Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunolan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-08 21:14
beste tweakers

ik heb een oude pc staan waar ik graag windows 10 op zou zetten
maar het probleem is dat als ik het os installeer dan loop hij vast tijdens de instalatie (dit heb ik meerdere keren geprobeert] hoe kan ik dit oplossen?

ik heb al een lecentie voor windows 10 maar als ik een proef versie van 8 of 8.1 kan draaien is dat ook goed
windows 7 is geen optie want de progammas die ik wil draaien hebben geen support voor windows 7

specs van de pc (niet uigebereid)

cpu i3 530 3.0ghz
ram 4gb ddr3
gpu gtx 260

wie o wie kan mij hier mee helpen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:29
Windows 10 draait bijna overal op.

Een paar vragen om verder te komen.

- Hoe installeer je windows 10. DVD / USB (Indien USB met de mediacreation tool of anders gemaakt)
- Waar in de installatie loopt windows 10 vast.
- Zijn er voor het moederbord nog aparte drivers benodigd die je tijdens de installatie moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunolan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-08 21:14
ik instaleer windows met een usb gemaakt met de media creation tool op de andere vragen kan ik geen antwoord geven ivm ik dat niet weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Geen support voor Windows 7? Dat lijkt me sterk.

Verder zou w10 inderdaad “gewoon” moeten werken. Je kan ook nog proberen een DVD’tje te branden.

Welke USB poorten gebruik je? Wel die op het moederbord? Die op een behuizing werken niet altijd lekker. Al een andere stick geprobeerd?

Harde schijf wel in orde? (SMART waarden testen met bijv. HDTune op Hiren’s boot cd e.d.)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:29
Probeer dan eens stap voor stap te beschrijven wat je doet en wat je ziet dat er gebeurt.
Dat geeft ons enig idee waar het verkeerd gaat.