Advies voor thuisprinter ~60 euro

Pagina: 1
Acties:

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zoek een?
Printer.

Wat is je budget?
~60

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om.
Thuis voornamelijk met zwarte inkt te kunnen printen. De printer zal zo nu en dan gebruikt worden. Connectiviteit en daarmee ook gebruiksgemak zijn belangrijk. Dus printen d.m.v. wifi en smartphone moet goed verlopen. Daarnaast een zo laag mogelijk printprijs per pagina.
EDIT: ook gebruiken om te scannen

Wat heb je zelf al gevonden?
HP ENVY 4526 ALL-IN-ONE & CANON PIXMA MG5750
Verder heb ik geen voorkeur voor een merk. Beide printers zijn even duur op Coolblue. Voor de HP betaal je ongeveer 3 cent per pagina. Voor de Canon is dit bij Coolblue 2 cent per pagina. De HP scoort gemiddeld gezien net wat hoger bij reviews. De Canon print daarentegen iets goedkoper.

Canon Pixma MG5750
HP envy 4526

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met de printers? Is er veel verschil in functionaliteit/bouwkwaliteit? Welke printer zouden jullie me aanraden?

[ Voor 11% gewijzigd door jwdgk op 01-09-2017 14:01 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 13:49
Aangezien je vraag naar voornamelijk printen in het zwart is heb je wel eens nagedacht over een zwart-wit laserprinter? Zelf een tijd geleden ook deze aangeschaft.
Ik print heel af en toe nog wat documenten vandaar dat ik uitgekomen ben op een laserprinter.

In het verleden verschillende inktjet/all-in-one oplossingen gehad. Het probleem was altijd als je een maand geen printje had gedaan de inkt uitdroogde en weer opnieuw op zoek kon gaan naar cartridges.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:16
Ik heb zelf de Canon MG4250 waarbij je zelf de cartridges makkelijk bij kunt vullen (er zijn navulsetjes te koop).

Je prikt er een gaatje in (video's staan wel op YouTube) en kan het met een spuit met naald makkelijk zelf bijvullen. Een flesje 100ml inkt plus spuit en naald kost je zo'n 10 a 15 euro, lekker goedkoop dus.

Dit doe ik al jaren zo en gaat prima.

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Murrays schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:13:
Aangezien je vraag naar voornamelijk printen in het zwart is heb je wel eens nagedacht over een zwart-wit laserprinter? Zelf een tijd geleden ook deze aangeschaft.
Ik print heel af en toe nog wat documenten vandaar dat ik uitgekomen ben op een laserprinter.

In het verleden verschillende inktjet/all-in-one oplossingen gehad. Het probleem was altijd als je een maand geen printje had gedaan de inkt uitdroogde en weer opnieuw op zoek kon gaan naar cartridges.
Het uitdrogen is wel een goed punt. Ik wil de printer echter ook gebruiken om te te scannen. Bij de meeste budget laserprinters is dit niet mogelijk, voor zover ik kan zien. Kleur printen is daarnaast toch wel een fijne bijkomstigheid.
BlazeMuis schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:19:
Ik heb zelf de Canon MG4250 waarbij je zelf de cartridges makkelijk bij kunt vullen (er zijn navulsetjes te koop).

Je prikt er een gaatje in (video's staan wel op YouTube) en kan het met een spuit met naald makkelijk zelf bijvullen. Een flesje 100ml inkt plus spuit en naald kost je zo'n 10 a 15 euro, lekker goedkoop dus.

Dit doe ik al jaren zo en gaat prima.
En hoe beviel de Canon MG4250? Waar bestel jij je inkt set?

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:16
jwdgk schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:14:
[...]

Het uitdrogen is wel een goed punt. Ik wil de printer echter ook gebruiken om te te scannen. Bij de meeste budget laserprinters is dit niet mogelijk, voor zover ik kan zien. Kleur printen is daarnaast toch wel een fijne bijkomstigheid.

[...]

En hoe beviel de Canon MG4250? Waar bestel jij je inkt set?
Het is een hele fijne printer, ik haal het zelf altijd op de markt bij zon Turk. Het is ook gewoon op internet te bestellen bij diverse webshops, kost je nooit meer dan 20 euro voor een compleet setje met alles erbij wat je nodig hebt om te vullen.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42
Ik zou voor laser gaan. Op termijn gewoon veel goedkoper (toner en drum zijn vaak goedkoop van ebay te halen en gaan lang mee). Ook sneller in gebruik. Printprijs is laag.

Ik heb deze: pricewatch: Brother MFC-L2700DW
Nog best vriendelijke prijs in aanschaf voor wat hij allemaal kan.
Laser is stuk goedkoper per print (met thrid party drum&toner: 0.65ct aan toner & 0.18ct aan drum = 0.83ct/print (excl papier))
drum en tonercartridge zijn los, dus vervangen per onderdeel is goedkoper
Voor zo'n €15 heb je een toner en voor €20 een drum in huis (ebay.de) (en als je veel print heb je voor €55 4 tonercartridges en 1 drum in één pakket)

Met printen van je telefoon
Wifi & bekabeld
Kan direct scannen naar je pc
Pagina: 1