Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 20:13
Aangezien ik graag met SLI wil gaan werken en een rood/zwart kleuren schema wil ben ik van plan van moederbord te wisselen. Nu wil ik mijn oude Gigabyte GA Z97P D3 vervangen door de: Asus ROG VII Maximus.

Mijn vraag
Kan dit?
En welk moederbord beschikt over de (beste) meeste features?
Zal dit werken als je gewoon alles unplugt en weer erin doet aan psu cables etc.
En wat zijn de verschillen tussen de maximus VII en de ranger VII.
Is alles compatible? PC part picker geeft niks aan maar dat geeft hij ook niet aan over mijn waterkoeling de hydro h100i v2 die niet in mijn case past heb nu mijn case gemod dat het wel past.

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://pcpartpicker.com/list/N3cthq

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht wat de verschillen zijn in de pricewatch.

[ Voor 13% gewijzigd door Torac op 01-09-2017 11:02 ]

Beste antwoord (via Torac op 01-09-2017 14:32)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Torac schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:36:
[...]

En hoe zie ik of ik mijn windows heb geactiveerd op mijn moederbord?
Dat zie je niet. Je zou dat zelf moeten weten. Als je eerst Win7 of 8 draaide en dit geüpgradet hebt, dan is het op het moederbord geactiveerd. Voor een los aangeschafte Windows 10 OEM key is het simpelweg tegen de EULA dat deze wordt hergebruikt in een andere PC, waarbij het moederbord de bepalende factor is voor het beschouwen als nieuwe PC.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 01-09-2017 13:44 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan dit: Ja
Welke beschikt over de meeste features? Geen van beide. Z97 is twee generaties oud.
Zal dit gewoon werken: Ja
Verschillen: Leg ze eens naast elkaar. Je kan beide borden via de pricewatch vergelijken.

Ik zeg het vrij bot en zwart op wit, omdat sommige antwoorden zelf te vinden zijn, zoals verschillen tussen moederborden, en daarnaast sommige zaken juist niet te beantwoorden zijn, zoals je vraag om de beste danwel meeste features. Welke features voor jou relevant zijn is hier de hoofdvraag. De beste match op dat vlak is jouw antwoord. Zoals hij nu gesteld wordt, puur objectief gekeken is dat het 2 generaties oud is en dus geen van deze de beste of meeste features bieden ;)

Edit: oja, geen van deze borden zijn in Nederland meer leverbaar. Ik zou er geen €200+ voor uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 01-09-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
nelizmastr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:07:
Kan dit: Ja
Welke beschikt over de meeste features? Geen van beide. Z97 is twee generaties oud.
Zal dit gewoon werken: Ja
Verschillen: Leg ze eens naast elkaar. Je kan beide borden via de pricewatch vergelijken.

Ik zeg het vrij bot en zwart op wit, omdat sommige antwoorden zelf te vinden zijn, zoals verschillen tussen moederborden, en daarnaast sommige zaken juist niet te beantwoorden zijn, zoals je vraag om de beste danwel meeste features. Welke features voor jou relevant zijn is hier de hoofdvraag. De beste match op dat vlak is jouw antwoord. Zoals hij nu gesteld wordt, puur objectief gekeken is dat het 2 generaties oud is en dus geen van deze de beste of meeste features bieden ;)

Edit: oja, geen van deze borden zijn in Nederland meer leverbaar. Ik zou er geen €200+ voor uitgeven.
Bedankt voor je reactie! Ik had ze inderdaad al even naast elkaar gelegd om te vergelijk en ben tot de keuze van de hero gekomen. Moet ik dan niet nog iets van een nieuwe bios ofzo installeren? Drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Torac schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:12:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik had ze inderdaad al even naast elkaar gelegd om te vergelijk en ben tot de keuze van de hero gekomen. Moet ik dan niet nog iets van een nieuwe bios ofzo installeren? Drivers?
De 90 serie (heb zelf een H97) ondersteunt alle Haswell, Haswell-R, Broadwell en Haswell-WS processoren vanuit de fabriek. Dus in principe is een BIOS update onnodig. Drivers heb je nodig voor aanvullende of andere chips die je huidige bord niet heeft (denk aan andere LAN controllers, wel of geen m.2 NVMe, andere geluidsdriver), de chipsetdriver is tussen h97 en z97 wel gelijk, dus ook voor z97 naar z97.

Let wel op dat als je Windows 10 hebt die is geüpgradet vanaf 7 of 8, of als je een OEM key hebt gekocht, dat deze niet meer geldig is voor je nieuwe bord (officieel dan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
nelizmastr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:24:
[...]

De 90 serie (heb zelf een H97) ondersteunt alle Haswell, Haswell-R, Broadwell en Haswell-WS processoren vanuit de fabriek. Dus in principe is een BIOS update onnodig. Drivers heb je nodig voor aanvullende of andere chips die je huidige bord niet heeft (denk aan andere LAN controllers, wel of geen m.2 NVMe, andere geluidsdriver), de chipsetdriver is tussen h97 en z97 wel gelijk, dus ook voor z97 naar z97.

Let wel op dat als je Windows 10 hebt die is geüpgradet vanaf 7 of 8, of als je een OEM key hebt gekocht, dat deze niet meer geldig is voor je nieuwe bord (officieel dan >:) )

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Torac schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:36:
[...]

Dat zie je niet. Je zou dat zelf moeten weten. Als je eerst Win7 of 8 draaide en dit geüpgradet hebt, dan is het op het moederbord geactiveerd. Voor een los aangeschafte Windows 10 OEM key is het simpelweg tegen de EULA dat deze wordt hergebruikt in een andere PC, waarbij het moederbord de bepalende factor is voor het beschouwen als nieuwe PC.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 01-09-2017 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nelizmastr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:43:
[...]

Je kan één keer een migratie uitvoeren naar een ander moederbord met een bestaand Upgrade key W.10.
Zo heb ik mijn oude Windows 10 Home upgrade key meegenomen van een MSI B150M Bazooka bord (Intel 1151) naar een MSI B350M Bazooka bord (AM4).
Kan zo snel niet de link op got van vinden maar het kan weldegelijk! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
nelizmastr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:43:
[...]

Mijn pc 1 jaar geleden 2e hands gekocht weet dus niet helemaal hoe en wat. :X
Pagina: 1