Matrox G450 koelen??

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hela,

Iemand een idee hoe ik mijn AGP G450 kan koelen? Er zit wel een heatsinkje op, maar dat wordt echt loeiheet.. En er zitten geen gaatjes om dat blokje heen, dus kan er ook niet zo'n blue orb op zetten.

Een andere heatsink? En deze eraf slopen of kan ik dan mijn week oude kaart in de vuilisbak mikken?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Misschien vervangen door een Zalman ZM17-CU?
In het forum van die Zalman website staat een gast die zeer tevreden is met de iets slechter presterende aluminium versie op een G400 MAX:
I'm very satisfied in my ZM55V minor model of ZM17CU. I believe your ZM17CU would be optimum performance in G400 MAX and of course you don't need any cooling fan when did not overcloking your G400 MAX.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

ziet erg echt super gaaf uit :9

mijn T.net systeemspecspagina

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
gewoon een fan erop maken met tieprips
of met schroeven in de heatsink

Verwijderd

Probeer een oude pentium 1 koeler. Past perfect.

• Thefirstikke
  • Niet online
Gewoon een koeler op de heatsinks schroeven (evt. met tiewraps) werkt perfect!

• Criminelis
  • Laatst online: 12-04 06:40
Bouw gewoon je hele PC in de IJSKAST, dan is in 1 keer je hele PC KOUDTDT >:)>:)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Hey, is die gast in je user icon niet rembo (van rembo&rembo , zie mn sig)

• axis
Die mafkees in mijn usericon ben ik zelf *D

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 03:48 schreef RRX het volgende:
ziet erg echt super gaaf uit :9
Dat dacht ik ook, dus ik heb er net 1tje uit Duitsland besteld samen met wat papst fans en een ZalmanCNPS3100G. Het schijnt dat hij iets minder goed tot iets beter koelt als een Blue Orb, maar dit hangt erg af van de airflow in je kast. Maar dat ding heeft zelf dan geen fans in tegenstelling tot een Blue Orb en dus ideaal voor een stil PC projectje :)

Verwijderd

Ik heb een matrox 400 DH. Ik had nog een fan over van 4 x 4 cm hierbij heb ik om de schroefgaten wat lijm gedaan en erop gedrukt en ff laten opdrogen. Het is niet echt Professioneel ik weet het, maar bij mij werkte het.

Verwijderd

Ik heb zelf de G400 MAX DH, kan iemand mij vertellen of de G450 veel beter is dan de G400. De G400 wordt wel warm in ieder geval.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Op dinsdag 10 juli 2001 13:46 schreef Bergkamp het volgende:
Ik heb zelf de G400 MAX DH, kan iemand mij vertellen of de G450 veel beter is dan de G400. De G400 wordt wel warm in ieder geval.
De performance van de G450 is vergelijkbaar met de G400. De G400MAX blijft dus het snelst.
Echter de G450 is gemaakt met kleinere sporen (was het niet .15 micron ipv .18 of was het nu .18 ipv .22??) waardoor de G450 minder hitte produceert

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• axis
Op maandag 09 juli 2001 20:20 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, dus ik heb er net 1tje uit Duitsland besteld samen met wat papst fans en een ZalmanCNPS3100G. Het schijnt dat hij iets minder goed tot iets beter koelt als een Blue Orb, maar dit hangt erg af van de airflow in je kast. Maar dat ding heeft zelf dan geen fans in tegenstelling tot een Blue Orb en dus ideaal voor een stil PC projectje :)
Waar heb je die in Duitsland besteld?? Wil de CNPS5000+, maar in nederland verkoopt maar één winkel die, en die zijn nu op vakantie.. :(

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 15:24 schreef axis het volgende:

[..]

Waar heb je die in Duitsland besteld?? Wil de CNPS5000+, maar in nederland verkoopt maar één winkel die, en die zijn nu op vakantie.. :(
Idd, ik weet welke winkel jij bedoelt ;)
Anders had ik m'n ZalmanCNPS3100G en ZM17-CU ook allang in huis gehad...
Maar ik heb dus lang gezocht en het goedkoopst met de minste verzendkosten is http://www.overclockingcard.de (30DM verzendkosten). Die hebben geloof ik ook de CNPS5000+

Maar je moet helaas wel vooruitbetalen met 1 of ander moeilijk systeem (bewijs dat het van je rekening af is inscannen en naar hun toemailen ofzo) voordat ze het opsturen. Ik moet zelf ook nog ff precies uitvissen hoe dat zit (met woordenboek derbij, want m'n duits is slecht :D ). Maar dat is nog wel redelijk duur, dus ik koop ook gelijk zoveel mogelijk tegelijk... zo koop ik ook roostertjes en de ZalmanCNPS3100G daar terwijl die in Nederland ook wel te koop zijn. Maar dan moet ik weer aparte verzendkosten+rembours betalen....

• axis
Op dinsdag 10 juli 2001 16:17 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Idd, ik weet welke winkel jij bedoelt ;)
Anders had ik m'n ZalmanCNPS3100G en ZM17-CU ook allang in huis gehad...
Maar ik heb dus lang gezocht en het goedkoopst met de minste verzendkosten is http://www.com-trade.de (30DM verzendkosten). Die hebben geloof ik ook de CNPS5000+

Maar je moet helaas wel vooruitbetalen met 1 of ander moeilijk systeem (bewijs dat het van je rekening af is inscannen en naar hun toemailen ofzo) voordat ze het opsturen. Ik moet zelf ook nog ff precies uitvissen hoe dat zit (met woordenboek derbij, want m'n duits is slecht :D ). Maar dat is nog wel redelijk duur, dus ik koop ook gelijk zoveel mogelijk tegelijk... zo koop ik ook roostertjes en de ZalmanCNPS3100G daar terwijl die in Nederland ook wel te koop zijn. Maar dan moet ik weer aparte verzendkosten+rembours betalen....
ik wil nog die 5000+ en zo'n videokaart-ding hebben, misschien kunnen we samen bestellen? Moet jij nog wat hebben van die toko?

Verwijderd

Argh... geef ik nog een verkeerde link ook |:(
Dit is de winkel die ik bedoelde: http://www.overclockingcard.de

Maar ik koop het liever zelf... het moet tenslotte in Nederland ook weer naar de ander verstuurd worden, dus dan is die 30 Mark nog niet eens heel erg duur. En anders heb je alleen maar moeite met het heen&weren van geld, wisselkoersen, rembours, enz...

Verwijderd

Loeiheet... Hoe krijg je het voor elkaar... Die kaart is bijna niet te oc'en hooguit 5% En dat koelblok moet genoeg zijn voor die kaart. Heb er zelf ook 1, heb er ook al eens een temp. sensor in gehangen, wordt nie veel warmer dan 45 als je bijvoorbeeld een uurtje aan het quaken bent geweest (tja, wie doet dat eigenijk met zo'n kaart |:( )

Verwijderd

Op m'n G400 zitten wel gaatjes. Weet nu even niet of die wel een universele maat hebben maar dat is daar gelaten. Als je nou je heatsink bekijkt dan zit ie ergens vast. Daar zitten dus pinnetjes door een gaatje wat in je PCB zit. In iedergeval is dat bij de G400.

Misschien eens beter bekijken. Al zit je heatsink wel een beetje vast maar hier is ie er al een keer af geweest, net als al m'n heat sinkjes op m'n apps.. gewoon om er onder te kijken >:)

• axis
Waaah, die CNPS5000+ plus kost daar 139 DM + 30 Rembours = 169 DM!! Doe's normaal man!

Hier kost ie 100 gulden plus 22 gulden verzendkosten bij Space Promotion (wie noemt zijn winkel nou zo..) Maarja, die zijn t/m 29 juli op vakantie.. godv****** :(

Verwijderd

Hmmm, die papst fans zijn daar wel goedkoop (35 mark per stuk in tegenstelling tot 40-50 wat er meestal gevraagd word). En die Zalman VGA cooler is ook gewoon voor een normale prijs (50 mark), net zoals de CNPS3100G (99 mark). Verder zijn de verzendkosten ook niet extreem hoog...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
Een poosje terug heb ik eens een fan op m'n G400 geschroefd, in de hoop dat ding verder te clocken. Standaard is de heatsink zo'n 42~48o C. Met de fan kwam ik 15~20 graden lager uit, alleen het hielp geen ene donder. Overigens, de fan had ik gewoon met schroeven op de heatsink gezet, die draaiden zich gewoon klem tussen de koelribben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 09:14 schreef axis het volgende:
Waaah, die CNPS5000+ plus kost daar 139 DM + 30 Rembours = 169 DM!! Doe's normaal man!

Hier kost ie 100 gulden plus 22 gulden verzendkosten bij Space Promotion (wie noemt zijn winkel nou zo..) Maarja, die zijn t/m 29 juli op vakantie.. godv****** :(
heu, Space Promotion is eindelijk weer terug in business!
Vandaag gelijk maar een Zalman ZM17CU en een Zalman CNPS3100G besteld, want dat met die shop in Duitsland ging niet door. En ik heb het ook geprobeert bij Regenboog computers, maar die hadden alleen de CNPS3100...

Nou hoop ik maar dat ze der morgen zijn, want Space Promotion zal het wel druk hebben omdat ze net terug zijn van vakantie en er vast wel veel orders staan te wachten. Ik post m'n ervaringen in elk geval nog wel!

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb er een fan opgeschroeft dat werk prima. ;)
Pagina: 1