkosten, en tenslotte heeft TS de betaling gedaan naar een Nederlandse bankrekening.

Pas na het voldoen van zijn verplichting (betaling) werden de voorwaarden gewijzigd dus is de verkoper eigenlijk verplicht om deze extra kosten op zich te nemen.
Of de verkoper dat ook (vrijwillig) gaat doen is nog maar de vraag, heb geen idee of de douane hier een rol in kan/moet spelen.

Los hiervan, heb je wel een track&trace gekregen ? Weet je eigenlijk wel zeker dat de schoenen vanuit VS verzonden zijn ?
2 schoenendozen versturen vanuit VS is niet goedkoop (+/- 60 euro?), dan heeft de verkoper de schoenen weer heel erg goedkoop ingekocht.

Mijn gevoel zegt dat de verkoper 2 paar schoenen voor je besteld heeft bij een Chinese webshop (bijv. Alieexpress) en dat er nu dus 2 paar namaak schoenen op je aan het wachten zijn bij de transporteur.

Wat me verder nog opvalt, maar dat kan ook aan mij liggen, is die brief van de douane eigenlijk wel echt ?
Ik heb redelijk veel besteld uit het buitenland, met name uit China en VS, en ben daar ook een paar keer 'uitgepikt' voor een naheffing (invoerrechten, btw, inklaarkosten), deze heb ik zonder uitzondering altijd met de transporteur moeten afhandelen, m.a.w. heb nooit ooit iets van correspondentie rechtstreeks van de douane mogen ontvangen.

Ik zou zeggen, probeer eerst even een track&trace te achterhalen, of een foto kopie van de vrachtbrief, want als het uit China komt, zou ik sowieso geen extra kosten meer maken, plus een bijkomend extra risco, dat ze je 'pakken' op het invoeren van verboden nep-artikelen. (dan ben je nog veel meer geld kwijt)

Hoop dat het niet zo is, maar ik denk dat je gewoon opgelicht word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Madshark schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 04:53:
Ik vraag me eigenlijk nog wel af of TS überhaupt verplicht is om de invoerrechten te betalen.
Nee maar het alternatief is dat zijn pakketje bij de douane blijft liggen.
Als ik de chatlog zo lees, is TS een koopovereenkomst aangegaan met een Nederlandse verkoper, waarvan TS eigenlijk wel uit mocht gaan dat de overeenkomst in Nederland gesloten is, want de verkoper bood aan dat ze afgehaald konden worden, rekende €6,50 verzendkosten, en tenslotte heeft TS de betaling gedaan naar een Nederlandse bankrekening.
NL of niet is niet direct relevant.
Gaat in essentie puur om de overeenkomst x bedrag > 2 paar schoenen
Pas na het voldoen van zijn verplichting (betaling) werden de voorwaarden gewijzigd dus is de verkoper eigenlijk verplicht om deze extra kosten op zich te nemen.
Of de verkoper dat ook (vrijwillig) gaat doen is nog maar de vraag, heb geen idee of de douane hier een rol in kan/moet spelen.
Douane doet niets.
Maar TS kan koop ontbinden.
Mijn gevoel zegt dat de verkoper 2 paar schoenen voor je besteld heeft bij een Chinese webshop (bijv. Alieexpress) en dat er nu dus 2 paar namaak schoenen op je aan het wachten zijn bij de transporteur.
Mijn gevoel zegt dat het MP account van onze Noa niet meer in de lucht is:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/24355091.html

ps, hier de oorspronkelijk advertentie:
http://webcache.googleuse...psy-ab..0.0.0.-CyAjsfLYWk

ps 2, googlen op de naam die ts niet heel consequent heeft weggeblurred, geeft oa:
Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Meer informatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 02-09-2017 05:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:51
Leuk dat mensen hier zo makkelijk roepen dat je de koop kan ontbinden en/of dat de verkoper de kosten op zich dient te nemen...

Leuk allemaal.. maar iets met recht hebben en recht krijgen. :N

Ik zou inderdaad eens nagaan waar ze daadwerkelijk vandaan komen want het lijkt mij eerder dat ze uit China komen dan uit de USA... toevallig al gegoogled op de verkoper zijn/haar bankrekening nummer?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Offieele gezien zou verkoper de kosten voor douane moeten vergoeden. Er is immers afgesproken dat Product A en B voor Bedrag C op plaats D worden afgeleverd. Op het moment dat je op een Nederlandse handel site iets koopt. Je er vanuit mag gaan dat het ook in Nederland al is. En niet nog minimaal 14 dagen moet wachten omdat het uit Amerika moet komen. Met invoer en BTW kosten erbij kom je op een totaal van 160 euro. MAAR aangezien er geen factuur is. En de douane ook niet weten om welke bedragen het zal gaan. Zullen ze Nederlandse nieuw waarde aanhouden. Wat het totaal naar 258 euro zal brengen....

Ik hoop voor je dat je de koop kan ontbinden. En om de pijn van verkoper te verlichten geef aan dat je bereid ben 20 euro er vanaf te halen voor transport en regel moeite.

@Thalaron uiteraard is recht hebben en recht krijgen 2 verschillende dingen. Maar we zijn het om de TS te informeren over zijn rechten en eventueel plichten. Niet om te vertellen dat krijg je nooit voor elkaar sterkte met je veel te duren schoenen.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 02-09-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De advertentie doet inderdaad overkomen of het vanuit Nederland komt. Ik neem aan dat je ook aan een Nederlands banknummer betaald hebt; dus gewoon Nederlands recht, en dat bankrekeningnummer is het aanknopingspunt.

Er is wel iets gestuurd blijkbaar; bij concrete oplichting had verkoper net zo goed niets kunnen sturen. Maar wellicht heeft hij het zich niet gerealiseerd.
Zaak is om contact met de verkoper te krijgen; je kan proberen de zaak bij Marktplaats voor te leggen.

Verder eens Googlen op het rekeningnummer. Als het meer mensen is overkomen, zijn er wellicht meer gegevens. Check dat nummer ook even bij de politie via verkopersgegevens controleren.

Voor de rest kan je de chat en screenshot van overschrijving aan de douane sturen. Laat blijken dat jij gewoon in NL iets besteld hebt en geen weet had waar het vandaan kwam. Wellicht helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

2 zaken die me niet duidelijk zijn:
- Verkoper vraagt of je ze komt ophalen of dat ze verstuurd moeten worden. Had je ophalen gezegd, wat dan?
- Speculatie dat het pakje uit China komt. Dat staat wss toch gewoon in de brief over welk pakje het gaat en waar het vandaan komt? Heb je geen referentie of tracking code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:10:

Voor de rest kan je de chat en screenshot van overschrijving aan de douane sturen. Laat blijken dat jij gewoon in NL iets besteld hebt en geen weet had waar het vandaan kwam. Wellicht helpt het.
Screenshot van de chat is mogelijk niet handig, daar staat vrij duidelijk in dat de zending vanuit de USA komt.

Geen idee uiteraard of het oplichting is, als ik die chat zo zie lijkt het te gaan om een dropshipment of iets in die richting. Moet zeggen dat ik niet weer voor wie normaal gesproken de invoerrechten e.d. zijn bij een dropshipment uit het buitenland.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 02-09-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Beetje vreemde discussie met de verkoper. Inderdaad vraagt hij eerst of je ze wilt komen halen. Jij geeft aan verzenden maar pas wanneer je al hebt betaald komt die met die 14 dagen aan wat natuurlijk zeer bedenkelijk is. Hij hoort dit voor de koop te melden, niet achteraf. En jij had meteen je geld moeten terug vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Terrestrial op 02-09-2017 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jaïr.exe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 02:47:
Dan maak je een PayPal factuur?
Las dit eens op een andere forum omdat PostNL om een factuur vroeg. Een screenshot van de PayPal email met veranderde waarde was al voldoende.
Ze factchecken die dingen volgens mij niet, lijkt mij teveel moeite voor alle dingen die worden geïmporteerd.
Dat noemen ze valsheid in geschrifte. Zou ik me niet aan wagen. Kans dat er gecontroleerd wordt is natuurlijk minimaal, maar als er gecontroleerd wordt (bv na tip zure buurman of ex) ben je ongelooflijk de sigaar, zeker ook omdat het geen particuliere instelling maar de belastingdienst is.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok alle dank voor de hulp tot nu toe.

Ik heb een check gedaaan op zijn rekeningnummer en die komt positief terug.
Ook ben ik onduidelijk geweest, heb natuurlik geen brief van douane zelf maar van postnl waarin ze vragen om meer informatie over het pakket. Er staat wel een track & trace nummer, maar als ik die opzoek is het product nog niet aangekomen. We staat er nog een internationaal tracking nummer bij wat eindegt op de letter CN, dus denk dat het pakket idd uit China komt en dus waarschijnlijk nep is. Zal voor mij nu het beste zijn om gewoon te accepteren dat het weg is aangezien ik niet heel veel geld ga uitgeven extra voor nepschoenen? En is er naast lief vragen iets doen om me geld terug te krijgen (wat ik niet zie gebeuren)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:12:
Ok alle dank voor de hulp tot nu toe.

Ik heb een check gedaaan op zijn rekeningnummer en die komt positief terug.
Ook ben ik onduidelijk geweest, heb natuurlik geen brief van douane zelf maar van postnl waarin ze vragen om meer informatie over het pakket. Er staat wel een track & trace nummer, maar als ik die opzoek is het product nog niet aangekomen. We staat er nog een internationaal tracking nummer bij wat eindegt op de letter CN, dus denk dat het pakket idd uit China komt en dus waarschijnlijk nep is. Zal voor mij nu het beste zijn om gewoon te accepteren dat het weg is aangezien ik niet heel veel geld ga uitgeven extra voor nepschoenen? En is er naast lief vragen iets doen om me geld terug te krijgen (wat ik niet zie gebeuren)
Het hoeft niet per se nep te zijn. Maar als je PostNL brief inderdaad wat opheldering vraagt kun je het aankoopfactuur bij je verkoper aanvragen. Via alixpress of ebay wordt dat meegeleverd. Je bent gewoon willekeurig gekozen voor een controle. Je geld krijg je waarschijnlijk niet terug aangezien de schoenen dan teruggestuurd moeten worden. Dat kost ook geld en tijd en als het aankomt dan pas krijgt jouw verkoper zijn geld van de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:59
Het gaat dus over een brief van PostNL als deze?: http://i60.tinypic.com/1z5m1vt.jpg
Dit is inderdaad zoals je zegt dat de Douane / PostNL dit een '' verdacht '' pakketje vind die mogelijk meer waarde heeft dan dat er op genoteerd staat.
Ze zien namelijk met hun scanner ook wel dat er schoenen in zitten.

Producten uit China hoeven helemaal niet nep te zijn, heel veel schoenen van bekende merken worden gewoon gemaakt in China.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Bel PostNL met wat vragen. Zij kunnen je vertellen waar het vandaan komt etc. En ook of een kopie van je bank afschift voldoende is zoniet. Wat je dan wel moet/kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Wat vervelend dat je (zeer waarschijnlijk bent opgelicht). Persoonlijk zou ik de zending weigeren en er geen geld maar aan uitgeven[evt. Inklaren], want wat moet je met nepschoenen.
Je kan nog proberen om je geld terug te krijgen middels de gangbare [juridische] wegen, maar ik geef je weinig kans.

De koper gaf ook de kans om op te halen. Bluf natuurlijk want hij had die schoenen helemaal niet. Welke woonplaats gaf hij op? Red flag is een woonplaats in éen van de uithoeken in ons land [vervelend voor iedereen die daar woont en moet lijden onder dit soort oplichting].

Off topic:
Zelf snap ik niet goed waarom men schoenen laat opsturen [en je ze niet gratis terug kan sturen]. De maten van schoenen zijn bij de verschillende merken echt niet hetzelfde en zelfs binnen één merk moet je vaak een maat groter of kleiner nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me vrij sterk dat de schoenen echt zijn nadat er gelogen is over het land van herkomst. Ik denk inderdaad dat ik dan ben opgelicht. Lijkt me sterk dat ik door de juridische wegen mijn geld terug zga krijgen dus dat laat ik ook maar. Heb wel een facebook en instagram profiel van de verkoper doormiddel van wat googlen, maar denk dat lief vragen niet zoveel zin heeft.

Hij had trouwens Deventer staan als woonplaats, maar is volgensmij woonachting in Amsterdam

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Er klopt nog meer niet. Als die webcache link van die advertentie boven de juiste is, zou het gaan om z'n laatste voorraad schoenen van een skatewinkel waar die vanwege concurrentie meegestopt is. Dan horen dingen niet als nog uit het buitenland te komen.

Een normale verkoper zorgt dat dat de info over het verzonden product en de waarde ervan op de doos staat. Dat is dus niet het geval, daarom vraag PostNL er om.

Ik zou PostNL vragen om een bevestiging van waar het pakketje vandaan komt. Als dit inderdaad China is, misschien kan je dan PostNL of de douane vragen om te kijken of het inderdaad om nep spul gaat..

Ik neem aan dat Marktplaatshandelaren gebonden zijn aan de plichten zoals een normale verkoper / winkel dat is. Zoals iemand boven ook al zegt, ik heb geen idee hoe 't zit met invoerreachten / btw wat betreft "dropshippen", ik zag die term een paar dagen terug voor het eerst op dit forum en ben niet bekend met het fenomeen, maar als koper kan ik je zeggen dat ik daar niet van gediend ben, zeker als je daarvan niet vantevoren op de hoogte ben, en dus een goeie reden voor het ontbinden van de koop.

Probeer eerst contact op te zoeken, die chat als je ie daar nog op reageert b.v., en op normale toon te kennen geeft dat je de koop ontbindt vanwege gebrekkige en niet kloppende informatie. Pakketje weigeren inderdaad. Bij geen of negatieve reactie, contact opnemen met Marktplaats, en als die niks meer kan regelen, aangifte doen. Zorg dat je dan dus bevestigingen heb van Marktplaats en PostNL, en bewaar die screenshots van die advertentie en die chat.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem dat ik heb is dat ik naast zijn ( waarschijnlijke )instagram, facebook, bankrekeningnummer en email adres niet heel veel concrete informatie heb over wie de persoon is. Nu zag ik bij het juridisch loket een voorbeeld brief alleen die moet aangetekend zijn met adres en dat heb ik niet. Hoe kan ik hier aan komen, en is het adres benodigd voor een geldige aangetekende brief. Als iemand nog wat tips heeft hoe ik misschien achter zijn adres zou kunnen komen of meer informatie zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Die chat was via Marktplaats neem ik aan, en werkt nu niet meer omdat ie z'n account heeft opgeheven? Ik zou Marktplaats vragen om een e-mail / bericht door te sturen betreft 't ontbinden van je koop. Zelf zou je z'n adres niet nodig moet hebben, maar Marktplaats zou de contactgegevens nog moeten hebben.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sméagol schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:59:
Die chat was via Marktplaats neem ik aan, en werkt nu niet meer omdat ie z'n account heeft opgeheven? Ik zou Marktplaats vragen om een e-mail / bericht door te sturen betreft 't ontbinden van je koop. Zelf zou je z'n adres niet nodig moet hebben, maar Marktplaats zou de contactgegevens nog moeten hebben.
Chat was via marktplaats, maar werkt wel nog gewoon. Bericht wat ik heb gestuurd komt wel aan maar is nog niet gelezen en gaat denk ik ook nooit gezelen worden. Email adres heb ik wel gewoon gekregen van die gozer. Zal inderdaad even naar marktplaats gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:10:
[...]

Chat was via marktplaats, maar werkt wel nog gewoon. Bericht wat ik heb gestuurd komt wel aan maar is nog niet gelezen en gaat denk ik ook nooit gezelen worden. Email adres heb ik wel gewoon gekregen van die gozer. Zal inderdaad even naar marktplaats gaan.
Hij kan ook gewoon je mail lezen via zijn eigen mailadres, dan zul je ook niet zien op MP zelf dat hij/zij het gelezen heeft.

Heb je al overwogen aangifte te doen?
Misschien denk je dat ze er niet iets aan gaan doen, maar het gaat hier denk ik niet om gewoon '' standaard '' wel betaald niet ( het juiste artikel ) geleverd.
Deze verkoper zit hier waarschijnlijk merk spullen te verkopen die uiteindelijk nep blijken te zijn en daarom ook gelijk uit China laat versturen.
Ik weet nog dat er ongeveer een jaar geleden een hele groep verkopers zijn opgepakt doordat ze ( waarschijnlijk ) net als deze verkoper merk spullen beloofden die uiteindelijk uit China werden verstuurd en nep bleken te zijn.

Voordat je aangifte gaat doen kun je natuurlijk er eerst nog mee dreigen.
Wie weet reageert hij dan plotseling met een of ander lul verhaal of wil hij het toch oplossen.

Als het dan toch een legitieme verkoper blijkt te zijn snap ik niet waarom deze kleine handelaren nog steeds aan dropshipping doen.
De kopers zitten er echt niet op te wachten dat het zo lang duurt voordat ze hun bestelling krijgen en ze kunnen natuurlijk ook wel zelf via sites als ebay of aliexpress chinese spullen kopen, daar is echt geen tussenhandelaar voor nodig.

Je vind het misschien ook verdacht dat de verkoper je pas vertelt nadat je hebt betaald dat het uit een ander land verstuurd word.
Dit is echter bij deze groep van verkopers heel normaal, als ze de waarheid zouden vertellen zouden 9 / 10 afhaken en dan hebben ze dus minder omzet.
Leugens of alternative facts zijn voor hun de normaalste zaak en ze hopen er gewoon op dat de koper het maar accepteert.
Dat is dus zoals ik al zei een jaar geleden fataal fout gegaan ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Hallo klopt je naam op de brief ?
Ooit een na heffing voor een Cpu uit Australië via Ebay gehad stond mijn naam niet goed op
Gewoon niet betaald want ik was het niet
Ging om 225 euro gewoon genegeerd en niets meer van gehoord . Was via FedEx

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jaïr.exe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:17:
[...]

Het hoeft niet per se nep te zijn. ....
Ah joh kom op ;), de kans dat je genuine merkkleding krijgt uit China is nog kleiner dan 2x achter elkaar de straatprijs winnen van de Postcode loterij.
De verkoper heeft gewoon een dropship scam deal gedaan, zie ook de leugens in zijn oorspronkelijke advertentie. Deze neppers koop je gemiddeld tussen de 10 en 20 euro bij Alieexpress, verkoper had wellicht gehoopt om hiermee weg te komen.
JohanNL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:07:
[...]
Heb je al overwogen aangifte te doen?
Ik denk dat aangifte doen lastig gaat worden voor TS. Hoewel naar alle waarschijnlijkheid 2 paar nep schoenen liggen te wachten, kan hij het pas bewijzen als ze eenmaal in bezit zijn. En om ze in bezit te krijgen moet TS dan nog meer geld uittrekken.
Vandaar ik me afvroeg, of de Douane hier geen rol in wilt spelen, het is tenslotte hun taak om dit soort illegale handel tegen te gaan, volgens mij hebben die best wel oor naar iemand die meld dat er ergens in Nederland iemand zit die deze troep aan het verkopen is.
Als het dan toch een legitieme verkoper blijkt te zijn snap ik niet waarom deze kleine handelaren nog steeds aan dropshipping doen.
De kopers zitten er echt niet op te wachten dat het zo lang duurt voordat ze hun bestelling krijgen en ze kunnen natuurlijk ook wel zelf via sites als ebay of aliexpress chinese spullen kopen, daar is echt geen tussenhandelaar voor nodig.
Klopt, er zijn ook verkopers, wat je nog net legitiem kunt noemen. Die verkopen vaak IT gerelateerde producten, zoals USB producten, powerbankjes en telefoonhoesjes, en zeggen er inderdaad expres niet bij dat het rechtstreeks uit China komt vanwege de langere levertijd.
Zo ben ik zelf ook ooit eens in zo'n advertentie ingetrapt, ik had snel een USB volt/amperemeter nodig, Aliexpress staat er vol mee, maar moest het snel hebben. Verkoper op Marktplaats gevonden, alles leek gewoon uit Nederland te komen, betaal nog €6,50 verzendkosten, en na betaling van €26,50 bleek ik inderdaad een dropshipping uit China te krijgen, kon ik nog 5 weken wachten :( :( :( (en diezelfde USB tool kost dus nog geen 2 euro op Alie)
Jah, ben dan voor mijn gevoel dan wel getilt, maar verkoper heeft feitelijk niets illegaals gedaan, want heb gewoon gekregen waar ik voor betaald had, alleen 5 weken langer moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik denk dat het roepen van oplichting inderdaad te voorbarig is. Het lijkt me meer op misleiding aangezien in feite wel geleverd wordt, wat het dan ook is en op welke wijze dan ook. Dat is moeilijk(er) aan te pakken.
Zie ook hier. (check ook linkje oplichting naast de misleiding)

https://www.consumentenbo...sche-procedure/misleiding

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 15:51
Raoul.TLS schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:20:
Hallo klopt je naam op de brief ?
Ooit een na heffing voor een Cpu uit Australië via Ebay gehad stond mijn naam niet goed op
Gewoon niet betaald want ik was het niet
Ging om 225 euro gewoon genegeerd en niets meer van gehoord . Was via FedEx
Maar dit was een naheffing, als je pakket bij de douane ligt en de tenaamstelling klopt niet dan geven ze het pakket niet vrij. Je moet maar zorgen voor een correcte factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Ik kreeg mijn pakketje en een maand later naheffing . Nu gaat het anders. Ik dacht wtf waarom naheffing niet gelijk maar goed. Anders had ik hem gelijk terug gestuurd . Maar goed niet betaald en nooit meer wat van gehoord

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1