Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
Goedenavond,

Ik ben bezig met zelf een itx computer in elkaar te zetten, maar nu ik de nodige componenten bij elkaar heb gekocht (en nog gedeeltelijk had liggen van mijn vorige pc) blijft het scherm zwart. Ik heb zelf geen idee welk component er vervangen / anders gemonteerd moet worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is mijn huidige setup. De behuizing komt halverwege volgende week binnen, maar dat hoort voor nu nog niet uit te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 66,55€ 66,55
1MSI H81I€ 66,72€ 66,72
1Gelid Solutions Siberian€ 5,66€ 5,66
12-Power ALT3127A€ 39,22€ 39,22
1Corsair Builder CX430 V2€ 59,-€ 59,-
1Crucial BX100 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 237,15

De processor had ik nog liggen van mijn oude pc en heeft altijd gewerkt. Voor de voeding geldt hetzelfde.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Om te debuggen heb ik een moederbord speaker erop gezet.Wanneer ik het RAM eruit haal en probeer op te starten zijn er wel 3 piepjes te horen, dus het speakertje doet het wel. Wanneer de RAM module er gewoon in zit hoor ik echter helemaal niks. De processorkoeler gaat wel draaien en de fan van de voeding draait ook.

Ik zowel met als zonder ssd proberen op te starten, maar dit maakt niet uit. Ook heb ik zowel geprobeerd om het beeldscherm via vga als hdmi aan te sluiten. Dit heeft allemaal geen zin. Zijn er mensen die nog tips hebben om te te kijken waar het aan verder aan kan liggen en misschien een idee om te kijken welke componenten wel en niet werken.

Ik zou zelf al heel blij zijn als ik überhaupt in de BIOS zou kunnen komen.

Onder deze link staan foto's van hoe de opstelling nu staat:
https://photos.app.goo.gl/khmqtzZFHADiCy732

alvast bedankt,
gr. René

Beste antwoord (via rkeetje op 02-09-2017 18:40)

Verwijderd

Het geheugen wat je er nu in hebt is ecc/reg, werkt alleen in specifieke servers/workstations.

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ram is nieuw begrijp ik?
Had je toevallig gecheckt of dit latje ondersteund wordt?

Anders eventueel een bios update?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• rkeetje
Ja klopt, ram kreeg ik vanmiddag binnen ik zal nog eens onderzoeken of deze module ondersteund wordt, maar voor zover ik gecontroleerd had zou hij het moeten doen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Switchie geen scherm hoe gaat tie dan bios update doen .. ;)

@rkeetje geen biep = goed zou je zeggen .. (bios gaat alleen geluid geven bij error en dat doet tie want ram er uit = biep
disconnect je hdd, toetsenbord op usb2 poort (gaat numlock aan?? reageert tie als het systeem aanstaat?)

haal 1 geheugen module eruit ..

Reset anders de bios (jbat1 dichts bij je pcie slot), vermoed echter dat je dat al geprobeerd hebt

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 02-09-2017 01:35 ]

Tja vanalles

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

vso schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:34:
@Switchie geen scherm hoe gaat tie dan bios update doen .. ;)
Oud ram latje erin. Mobo en CPU had hij al liggen dus logischerwijs ook wel een ander latje ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Switchie schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:36:
[...]

Oud ram latje erin. Mobo en CPU had hij al liggen dus logischerwijs ook wel een ander latje ;)
jup en de psu :)

Tja vanalles

• rkeetje
@Switchie @vso moederbord heb ik wel gekocht. Helaas heb ik geen oude ram module meer liggen, die heb ik met mijn vorige pc mee verkocht, alleen de psu en cpu had ik zelf met mijn vorige pc geüpgraded en daarom had ik deze nog.

Het toetsenbord wat ik nu gebruik heeft geen numlock lampjes, maar morgen (vanochtend) zal ik die aansluiten en anders de bios resetten.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

rkeetje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:44:
@Switchie @vso moederbord heb ik wel gekocht. Helaas heb ik geen oude ram module meer liggen, die heb ik met mijn vorige pc mee verkocht, alleen de psu en cpu had ik zelf met mijn vorige pc geüpgraded en daarom had ik deze nog.

Het toetsenbord wat ik nu gebruik heeft geen numlock lampjes, maar morgen (vanochtend) zal ik die aansluiten en anders de bios resetten.

suc6 het is frusterende zooi

Tja vanalles

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

rkeetje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:44:

Voor een oud ram latje zou ik als ik jou was even een advertentie in de v&a zetten.
Legio Tweakers die er nog wel een reepje hebben liggen die je zo kunt krijgen, lenen of wat dan ook. :)

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Het geheugen wat je er nu in hebt is ecc/reg, werkt alleen in specifieke servers/workstations.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:45:
Goed gezien, ik denk dat je gelijk hebt. :)

• rkeetje
Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:45:
Ik denk inderaad dat dat heel goed mogelijk is. Zoals @Switchie al zei ga ik even op V&A kijken of er nog ergens een mooie module in de aanbieding is.

Jammer van het nu gekochte geheugen, maar als dat het probleem was wel weer wat geleerd :)
Voor nu enorm bedankt voor het meedenken in ieder geval :*)

• rkeetje
@Switchie @Verwijderd @vso ik heb het ram geheugen vervangen naar een normale module, van een andere tweaker en m'n computer start gewoon op bedankt voor de hulp! :)
Pagina: 1