• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 13:32
beste tweakers,

al een tijd heb ik geen youtube app meer op mijn Samsung smarthub, ik dacht dit zal wel iets zijn waar ze mee bezig zijn bij Samsung en zal wel terug komen... na lang wachten weer gecheckt en geen youtube app.. dit vind ik enorm spijtig want via mijn telefoon zoek ik altijd veel filmpjes op of muziek en doe dan de optie openen op tv zodat dit alles op een groot beeld komt en over mijn receiver wordt gedaan.

- heb de tv gereset en updates gecheckt
- smarthub zelf ook gereset

na checken op google ben ik een en ander tegen gekomen waar het op lijkt is dat Samsung zegt: je smart tv is oud dus youtube ondersteund het niet meer... echter op YouTube zeggen ze gewoon: ziet je youtube op je tv er zo uit? dan heb je een oude versie van youtube op je smarttv..

ik vind het eigenlijk echt zeer vervelend want het is naast Netflix (die er perfect op draait) de meest gebruikte app.. kan Samsung dit zomaar doen? ze ontnemen hier wel een flinke functie van een smart tv.

model tv is UE46ES8000

ben ook erg benieuwd of er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben en of ze al wijzer ook zijn geworden.

gr Jeroen

p. s. dit is getypt op een telefoon met grote vingers.. daarvoor alvast excuus voor type fouten

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroenzer op 03-09-2017 10:30 . Reden: wat spelling aangepast. ]

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 21:55
Daarom dus een Raspberry Pi3 of iets dergelijks met Kodi, dan kun je zo vanaf je telefoon zeggen, dit filmpje op de TV afspelen...

Ik wil alleen maar een domme TV, al die rommel erin heb je niks aan...

• Jeroenzer
snap ik.. maar het mooie van deze app is dat ik niet eerst naar een source op me tv moet gaan maar dat deze direct wordt geopend als ik op me telefoon de optie openen op tv

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30

BLACKfm

O_o

roches schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:11:
Daarom dus een Raspberry Pi3 of iets dergelijks met Kodi, dan kun je zo vanaf je telefoon zeggen, dit filmpje op de TV afspelen...
Hang er dan gewoon een chromecast of gelijkwaardig apparaat aan.

Heeft de TV geen Miracast of WiDi? Verre van perfect (veel lag), dan kun je het op die manier nog proberen zonder al te veel extra opsmuk.

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 21:55
Jeroenzer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:16:
snap ik.. maar het mooie van deze app is dat ik niet eerst naar een source op me tv moet gaan maar dat deze direct wordt geopend als ik op me telefoon de optie openen op tv
Dat kan dus met Kodi ! :)

Of begrijp ik je verkeerd...

[ Voor 4% gewijzigd door roches op 01-09-2017 23:53 ]

• Jeroenzer
roches schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:52:
[...]

Dat kan dus met Kodi ! :)

Of begrijp ik je verkeerd...
als je een kastje van kodi hebt moet je op je tv de source selecteren waar je kodi kastje op zit.. ik heb me tv via arc aangesloten dus ongeacht welke source ik zit en kon me youtube app starten opnde tv

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
Kreeg van de week ook een melding dat ze spotify van me smarthub gingen halen per 1 september. Is wel een ouder model F6400. Maar blijkt dus nu wel dat ze steeds meer applicaties laten vallen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:39

InFamous

excommunicado

Jup Spotify is er vandaag af gegaan.

Formerly known as Ragdoll

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11-2025
Hier een Samsung F6500 en inderdaad sinds 31 augustus is spotify verdwenen, zoals ze eerder al met meer apps hebben gedaan (zoals Skype). Spotify ga ik niet echt missen door gebrek aan spotify connect ondersteuning.. maar hoop niet dat deze trend zich straks ook doorzet naar Netflix.. Anders wordt het toch iets anders zoeken qua input device, en Netflix op Kodi is volgens mij nog steeds niet ondersteund.. :/

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Simpelste oplossing is een chromecast. Als je iets daarnaartoe stuurt schakelt deze de TV automatisch naar de juiste ingang.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:13

Yucon

*broem*

hcQd schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:20:
Simpelste oplossing is een chromecast. Als je iets daarnaartoe stuurt schakelt deze de TV automatisch naar de juiste ingang.
Ik ben niet heel bekend met tv's, maar als zo'n chromecast de tv kan laten schakelen zou iets anders zoals een pi dat toch ook moeten kunnen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Om deze reden nooit een smart tv genomen. Zit nu wel inmiddels enige tijd een mooie niet smart tv te zoeken. Ze worden schaars..

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Cave_Boy ja kan wel een smart TV nemen (lastig om er één te krijgen die niet smart is), maar je kan er gewoon niet van uit gaan dat alles gedurende de hele levensduur van je TV werkt.

Om die reden heb ik ook een Raspberry Pi met kodi. Ik start de Youtube app op mijn telefoon, zoek het filmpje op dat ik wil kijken een kies voor delen --> afspelen op media-apparaat (met Yatse, maar wellicht kan dat ook met de kodi remote app). Mijn TV is ook via HDMI ARC met de versterker verbonden, dus ik heb er gewoon geluid via de speakers bij.

@ts: zou je "mijn" willen gebruiken ipv "me"? Dat is echt tenenkrommend slecht....

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 02-09-2017 07:58 ]

• Jeroenzer
gwystyl schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:57:
@Cave_Boy ja kan wel een smart TV nemen (lastig om er één te krijgen die niet smart is), maar je kan er gewoon niet van uit gaan dat alles gedurende de hele levensduur van je TV werkt.

@ts: zou je "mijn" willen gebruiken ipv "me"? Dat is echt tenenkrommend slecht....
ik heb dit aangepast!

OT:
Dus waar het eigenlijk op neerkomt is dat ik een andere source moet gaan gebruiken om deze functie te gaan gebruiken ?

baal ik gewoon van, want ongeacht welke source ik gebruikte op mijn receiver ( via ARC) kon ik de youtube app meteen openen en bij sluiten van de youtube app kwam ik gelijk terug bij de laatst gebruikte source.

Dus of een raspberry, game console, mediaplayer achtig moet ik dus gaan gebruiken.

Ik heb nog geen reactie van samsung ontvangen, de tv zelf moet het toch wel aankunnen aangezien het ook super soepel netflix draait en andere apps ook, NOS app, 538 app.. RTLXL app,.. dat zijn toch ook apps waar veel in geladen wordt qua filmpjes etc, dus qua haalbaarheid of de app soepel werkt is het denk ik niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Jeroenzer op 03-09-2017 10:39 ]

• motorgek
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-08-2020
Je kunt het wel vergeten dat je een reactie van Samsung ontvangt, die reageren nergens op.
Zie bv Klachtenkompas.nl hier staan ook allemaal klachten van mensen met o.a. een Smart-tv waarvan de apps verdwijnen.
Samsung reageert nooit, het enige wat wij als consument kunnen doen is ook nooit meer kiezen voor Samsung. Jammer genoeg verdwijnen bij meerdere merken (Philips) ook diverse apps, dus of we er veel mee opschieten om 1 bepaald merk te boycotten betwijfel ik. 8)7
Dacht dat ik met de keuze voor Samsung goed zat, maar helaas niet dus. Die denken/hopen dat je elke 2 jaar alles vervangt door het laatste nieuwe. Misschien gaat het straks beter als oa ook de tv's allemaal op Android draaien??
Pagina: 1