Beltrafo vervangen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AlleD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo,

Om mijn Ring Pro aan te sluiten moet de beltrafo worden vervangen door 1 die 24v kan leveren. Nu heb ik een Emat Beltrafo aangeschaft, alleen twijfel ik hoe deze aangesloten moet worden.

Mijn vraag is waar sluit ik de voeding op aan en waar sluit ik de draden voor de deurbel op aan? Op de friedland, die ik al eerder een keer heb aangesloten, staat het duidelijk op.

Ik denk dat de voeding aan de onderkant moet en de bedrading voor de deurbel aan de bovenkant. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mwzq9F/IMG_20170901_105135.jpgAfbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/h9fxpF/IMG_20170901_110811.jpg

Beste antwoord (via AlleD op 01-09-2017 12:31)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

Inderdaad. Eigenlijk gaat de stroom altijd van onder naar boven. Net als in de meterkast de hoofdzekering onder zit en alle groepen er boven uit komen.

Grappig om te zien dat de oude trafo op z'n kop zit omdat het even niet uit kwam.

Alle reacties

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

veel duidelijker dan op je eigen foto kan het toch niet worden lijkt me......

Acties:
  • Beste antwoord

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

Inderdaad. Eigenlijk gaat de stroom altijd van onder naar boven. Net als in de meterkast de hoofdzekering onder zit en alle groepen er boven uit komen.

Grappig om te zien dat de oude trafo op z'n kop zit omdat het even niet uit kwam.

• AlleD
TheBorg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:28:

Daarom begon ik ook te twijfelen, zal deze dan ook netjes op de kop installeren :)

• AlleD
Ray schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:27:
veel duidelijker dan op je eigen foto kan het toch niet worden lijkt me......
Nee daarom stel ik de vraag ook?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:42
@AlleD Lijkt me vrij duidelijk als je alleen de beltrafo al ziet.

Onderop staat de 230V ~50Hz (oftewel je gewone netspanning)
Bovenop de 0 lijn en per aansluiting waar je de + lijn op aan moet sluiten voor dat voltage, dus 8v, 12v of 24v
In jou geval dus beide buitenste aansluitingen voor de 24v die je nodig hebt.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

AlleD schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:40:
[...]

er staat toch echt precies wat waar zit of moet ik mijn bril poetsen :)

wellicht dat je door het omgekeerd monteren op het verkeerde been gezet bent.

ene kant staat de 230 volt en andere kant welke polen voor welk voltage je moet gebruiken

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-12 22:23

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Wonen & Verbouwen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27

Exigence

dnkroz

AlleD schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:40:
[...]

Wellicht dat je op het verkeerde been gezet wordt door de meerdere spanningen die aan de bovenzijde worden weergegeven? Jouw nieuwe trafo kan namelijk zowel 8V, 12V als 24V leveren.

Afhankelijk van welke spanning je nodig hebt (8V, 12V of 24V) sluit je hem aan op de desbetreffende klem. Dus de ene ader aan de 0V, en in jouw geval de andere ader aan de 24V klem. De 230V voeding sluit je aan aan de onderzijde.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-12 22:27
TheBorg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:28:
Eigenlijk gaat de stroom altijd van onder naar boven. Net als in de meterkast de hoofdzekering onder zit en alle groepen er boven uit komen.
Pas hiermee op!
Zeker in grotere installaties kan het makkelijker zijn om de voeding van boven in te voeren en ook op de hoofdschakelaar aan de bovenzijde aan te sluiten.
Wat jij schrijft had ik ook eens aangenomen, resulteerde in een fasesluiting van 160A!!! Daarom, ALTIJD meten en niet er maar vanuit gaan dat.

• PaukenistZn
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-10 09:20
en heeft deze nieuwe trafo wel een beter en stabieler werkende ring pro opgeleverd??

Verwijderd

Lijkt me niet het bedrijf zelf verkoopt de EMAT beltrafo met de message, dat deze niet geschikt is voor de Ring deurbel
Pagina: 1