Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade game PC

Pagina: 1
Acties:

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
Ik heb 2 jaar geleden een PC gekocht om mee te gamen, toen had ik gekozen voor een gemiddeld systeem van rond de €1000. Ik hoef helemaal geen hoge specs en mij maakt het ook helemaal niks uit om games op lage settings te draaien. Maar ik merk toch wel dat ik in PUBG en Overwatch soms toch lagspikes heb, vooral PUBG draait wel op 55fps, maar voelt totaal niet vloeiend aan (kan ook zijn doordat ik 144hz csgo gewent ben). Vooral in Overwatch heb ik soms enorme FPS drops (van 140+ fps naar 50) wat het spelen echt een stuk minder fijn maakt.
Hieronder mijn huidige PC, hierin heb ik mijn CPU niet overklokked:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 243,-€ 243,-
1MSI Z97S SLI PLUS€ 0,-€ 0,-
1MSI R9 380 Gaming 4GB€ 398,09€ 398,09
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 41,95€ 41,95
1Fractal Design Define S€ 77,50€ 77,50
1Arctic Freezer i32€ 24,-€ 24,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 64,72€ 64,72
1Antec VPF Series 450W€ 56,-€ 56,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.146,42

Ik denk dat mijn PC wel grotendeels mee kan komen, ik denk alleen aan GPU en misschien ook een RAM upgrade. Daarom is dit topic er dus voor om advies te vragen welke GPU goed zal zijn aangezien ik hier zeer weinig verstand van heb, en of ik dan wel een systeem heb die goed in balans is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn nieuwe systeem voor precies hetzelfde als eerst gebruiken, CSGO, Overwatch, PUBG en soms wat games zoals The Witcher 3, maar ik koop zelf nooit nieuwe games en ik heb ook geen hoge eisen qua graphics.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben bereid voor mij upgrade rond de €400 te betalen, als ik een mooi bedrag kan vinden voor mijn tweedehands hardware (denk dat de 380 dan geupgrade moet worden) dan kan dat verkoopbedrag er nog wel bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is dus de bovenstaande lijst, ik verwacht dat mijn moederbord, CPU, kast, opslaggeheugen, processorkoeling en voeding nog goed genoeg zijn. Ik twijfel erover of ik meer RAM nodig heb, en of ik sneller RAM nodig heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht zelf een nieuwe videokaart en misschien een 3e plakje RAM om het totaal naar 12gb te brengen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk heb ik geen (merk)voorkeuren, ik ben tevreden met de hardware die ik nu heb, maar ik ben ook niet iemand die alles bij alles bij MSI en AMD wilt blijven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de GPU lang mee kan gaan en ofc dat hij snel is. Het enige bijzonder fijne aan mijn huidige GPU is de dynamische fan (dus dat hij alleen draait wanner de GPU gebruikt wordt) en hoe stil hij is. Mijn kast is gesloten dus het uiterlijk maakt me ook helemaal niks uit. Bovendien heb ik totaal geen haast met deze upgrade, als het slimmer is om te wachten tot de nieuwe generatie kan ik daar makkelijk mee leven, alleen ik weet niet genoeg van de ontwikkeling op de markt om daar over te oordelen.

Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit geoverklokt, maar ik denk dat wanneer ik een veel betere GPU koop het het overklokken wel waard is, dan ben ik wel bereid het te proberen, maar alleen wanneer het "nodig" is.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht hier hopelijk een beetje hulp te krijgen met mijn keuze te maken welke nieuwe GPU ik moet kiezen, wat hierna de bottleneck in mijn systeem wordt en of ik dan ook iets anders moet vervangen en of deze upgrade wel een verstandige keuze is.

Zelf denk ik eraan om een 1070 te kopen, alleen als complete noob op het gebied van GPUs weet ik het verschil tussen de verschillende varianten en merken niet, dus weet ik ook niet welke van de vele verschillende 1070 kaarten (of misschien zelfs een ander type) het beste is.

pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB

Voor de rest een stickje RAM er bij, of zal ik sneller RAM nodig hebben?:
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4

En mijn CPU een klein beetje overclocken.

Alleen ik twijfel nog erg over of deze upgrade het wel waard is, wat het gaat namelijk alleen maar voor een iets comfortabelere fps. Bovendien vraag ik me af of de drops in Overwatch komen door mijn hardware of door een bug, want ik heb er pas sinds 1 maand last van (sinds doomfist update) en mijn hardware hoort het spel stabiel aan te kunnen, en zulke extreme drops van 140 naar 50 fps zijn ook erg raar. Daarentegen heb ik 2 weken geleden mijn PC wel een volledige factory reset gegeven en ik had het fps drops er zowel voor als na.

steam: failsnail, Letterbox

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Klopt het dat je budget €4000.- is?
Zoja is dat wel een erg hoog bedrag als je niet zo erg geeft om hoge graphics.

In vino veritas, in aqua sanitas

• markdm
JohanNL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:08:
Klopt het dat je budget €4000.- is?
Zoja is dat wel een erg hoog bedrag als je niet zo erg geeft om hoge graphics.
Per ongeluk een 0 te veel geschreven 8)7

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik zou in dat geval alleen een grafische kaart upgrade doen en dan toch eens gaan overklokken als je denkt dat de processor niet mee komt.

Je zou dan voor een GTX 1060, GTX 1070 of GTX 1080 kunnen gaan als je nu een videokaart wilt.
Vervelende is wel dat de prijzen nu erg gestegen zijn doordat er weer een mining hype is, als het kan zou ik tot zo rond begin 2018 wachten totdat de nieuwe gpu series er zijn en de mining hype dan hopelijk over is.

In vino veritas, in aqua sanitas

• markdm
JohanNL schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 01:43:
Ik zou in dat geval alleen een grafische kaart upgrade doen en dan toch eens gaan overklokken als je denkt dat de processor niet mee komt.

Je zou dan voor een GTX 1060, GTX 1070 of GTX 1080 kunnen gaan als je nu een videokaart wilt.
Vervelende is wel dat de prijzen nu erg gestegen zijn doordat er weer een mining hype is, als het kan zou ik tot zo rond begin 2018 wachten totdat de nieuwe gpu series er zijn en de mining hype dan hopelijk over is.
Als ik de pricewatch zie zijn de prijzen inderdaad wel erg hoog vergeleken met een paar maanden terug, dan is het wel zonde bijna €100 meer uit te geven voor een kaart.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm pubg is een game die op vrijwel geen enkele pc echt goed draait omdat het nog in early access zit en de game pas begin 2018 echt uit komt. Tegen die tijd zal het ook wel wat geoptimaliseerd zijn en beter draaien op midrange systemen...

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1