Probleempje, extra werkgeheugen past niet! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:37
Goedenavond mede-tweakers!

Ik sta op het punt het werkgeheugen van mijn PC te upgraden van 8GB naar 16GB. Nu heb ik hiervoor een aantal weken geleden al dit topic geopend. Waarin ik uiteindelijk het advies ter harte heb genomen om nog een zelfde setje bij te gaan bestellen als wat er reeds in mijn computer aanwezig is.

Nu sta ik op het punt om dit te doen, maar aangezien ik het type ben dat alles wekenlang uitzoekt, naleest en checked, heb ik ook even mijn computer losgetrokken om te kijken of het uberhaupt wel gaat passen. En dat is gelukkig maar goed ook, want wat blijkt. Mijn CPU koeler blokkeert een van de sloten van mijn werkgeheugen waardoor ik niet de mogelijkheid heb uit te breiden. Toch wil ik graag naar 16GB gaan, dus ik twijfel erover om dit setje te verkopen en 2x 8GB kopen.

Om een beter beeld te geven wat foto's van de situatie;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rktXIwQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGfHPeJ.jpg

Voor de volledigheid de complete build;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 224,-€ 224,-
1ASRock B85M Pro4€ 71,-€ 71,-
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS, 250GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 60,-€ 60,-
1Dell Professional P2210 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Iiyama XU2390HS Zwart€ 146,49€ 146,49
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 48,-€ 48,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 49,82€ 49,82
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 56,90€ 56,90
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,69€ 93,69
1OCZ Vertex 4 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,84

Ik heb geprobeerd een van de huidige te verplaatsen maar die krijg ik niet op z'n plek vanwege de fan van de CPU-koeler. Ik kan proberen deze los te halen om te kijken of hij dan past, maar ik twijfel of ik dan de fan op z'n plek krijg. Wat is wijsheid om te doen?

Beste antwoord (via Rohem op 02-09-2017 16:06)

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Kan je de fan van je cpu cooler niet hoger zetten sommige cpu coolers kunnen dat maar kijk dan wel goed of je case nog dicht gaat.

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Kan je de koeler niet 180 graden draaien?

En de fan dan pull ipv push doen

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 01-09-2017 21:44 ]

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40

basdej

OutSystems Consultant

Lijkt me vrij eenvoudig, koop een beetje koelpasta, draai de koeler los en maak de bovenkant van de cpu en de onderkant van de koeler schoon met wat 96%+ alcohol en een beetje keukenpapier. Vervolgens draai je je koeler 180 graden en doe je op de cpu in het midden het equivalent van een rijstkorrel aan nieuwe koelpasta. Draai je koeler handvast met een schroevendraaier, niet te hard aandraaien want anders breekt je moederbord.
Voila.

PS: let op dat je de CPU fan even loshaalt en omdraait zodat de lucht weer in de originele richting stroomt.

[ Voor 11% gewijzigd door basdej op 01-09-2017 21:53 ]

Hoi.

Acties:
  • Beste antwoord

• R.pirinu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Kan je de fan van je cpu cooler niet hoger zetten sommige cpu coolers kunnen dat maar kijk dan wel goed of je case nog dicht gaat.

• Rohem
418O2 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:43:
Kan je de koeler niet 180 graden draaien?

En de fan dan pull ipv push doen
basdej schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:49:
Lijkt me vrij eenvoudig, koop een beetje koelpasta, draai de koeler los en maak de bovenkant van de cpu en de onderkant van de koeler schoon met wat 96%+ alcohol en een beetje keukenpapier. Vervolgens draai je je koeler 180 graden en doe je op de cpu in het midden het equivalent van een rijstkorrel aan nieuwe koelpasta. Draai je koeler handvast met een schroevendraaier, niet te hard aandraaien want anders breekt je moederbord.
Voila.

PS: let op dat je de CPU fan even loshaalt en omdraait zodat de lucht weer in de originele richting stroomt.
Koeler omdraaien moet lukken denk ik, al haal ik denk ik wel even voor de zekerheid het hele moederbord eruit dan. Reinigen met 96% alcohol..? Dan moet ik aan spiritus ofzo denken?

Voor wat betreft omdraaien van de CPU-fan, hoe werk dat precies? :? Heb zoiets nog nooit eerder gedaan, vandaar de vraag. Als ik de koeler 180 graden draai heb ik dus de fan van de koeler voor een van de fans van de kast zitten toch? Dus zoals @418O2 aangeeft moet ik hem dan andersom laten draaien zodat de lucht erdoor getrokken wordt ipv gedrukt zoals nu. Hoe doe ik dat precies? En heeft dat nog nadelen voor de werking van de koeler?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Deze CPU koeler heeft clipjes, die trek je los zonder de koeler los te halen en monteer je weer aan de andere kant.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/1383918782.gif

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:40

basdej

OutSystems Consultant

True schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:20:
Deze CPU koeler heeft clipjes, die trek je los zonder de koeler los te halen en monteer je weer aan de andere kant.

Zie:
[afbeelding]
Dat dacht ik eerst ook, maar je kan de fan natuurlijk niet goed monteren aan de andere kant door het design van de koeler 8)7

Hoi.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Isopropyl alcohol
Maar past het in geheel niet qua hoogte ?
(mobiel online)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

basdej schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:29:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar je kan de fan natuurlijk niet goed monteren aan de andere kant door het design van de koeler 8)7
Oh shit, dat is waar natuurlijk :+ :+

Misschien dan met wat ijzerdraad de fan gewoon 2 millimeter hoger monteren en met de fan los het geheugen plaatsen, dan moet dat vast wel lukken, hoeft die niet eens voor omgedraaid te worden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgens mij zit die FAN, gezien de tweede foto, alleen maar in de weg tijdens het plaatsen van.....?

Fan lospakken, geheugen plaatsen, vervolgens de fan weer terug zetten. Óf is dát té simpel?

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 01-09-2017 23:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
R.pirinu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:04:
Dit inderdaad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of gewoon het nutteloze plastic een beetje wegzagen wat in de weg zit als al het andere niet werkt

Iperf

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
R.pirinu schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:04:
Dit dus, lijkt me dat je fan nog makkelijk 1-2cm omhoog kan mits je kast dat toestaat en je slot dus vrij is.

• Rohem
True schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:20:

Zie:
[afbeelding]
basdej schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:29:
[...]

Jammer dat het niet zo simpel is ;w
Hackus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 22:32:
Isopropyl alcohol
Maar past het in geheel niet qua hoogte ?
(mobiel online)
Thnx, weet ik in ieder geval wat ik moet gaan halen als ik toch de CPU-koeler 180 graden moet gaan om draaien
wimmel_1 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:09:
Volgens mij zit die FAN, gezien de tweede foto, alleen maar in de weg tijdens het plaatsen van.....?

Fan lospakken, geheugen plaatsen, vervolgens de fan weer terug zetten. Óf is dát té simpel?
Hier heb ik dus totaal nog niet aan gedacht |:( Dit ga ik als eerste proberen, hopelijk kan dat _/-\o_
ECP0WERS schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:26:
[...]

Dit dus, lijkt me dat je fan nog makkelijk 1-2cm omhoog kan mits je kast dat toestaat en je slot dus vrij is.
Dit ga ik zeker proberen straks! Iedereen enorm bedankt voor alle reacties O+ Ik ga er mee aan de slag later vanmiddag en jullie horen of het gelukt is.

• Rohem
Probleem opgelost! Fan van de CPU-koeler bleek eenvoudig stukje hoger te kunnen. Thnx voor deze geweldige tip!

[ Voor 16% gewijzigd door Rohem op 02-09-2017 16:27 ]

Verwijderd

misschien volgende keer low profile ram kopen? of luk ik nu dom?
Pagina: 1