Goedenavond mede-tweakers!
Ik sta op het punt het werkgeheugen van mijn PC te upgraden van 8GB naar 16GB. Nu heb ik hiervoor een aantal weken geleden al dit topic geopend. Waarin ik uiteindelijk het advies ter harte heb genomen om nog een zelfde setje bij te gaan bestellen als wat er reeds in mijn computer aanwezig is.
Nu sta ik op het punt om dit te doen, maar aangezien ik het type ben dat alles wekenlang uitzoekt, naleest en checked, heb ik ook even mijn computer losgetrokken om te kijken of het uberhaupt wel gaat passen. En dat is gelukkig maar goed ook, want wat blijkt. Mijn CPU koeler blokkeert een van de sloten van mijn werkgeheugen waardoor ik niet de mogelijkheid heb uit te breiden. Toch wil ik graag naar 16GB gaan, dus ik twijfel erover om dit setje te verkopen en 2x 8GB kopen.
Om een beter beeld te geven wat foto's van de situatie;

Voor de volledigheid de complete build;
Ik heb geprobeerd een van de huidige te verplaatsen maar die krijg ik niet op z'n plek vanwege de fan van de CPU-koeler. Ik kan proberen deze los te halen om te kijken of hij dan past, maar ik twijfel of ik dan de fan op z'n plek krijg. Wat is wijsheid om te doen?
Ik sta op het punt het werkgeheugen van mijn PC te upgraden van 8GB naar 16GB. Nu heb ik hiervoor een aantal weken geleden al dit topic geopend. Waarin ik uiteindelijk het advies ter harte heb genomen om nog een zelfde setje bij te gaan bestellen als wat er reeds in mijn computer aanwezig is.
Nu sta ik op het punt om dit te doen, maar aangezien ik het type ben dat alles wekenlang uitzoekt, naleest en checked, heb ik ook even mijn computer losgetrokken om te kijken of het uberhaupt wel gaat passen. En dat is gelukkig maar goed ook, want wat blijkt. Mijn CPU koeler blokkeert een van de sloten van mijn werkgeheugen waardoor ik niet de mogelijkheid heb uit te breiden. Toch wil ik graag naar 16GB gaan, dus ik twijfel erover om dit setje te verkopen en 2x 8GB kopen.
Om een beter beeld te geven wat foto's van de situatie;

Voor de volledigheid de complete build;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 224,- | € 224,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS, 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Dell Professional P2210 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Iiyama XU2390HS Zwart | € 146,49 | € 146,49 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Kingston HyperX Cloud Zwart | € 49,82 | € 49,82 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 18,99 | € 18,99 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 93,69 | € 93,69 |
| 1 | OCZ Vertex 4 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 831,84 | |
Ik heb geprobeerd een van de huidige te verplaatsen maar die krijg ik niet op z'n plek vanwege de fan van de CPU-koeler. Ik kan proberen deze los te halen om te kijken of hij dan past, maar ik twijfel of ik dan de fan op z'n plek krijg. Wat is wijsheid om te doen?