Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen performanceboost na installeren van nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

• Mortuoso
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-08 08:31
Beste medetweakers,

Laatst heeft een kennis van mij een nieuwe computer gekocht. Hij wilde deze gebruiken om basis-games op te spelen, zoals League of Legends, CS:GO etc. Nu zat er in zijn computer geen grafische kaart, waarna ik hem geadviseerd heb om er één te kopen. Hij heeft toen de AMD Radeon HD 6950 aangeschaft. Eerst kreeg hij zo'n 20 fps in CS:GO, en na het erin zetten van de GPU en alle drivers goed geïnstalleerd te hebben, nog steeds 20 fps! Ik heb van alles geprobeerd maar kan er niet uit komen. De PC specs zijn:

CPU: AMD A4-5300 APU with Radeon HD Graphics
GPU: AMD Radeon HD 6950
RAM: 4.0 Gb DDR3

Als iemand een idee of suggestie heeft, hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Mortuoso

- Mortuoso -

Verwijderd

Waarschijnlijk draait de pc nog steeds op de igpu dus de gpu van de cpu zelf.

Moet je even in de bios instellen dat je de hd6950 wilt gebruiken zal vast genoeg in google staan hoe en waar het moet in de bios.

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 19:28
Is de monitor aangesloten op de nieuwe gpu?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:23
( CPU: AMD A4-5300 APU with Radeon HD Graphics)

Wellicht dat er een CPU bottleneck is ipv een GPU bottleneck......

Wat zijn taakbeheer CPU Usage toen hij dit opende tijdens CS:GO ?

(Spoiler, de A4-5300 is huilend traag, voor een media pc is deze nog erg traag.)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een A4-5300 is inderdaad niet echt geschikt om te gamen. Als mediacentertje is 't best prima, maar verwacht geen wonderen in games, daar zijn die dingen niet echt op gemaakt. Dus zelfs met een vlotte GPU zullen de prestaties tegenvallen.

Installeer eens een tooltje als MSI afterburner, zodat je kan zien waar de resources naar toe gaan. Als je CPU continu op 100% staat te stampen en je GPU niet, dan weet je waar je bottleneck zit.

• Mortuoso
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-08 08:31
Bedankt voor de reacties. Wanneer hij in-game is in CS draait de processor op hooguit 30%... Wat ik dus raar vind. Ik zal het eens proberen in te stellen in de BIOS, thanks!

- Mortuoso -

Pagina: 1