Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:36
Ik ben op zoek naar een draadloze luidspreker om een redelijke ruimte van muziek te voorzien.
Op dit moment heb ik 2 Heos 1 hs1 speakers maar die werken niet optimaal omdat ze de verbinding regelmatig verliezen.

Ik heb de volgende speakers op het oog,

Bose soundtouch 30
Heos 7
Sonos play 5

ze liggen qua prijs vrij dicht bij elkaar en mijn budget is dan ook rond die prijs. Ik wil de speaker gebruiken voor Spotify. De bose heeft ook internetradio en hoewel ik dat niet eerder heb gebruikt lijkt het me wel een mogelijkheid om te gaan gebruiken.
Dit maakt dat de bose mijn voorkeur heeft maar ik hoor graag of iemand ervaring heeft met deze speakers en mij kan vertellen of er eventueel nadelen aan deze speakers zitten.
De mogelijkheid om naar een andere speaker te kijken staat ook nog open. De vereisten zijn wel dat het gebruiksvriendelijk moet zijn. Ik zal het voornamelijk met tab(android) aansturen

De B&W Zeppelin is ook bekeken maar die is te groot. Ook lijkt deze mij minder gebruiksvriendelijk dan bovenstaande.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57

pmeter

Poes!

Vergeet niet de Bluesound serie, bijvoorbeeld de PULSE2. Uit een praktijktest in de winkel bleek dat de Sonos geen gapless playback ondersteunt en de Bluesound wel.

[ Voor 7% gewijzigd door pmeter op 01-09-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Marcievg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:00:
Ik ben op zoek naar een draadloze luidspreker om een redelijke ruimte van muziek te voorzien.
Op dit moment heb ik 2 Heos 1 hs1 speakers maar die werken niet optimaal omdat ze de verbinding regelmatig verliezen.
Als je huidige speakers regelmatig verbinding verliezen zullen andere speakers dat ook doen. Verbeter je wifi-netwerk of sluit ze bekabeld aan.

(been there done that: in vorig appartement erg brakke wifi van een Ziggo-modem/router in de meterkast, constant wegvallende verbinding. Nu in nieuw huis goeie dekking met extra access points en nooit meer problemen gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met de boven buurman, hij was me net voor. Kun je niet beter iets aan de verbindingsproblemen doen? Met nieuwe speakers loop je natuurlijk tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 13:44
Ik heb ervaring met de Bose, en die is positief. Voor mij was de analoge audio-ingang doorslaggevend (voor het aansluiten van een LP-speler), maar ook het feit dat er een overzichtelijk display en toetsbediening op zit en je em dus ook zonder app kunt bedienen (evt. ook met de afstandsbediening) maakte dit voor mij de beste keus. Succes!

PS: als Bose hun app niet had aangepast, had ik em niet aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:36
S1NN3D schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:07:
Met de boven buurman, hij was me net voor. Kun je niet beter iets aan de verbindingsproblemen doen? Met nieuwe speakers loop je natuurlijk tegen hetzelfde probleem aan.
Een van de speakers staat ongeveer 8 meter van de modem en de ander niet eens een meter. Tussen de modem en de ruimte waar de speakers staan is enkel een houten wand. Ik wil nu een enkele en grote speaker zodat ik het probleem niet meer heb en ook nog eens beter geluid.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Wat betreft Internetradio, die ondersteunen ze allemaal als ze TuneIN radio ondersteunen (in ieder geval Spotify). Die applicatie heeft vrijwel elk radiostation wereldwijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik kan bevestigen dat Heos internet radio heeft middels TuneIn.
Werkt erg prettig, Tot nu toe geen zender NIET kunnen vinden.
Zelfs lokale zenders.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marcievg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:53:
[...]

Een van de speakers staat ongeveer 8 meter van de modem en de ander niet eens een meter. Tussen de modem en de ruimte waar de speakers staan is enkel een houten wand. Ik wil nu een enkele en grote speaker zodat ik het probleem niet meer heb en ook nog eens beter geluid.
Afstand maakt geen drol uit. Als er veel interferentie is van andere routers op jouw kanalen dan ben je alsnog het bokje en gaat draadloos niet fatsoenlijk werken.
Die Heos moet het gewoon goed kunnen doen zoals ie bij jou staat.
Onderzoek je probleem en los het op ipv een dure en vermoedelijk niet eens werkende andere draadloze speaker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Als TS toch van plan is de speakers te vervangen voor beter geluid kan hij best Sonos nemen. Kans is namelijk groot dat dit ineens zijn netwerkprobleem oplost. Zet een boost bij de modem en laat Sonos zijn eigen netwerk opbouwen (niet eigen wifi gebruiken). Zo vang je 2 vliegen met 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:48
Internetradio zullen ze allemaal hebben denk ik. In reviews komen de Heos 7 en Sonos Play 5 beide erg goed uit de verf, de Bose minder geloof ik. Maar eigenlijk zou ie ze alle drie moeten beluisteren. De Heos heeft wat meer aansluitmogelijkheden (USB), wat een mooie feature is. Of die ook verbidnongsproblemen krijgt is natuurlijk wel een risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Pepper92 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:56:
Internetradio zullen ze allemaal hebben denk ik. In reviews komen de Heos 7 en Sonos Play 5 beide erg goed uit de verf, de Bose minder geloof ik. Maar eigenlijk zou ie ze alle drie moeten beluisteren. De Heos heeft wat meer aansluitmogelijkheden (USB), wat een mooie feature is. Of die ook verbidnongsproblemen krijgt is natuurlijk wel een risico
Het zijn alledrie internet speakers, met een eigen app en ook een radio feature ingebouwd. Zo werken Bose en Sonos bijv. met TuneIn Radio. Daarnaast hebben Bose en Heos beiden bluetooth, waardoor USB al helemaal overbodig is lijkt me.

Waarvoor zou je nog USB willen gebruiken? Wat is daar handig aan? Kan me werkelijk waar niet voorstellen dat ik het zelf vandaag de dag nog ooit zou gebruiken, vooral niet bij een dergelijke speaker met wifi/bt aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:48
remzor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:42:
[...]

Waarvoor zou je nog USB willen gebruiken? Wat is daar handig aan? Kan me werkelijk waar niet voorstellen dat ik het zelf vandaag de dag nog ooit zou gebruiken, vooral niet bij een dergelijke speaker met wifi/bt aan boord.
Ik zou het persoonlijk ook niet gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is. Als je een eigen muziek-collectie hebt (en dus geen Spotify oid) kun je die op een USB stick zetten, die inplugt in een van je heos speakers, en vervolgens heb je via je app op al je heos speakers toegang tot alle muziek die op de USB staat.

Lijkt me uitstekend voor iemand met een eigen muziekcollectie die geen NAS oid heeft staan.
Verder heeft de heos ook Bluetooth ingebouwd. Sonos niet. Voor sommigen ook handige feature.

Overigens heb ik zelf de Sonos Play 5, gekozen vanwege het goede geluid en de goede app. Gebruik Spotify, dus niet de bovengenoemde usecases.

[ Voor 13% gewijzigd door Pepper92 op 02-10-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkemarc, probeer eens een andere router.
Heos werkt via UPNP en dit is vaak door de standaard geleverde routers dicht gezet.
heb zelf altijd KPN router gehad, heos werkte waardeloos tot ik naar linksys router ben gegaan.
Pagina: 1