EU doet stofzuigers van 900W en meer in de ban

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
De A+++-klasse geeft aan dat een stofzuiger jaarlijks 10kWu of minder verbruikt.
kWu moet kWh zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:51
en "dat de maatregel bedoelt is" - bedoeld met een d, en ook "moeten jaarlijks minder dan 43kWu per jaar verbruiken" is jaar dubbelop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is er wel aandacht besteed aan een flauwe woordspeling:
Met name in het Verenigd Koninkrijk doet het verbod stof opwaaien, net als in 2014.
Eerst het artikel mensen, dan de franje, óók op vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 16:47
--edit: was hierboven al vermeldt

[ Voor 86% gewijzigd door mvn23 op 01-09-2017 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ai, ik heb de slordigheden onder het tapijt geveegd: nieuws: EU doet stofzuigers van 900W en meer in de ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Reinier

\o/

@Olaf moet "een nieuwe A+++-label" dan ook nog anders? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ook aangepast. Op taalgebied kan dit bericht een A+++-stempel wel vergeten vrees ik. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nieuws: EU doet stofzuigers van 900W en meer in de ban

Wat mij opvalt is dat robot stofzuigers uitgezonderd zijn van deze regels. Ze hoeven niet eens een energielabel te dragen...

Het zou interresant zijn als tweakers een verantwoordelijke kan vragen waarom dit groeiend stofzuiger segment uitgesloten is, en of er een label voor op de planning staat.
Standby gebruik, zuigkracht, efficientie en bereik (in hoekjes en hoogte), en verbruik bij dagelijksgebruik, lijken me daar ook van belang. Wellicht in 2018 invoeren?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Robotstofzuigers komen nog geen eens in de buurt van de 900W. Mijn Hombot heeft een 30Wh batterij, doet hij het een uurtje ruwweg wel op, oftewel dan hebben we het over een verbruik van 30W. Eigenlijk niet heel eerlijk vergelijken, want eentje die de helft verbruikt en 2x zo lang erover doet is natuurlijk niks zuiniger. Maar tegelijk komen ze nog steeds niet in de buurt van het verbruik van een echte stofzuiger.
Pagina: 1