Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumpDiDump
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
Beste Tweakers,

Ik heb in mijn computer een m2. SSD zitten vooral voor windows en software. Daarnaast nog 1.5 tb hdd voor games films en dergelijke. Speel vooral games zoals Total war: warhammer die lange laadtijden hebben. Gaat Intel Optane daar bij helpen? Of koppelt de software van Intel optane de stick meteen aan je Boot disk, dus mijn m.2 ssd. Heeft iemand er al ervaring mee?

Systeem:
I5-7600k
Asus Z270f
GTX 1070 asus strix
Samsung 960 evo 250gb
Seagate 1.5TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Hoe groot is die M2 SSD en welk operatingsysteem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Optane zou kunnen helpen bij het versnellen van je 1.5TB disk, maar voor het versnellen van een NVME SSD heb je er niets aan, die zijn al zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:41
Je kunt Optane alleen gebruiken om je bootdrive te versnellen, voor een dataschijf werkt het niet. Voor je 960 Evo heeft het idd geen toegevoegde waarde.

https://www.intel.com/con...ane-memory/000024018.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumpDiDump
Renault schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:33:
Hoe groot is die M2 SSD en welk operatingsysteem heb je?
Windows 10, en de m.2 is 250gb. Maar Nielson gaf aan dat het op de website staat. En het kan helaas niet. Jammer was echt ideaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HumpDiDump
Nielson schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:16:
Je kunt Optane alleen gebruiken om je bootdrive te versnellen, voor een dataschijf werkt het niet. Voor je 960 Evo heeft het idd geen toegevoegde waarde.

Thanks! Dat ik daar niet eerder heb gekeken. Wel jammer dat het gewoon niet kan. Dan maar kijken naar een chille ssd.

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
Ik ga zo even het volgende proberen.

2 x WD Black FYYZ als boot partitie
1 x Samsung 951 NVME als partitie voor games
1 x Samsung EVO voor tijdelijk conversie bestanden

Naar mijn weten maakt dat alsnog een verschil, ik hoor iedereen over de bootpartitie (en dan als in NVME als bootpartitie) maar die keuze is er toch echt wel in de Windows Setup, om een harddisk te kiezen en deze te optimaliseren met een Intel Optane.

Dus als volgt: 2 x WD Black FYYZ als BOOT partitie in raid 0 dus alle software op de Windows partitie (zoals Microsoft het wil, zeg maar) geoptimaliseerd door een Intel Optane.
1 x Samsung 951 NVME als partitie voor Steam & Origin & Bethesda Launcher
1 x Samsung EVO voor tijdelijke grote bestanden in conversie.

Dus in mijn huidige setup komt het dus op neer dat ik Windows 10 x64 Pro op een raid 0 van 2x WD Black's installeer en deze optimaliseer met een Intel Optane en daarbij SSD's gebruik als voornamelijke tijdelijke partities voor conversie of grote spellen zoals DOOM & Battlefield 1 (Steam en Origin dus).

Correct me if I am wrong!

PS: De post komt zo nog met een pakketje ivm een track&trace storing, kan ook morgen worden!
I keep you all updated!
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
https://imgur.com/a/E7Dgh

Hier de resultaten voor de Intel Optane Memory System Acceleration + Samsung SM951 256GB NVME SSD.

Aanzienlijk verlies in CrystalMark 5_5_0Beta1, maar dit kan zijn dat het niet geoptimaliseerd is software matig of door het cachen wat de Intel Optane doet.

Wat ik wel merkte na een schone installatie van Windows 10 Pro x64 is dat alles veel sneller werkte. Ik moet echt even nodig zware applicaties testen zoals video conversie waarbij dus 99%-100% benut wordt van het systeem. Vraagt weer om een update.

Maar goed, zoals in de resultaten te zien is, kun je wel degelijk een SSD (MSATA of SATA) drive accelereren en het resultaat werkt voor nu dus ave-rechts. Intel heeft al aangegeven om ook met Optane's te komen die dit in ieder geval wel goed doen, maar daarvoor moeten we nog even geduld hebben!? Of is dit software? Mij een raadsel voor nu, maar we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Nielson schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:16:

Bedankt voor dit vermelden, had er bijna 1 besteld. Jeetje dat is een stomme zet van Intel. Leek me juist mooi om mijn games array (raid 0 hdd) te vervangen voor een single disk met een optane erbij. De OS drive en software staat op een 500 GB SSD. Een 3 TB SSD is te prijzig...

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2017 23:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sdk1985 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:22:
[...]

Bedankt voor dit vermelden....
Stond al tijden online sinds Optane is uitgevonden en de Intel Kaby Lake werd aangekondigd: https://www.intel.com/con...el-optane-technology.html

Een goede lezer ziet dat het over caching gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
MAX3400 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:24:
[...]

Stond al tijden online sinds Optane is uitgevonden en de Intel Kaby Lake werd aangekondigd: https://www.intel.com/con...el-optane-technology.html

Een goede lezer ziet dat het over caching gaat.
Dat het een caching product is lijkt me duidelijk. Het probleem is dat de software je blijkbaar beperkt tot de OS drive. Laat dat nu reeds een SSD zijn. Wat ik zou willen versnellen is 2000 GB aan games. Die staan niet op mn OS drive...

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 09-11-2017 23:32 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1