Externe Harde Schijf Niet Herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2025
Mijn vraag

Ik gebruik een externe harde schijf voor het back-uppen van een aantal bestanden. Nu wordt mijn externe harde schijf niet meer herkend. Het vreemde is dat ik online geen oplossing kan vinden aangezien iedereen aangeeft dat je alleen maar de harde schijf een andere schijf letter moet geven. Dat gaat helaas niet in mijn geval.

In mijn computerbeheer wordt het apparaat wel herkend maar compleet verkeerd weergegeven. Zie afbeelding, mijn externe harde schijf wordt weergeven als schijf met 3 sub partities?? Ik begrijp hier niets meer van. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rlfvnqatxk2kn.jpg

Beste antwoord (via Gigagiel op 09-09-2017 17:07)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dikke kans dat de partitie ID gewoon niet klopt, en windows is niet slim genoeg om verder te kijken dan de GPT tabel en de zien wat de partitie zelf beschrijft.

Ik zou even met testdisk kijken

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Om welke schijf gaat het? Kan prima dat er een bootpartitie met wat software meuk en een kleine verborgen partitie voor het OS op staat, en dat dat is wat je nu ziet. Western Digital doet dat onder meer iirc :)

Wat nu E: is, is een RAW partitie en kun je dus niks mee. Wat als je die partitie van 931 GB een schijfletter toekent, kun je er dan wel iets mee? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gigagiel
The Eagle schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:32:
Om welke schijf gaat het? Kan prima dat er een bootpartitie met wat software meuk en een kleine verborgen partitie voor het OS op staat, en dat dat is wat je nu ziet. Western Digital doet dat onder meer iirc :)

Wat nu E: is, is een RAW partitie en kun je dus niks mee. Wat als je die partitie van 931 GB een schijfletter toekent, kun je er dan wel iets mee? :)
Het gaat inderdaad om een Western Digital :). Kan ik die E gewoon verwijderen zonder iets te formatteren? Helaas kan ik bij de partitie van 932 GB geen schijfletter toekennen. zie:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dmcozhc7lzrvq.jpg

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gigagiel schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:54:
[...]

Het gaat inderdaad om een Western Digital :). Kan ik die E gewoon verwijderen zonder iets te formatteren? Helaas kan ik bij de partitie van 932 GB geen schijfletter toekennen. zie:

[afbeelding]
Hopelijk kun je hier wat mee:
https://html5.litten.com/...rive-suddenly-became-raw/

in ieder geval niet zomaar formatteren

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dikke kans dat de partitie ID gewoon niet klopt, en windows is niet slim genoeg om verder te kijken dan de GPT tabel en de zien wat de partitie zelf beschrijft.

Ik zou even met testdisk kijken

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien ontstaat de verwarring door die "932" GB maar op Disk 2 is ook een partitie van die grote aanwezig welke je een schijfletter toe zou kunnen wijzen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:45

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad, je pakt nu de verkeerde

• Gigagiel
Helaas kon ik de schijfletter niet veranderen maar met behulp van testdisk heb ik de data veilig weten te stellen.
Pagina: 1