Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukvnuenen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 11:50
Nou, een paar dagen terug kreeg ik een brief van mijn opleiding waarin stond dat ik was aanbevolen (zie genomineerd) om een extracurriculair programma voor mijn opleiding comemrciële economie te gaan volgen. Nu dacht ik dat iedereen van mijn opleiding zo'n brief wel had gehad maar het blijkt dat dit daadwerkelijk door een aantal docenten wordt gekozen.

Nu ben ik eens gaan kijken wat het allemaal inhoud en zie ik dat er toch wel twee modules zijn die mij persoonlijk interessant lijken en lekker aansluiten aan mijn opleiding. Wat mijn vraag nu is: Hoe is jullie ervaring met dit soort activiteiten bij het zoeken naar een baan? Wordt hier bijvoorbeeld veel aandacht aan besteed (zou het daadwerkelijk zo goed staan op een cv zoals beweerd word)?

Graag hoor ik jullie ervaringen hierover. Hoogst waarschijnlijk ga ik mijzelf hier gewoon voor opgeven maar was even benieuwd naar wat de ervaringen hierover waren.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

Rmg

Luukvnuenen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:01:
Nou, een paar dagen terug kreeg ik een brief van mijn opleiding waarin stond dat ik was aanbevolen (zie genomineerd) om een extracurriculair programma voor mijn opleiding comemrciële economie te gaan volgen. Nu dacht ik dat iedereen van mijn opleiding zo'n brief wel had gehad maar het blijkt dat dit daadwerkelijk door een aantal docenten wordt gekozen.

Nu ben ik eens gaan kijken wat het allemaal inhoud en zie ik dat er toch wel twee modules zijn die mij persoonlijk interessant lijken en lekker aansluiten aan mijn opleiding. Wat mijn vraag nu is: Hoe is jullie ervaring met dit soort activiteiten bij het zoeken naar een baan? Wordt hier bijvoorbeeld veel aandacht aan besteed (zou het daadwerkelijk zo goed staan op een cv zoals beweerd word)?

Graag hoor ik jullie ervaringen hierover. Hoogst waarschijnlijk ga ik mijzelf hier gewoon voor opgeven maar was even benieuwd naar wat de ervaringen hierover waren.

Alvast dank!
Vooropgesteld, lijkt het je leuk?, zeker doen.

Er is niet veel over te zeggen want het hangt af van het programma, type sollicitatie, type bedrijven enz enz.

Over het algemeen brengt het je niet naar de top van de stapel, maar kan het wel doorslaggevend zijn bij een gelijke geschiktheid.

Edit, verduidelijking: Ik werk als sw developer, en wat ik bij ons zie is inderdaad zoals @Kapitein Edward ook zegt, zijn er 10 mensen met het zelfde profiel, zelfde ervaring, zelfde opleiding dan maken je extra's zoals dit zeker verschil en heb je gewoon een stap voor. Je komt zeker op gesprek en die extra's vergroten je kans.

Maar er zijn dingen die (bij ons) veel zwaarder wegen zoals een portfolio projecten waar je aan gewerkt hebt (wat van hobby tot meewerken aan een open source project kan zijn). Dat zijn bij ons dingen die nog een groter verschil maken, Dat bedoelde ik vooral met top van de stapel, O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Rmg op 01-09-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik dat het over het algemeen je juist wél naar de top van de stapel brengt. Mits het een beetje interessant programma is natuurlijk. Bedrijven zijn juist geinteresseerd in sollicitanten die wat extra's mee brengen, of gewoon een verhaal hebben in plaats van de 13 in een dozijn studenten die enkel hun studie afgerond hebben zonder iets extra's gedaan te hebben. Denk dan bijvoorbeeld aan iets als een relevante bijbaan, bestuur van vereniging, topsport, honours / extracurriculair programma etc.

Persoonlijk heb ik op vrij hoog niveau internationaal gesport in een groot team en een aantal jaar bestuur van een stichting gedaan om dit financieel en organisatorisch mogelijk te maken. Overal waar ik tot nu toe op gesprek ben geweest, vraagt men daarna. Juist omdat het een verhaal achter de persoon toevoegt.

Dit geld natuurlijk vooral als er een behoorlijk aantal sollicitanten is..

Kortom, als je het ook nog leuk en interessant vind om zo'n programma te volgen zou ik het zeker doen. Mooie kans toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als je het leuk vindt om te doen is het zeker de moeite waard. Dit soort activiteiten zijn voor je CV altijd een mooie aanvulling, het geeft aan dat je iets extra's doet buiten de standaard. Dus mocht je gelijk scoren met een ander dan heb je dit als doorslaggevends.

I have stability. The ability to stab.