Foto's opslaan in iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
Mijn vraag
Hoe worden foto's op geslagen in je iPhone als je niet met de cloud bent verbonden of er gebruikt van maakt...

De foto's worden op je geheugen opgeslagen, maar is dit veilig of niet?hoe veilig is dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
android en IOS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet geprobeerd te googlen maar werd er weinig weizer van...
...

Beste antwoord (via solozakdoekje op 02-09-2017 17:19)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
solozakdoekje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:12:
Kan je niet de gehele backup van je iPhone niet op je computer houden ? En dan daarna weer terug zetten ?

Weet iemand of dit mogelijk is ?
Ja hoor gewoon in iTunes doen. Wel gecodeerd opslaan want dan worden healthkit gegevens en passwords ook meegenomen. Anders worden die gestript zodat iemand die er toegang tot krijgt niet jouw gegevens voor credentials kan gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wat bedoel je met veilig?

De fotos worden opgeslagen op een interne flashdisk in de iPhone.

Als je niet aan een cloud (iCloud/Dropbox/etc.) hangt, worden de fotos niet automatisch gebackupped. Als je zelf dus geen backups maakt via iTunes en je telefoon gaat kapot ben je alles kwijt.

Verder is een iPhone altijd encrypted. Dus als je een pincode of touchid configureert is het voor derden niet mogelijk om bij je fotos te kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 01-09-2017 22:53 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
Uhm jaah, ik heb met veilig niet het juiste woordt gebruikt.
Ik bedoel eigenlijk het privacy aspecten van IOS... Met betrekking tot het opslaan van foto's.

[ Voor 15% gewijzigd door solozakdoekje op 02-09-2017 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Wat je wil weten wordt nog altijd niet duidelijk. Gebruik eens een voorbeeld uit de praktijk waar je nu tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
solozakdoekje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:52:
Uhm jaah, ik heb met veilig niet het juiste woordt gebruikt.
Ik bedoel eigenlijk het privacy aspecten van IOS... Met betrekking tot het opslaan van foto's.
Hoewel het totaal niet duidelijk is wat je nu precies bedoelt kan ik je wel vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je geen obscure apps gebruikt van partijen die je niet vertrouwd. Alle Fotos staan op het device zelf en worden ook niet gedeeld met andere apps zonder jouw toestemming. Ook niet met Apple. Alleen als je iCloud fotobibliotheek gebruikt of gebruik maakt van de foto-backup functie (die je los uit kunt zetten) worden je fotos gedeelt met Apple, maar dit is wel versleuteld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
supersnathan94 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:11:
[...]

Hoewel het totaal niet duidelijk is wat je nu precies bedoelt kan ik je wel vertellen dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang je geen obscure apps gebruikt van partijen die je niet vertrouwd. Alle Fotos staan op het device zelf en worden ook niet gedeeld met andere apps zonder jouw toestemming. Ook niet met Apple. Alleen als je iCloud fotobibliotheek gebruikt of gebruik maakt van de foto-backup functie (die je los uit kunt zetten) worden je fotos gedeelt met Apple, maar dit is wel versleuteld volgens mij.
Bijvoorbeeld als jij smartphone verliest, gestolen of kwijt bent geraakt... Is het dan mogelijk dat iemand jou met de juiste software en hardware (pc) kan hacken ?

Ook Veel mensen lijken hun smartphone scherm bij een reparatie service te brengen of een geheel nieuwe body... Om de schade te rapareren,Meestal duurt dat tot de volgende dag of zelf 2dagen.

Kan het zijn dat ze smartphone's kunnen uitlezen,hacken of iets in die richting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
solozakdoekje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:32:
[...]

Bijvoorbeeld als jij smartphone verliest, gestolen of kwijt bent geraakt... Is het dan mogelijk dat iemand jou met de juiste software en hardware (pc) kan hacken ?

Ook Veel mensen lijken hun smartphone scherm bij een reparatie service te brengen of een geheel nieuwe body... Om de schade te rapareren,Meestal duurt dat tot de volgende dag of zelf 2dagen.

Kan het zijn dat ze smartphone's kunnen uitlezen,hacken of iets in die richting ?
Nee als jij gewoon een pincode erop hebt staan dan is er niets aan de hand. Vraag ik me alleen af wat voor pikante fotos jij op je toestel hebt staan dat het zo'n geheim is ;) . Alle gegevens op een iPhone worden versleuteld opgeslagen en ontgrendeld als jij de passcode invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
Ik heb hier onder gereageerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als je daar bang voor bent... dan rest je nog 3 opties (minimaal...)
1. backup je data
2. pak een hamer en maak je phone onbruikbaar
3. koop een nieuwe en zet data terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
supersnathan94 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:38:
[...]

Nee als jij gewoon een pincode erop hebt staan dan is er niets aan de hand. Vraag ik me alleen af wat voor pikante fotos jij op je toestel hebt staan dat het zo'n geheim is ;) . Alle gegevens op een iPhone worden versleuteld opgeslagen en ontgrendeld als jij de passcode invoert.
Haha niks bijzonders hoor! Ik was me eigen aan het informeren en ik ben goed wijzer geworden :) zo lijkt het !
Mijn scherm is volledig gebroken, Dus ik denk dat ik hem laat repareren, maar eerst een backup maken op mijn pc, en dan mijn telefoon opnieuw installeren...

Bedankt voor het reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
route99 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:40:
Als je daar bang voor bent... dan rest je nog 3 opties (minimaal...)
1. backup je data
2. pak een hamer en maak je phone onbruikbaar
3. koop een nieuwe en zet data terug...
Ik ga mijn smartphone repareren omdat mijn scherm kapot is, maar nu ga ik eerst van mijn smartphone een backup maken, dan opnieuw installeren en weg brengen om te repareren... Je bracht me op een goed idee :) bedankt voor deze informatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Als Icloud de schone Iphone ziet.... dan maakt ie mss zijn ruimte ook leeg...
Weet het niet zeker....dus bacluppen heeft nog een doel... en maak er 2 van.... 1 backup is geen backup..
Immers de ipone is leeg...qua jouw data...
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solozakdoekje
Kan je niet de gehele backup van je iPhone niet op je computer houden ? En dan daarna weer terug zetten ?

[ Voor 14% gewijzigd door solozakdoekje op 02-09-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Als je je toestel lat repareren laat dan wel een icloud account erop met FMI. Of laat het doen door een tweaker zoals ik. Dan kun je erbij zitten en meekijken. Find my iPhone is heel belangrijk als je je toestel bij een random reparatieship inlevert.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
solozakdoekje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:12:

Ja hoor gewoon in iTunes doen. Wel gecodeerd opslaan want dan worden healthkit gegevens en passwords ook meegenomen. Anders worden die gestript zodat iemand die er toegang tot krijgt niet jouw gegevens voor credentials kan gebruiken.
Pagina: 1