Goedemiddag Tweakers, een vriend van mij vroeg me om een pc samen te stellen voor rond de 600 t/m 750 euro.
Hierbij mijn topic om jullie te vragen of er nog verbeteringen aangebracht kunnen worden...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen natuurlijk, en voor school gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat hij al heeft is een 1080p Samsung monitor, een muis en toetsenbord.
Ik kan zelf zorgen voor een kopie van Windows (cracked wss)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke GPU, een SSD voor Windows en een HDD om games op te zetten.
Natuurlijk ook minimaal 8GB ram en een moederbord met 4 ram-sloten voor toekomstige upgrades.
Geen speciale koeler. Ik heb zelf de stock Intel koeler en die werkt voor mij prima en is niet al te luid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, althans voor hem maakt het niet uit.
Ik neig zelf meer naar de goedkopere versie van producten (Gb gpu ipv MSI bijv.)
In dit opzicht is een AMD GPU/CPU ook mogelijk ipv nu een Intel/Nvidia samenstelling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij vertelde me dat de grootte van de kast hem niet veel uitmaakte, natuurlijk verwacht hij geen bladblazer als PC...
Ga je overklokken?
Nee, dat is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zie graag tips tegemoet, hij vond de prijs namelijk net wat tegen het randje aan. Als jullie zeggen AMD ipv Intel/Nvidia hoor ik dat graag, en dan welke ik zou moeten nemen.
De samenstelling, ofc
Hierbij mijn topic om jullie te vragen of er nog verbeteringen aangebracht kunnen worden...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen natuurlijk, en voor school gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 750 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat hij al heeft is een 1080p Samsung monitor, een muis en toetsenbord.
Ik kan zelf zorgen voor een kopie van Windows (cracked wss)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijke GPU, een SSD voor Windows en een HDD om games op te zetten.
Natuurlijk ook minimaal 8GB ram en een moederbord met 4 ram-sloten voor toekomstige upgrades.
Geen speciale koeler. Ik heb zelf de stock Intel koeler en die werkt voor mij prima en is niet al te luid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, althans voor hem maakt het niet uit.
Ik neig zelf meer naar de goedkopere versie van producten (Gb gpu ipv MSI bijv.)
In dit opzicht is een AMD GPU/CPU ook mogelijk ipv nu een Intel/Nvidia samenstelling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij vertelde me dat de grootte van de kast hem niet veel uitmaakte, natuurlijk verwacht hij geen bladblazer als PC...
Ga je overklokken?
Nee, dat is niet nodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zie graag tips tegemoet, hij vond de prijs namelijk net wat tegen het randje aan. Als jullie zeggen AMD ipv Intel/Nvidia hoor ik dat graag, en dan welke ik zou moeten nemen.
De samenstelling, ofc
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 164,92 | € 164,92 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 72,- | € 72,- |
| 1 | Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G | € 237,44 | € 237,44 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Sandisk SSD Plus 120GB | € 55,91 | € 55,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 740,27 | |
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ