Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09-2021
Mijn vraag
Beste iedereen,

Ik heb vijf jaar geleden een Marantz SR6006 gekocht. Sinds enkele maanden vielen de front speakers vaak weg. Omdat te vaak voorkwam heb ik hem uiteindelijk binnengebracht bij een hersteller. Deze wist mij nu te melden dat de herstelkost 225€ zal bedragen.
Wat is jullie gedacht hierover? Ik weet totaal niet wat de gangbare prijzen zijn. Zou u het laten herstellen?

Merci voor de hulp

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
Ik denk dat je voor 225€ geen vergelijkbaar apparaat zal kopen. Als je blij bent met het apparaat, zou ik hem laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou eerst proberen of je wellicht recht hebt op garantie.

Anders wat Blissard zegt

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 20:09
Als men niet weet wat er stuk is, kan men ook niet zeggen of het gangbare prijzen zijn. Je kunt de gok nemen en de receiver nog door een andere reparateur laten controleren, maar dan betaal je waarschijnlijk wel de onderzoekskosten aan de eerste reparateur. Die zullen iets van 25-100 euro zijn verwacht ik, maar dat weet jij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Ik heb hem laten herstellen. De solderingen van de fabriek waren losgekomen, relais zijn nagekeken. Werkt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rme schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:37:
Ik heb hem laten herstellen. De solderingen van de fabriek waren losgekomen, relais zijn nagekeken. Werkt terug.
Solderingen herstellen hoeft niet zoveel geld te kosten en relais nakijken vind ik een raar iets. Die kijk je niet na, maar die vervang je als er twijfels over zijn.

Wat wat je uiteindelijk kwijt? Ook het beraamde bedrag als fixed price of viel het lager uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
@Rme goed te horen dat hij weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rme
Fairy schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:39:
[...]

Solderingen herstellen hoeft niet zoveel geld te kosten en relais nakijken vind ik een raar iets. Die kijk je niet na, maar die vervang je als er twijfels over zijn.

Wat wat je uiteindelijk kwijt? Ook het beraamde bedrag als fixed price of viel het lager uit?
Ik heb het beraamde bedrag betaald ja. Hij is afgegaan over wat ik vertelde, een klik en mijn speakers sloegen af. Als ik hem optilde werkte die weer, neerzetten weer niet. In mijn ogen lijkt het me redelijk omdat hij zelf ook moet uitzoeken wat het is, toestel uit elkaar halen, metingen, testen of het opgelost is etc...Hij heeft niet gezegd dat het de relais was maar op basis van mijn uitleg heeft hij die nagemeten/gekeken. De onderste plaat waren er barstjes in de solderingen en die zijn nu ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Rme schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb het beraamde bedrag betaald ja. Hij is afgegaan over wat ik vertelde, een klik en mijn speakers sloegen af. Als ik hem optilde werkte die weer, neerzetten weer niet. In mijn ogen lijkt het me redelijk omdat hij zelf ook moet uitzoeken wat het is, toestel uit elkaar halen, metingen, testen of het opgelost is etc...Hij heeft niet gezegd dat het de relais was maar op basis van mijn uitleg heeft hij die nagemeten/gekeken. De onderste plaat waren er barstjes in de solderingen en die zijn nu ook in orde.
Lijkt inderdaad dat de voedingsspanning naar het relais was losgekomen. Wel bijzonder dat dit na 5 jaar al gebeurd, maarja, loodvrije soldeer is ook niet alles. Heeft de versterker wel voldoende ventilatie dat hij niet te warm word?

Wel leuk dat je er nog even op terugkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rme
Ja het,lag niet aan de ventilatie, heeft genoeg lucht. Wat jij zegt had de hersteller ook gezegd. De solderingen die meestal door robots worden aangebracht barsten snel. Geen probleem om erop terug te komen 😊
Pagina: 1