Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:16
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet helemaal uit kom, ik heb dit nooit gehad op mijn vorige PC's.

Eerst de specs:

AMD Threadripper 1950x
Asus ROG Zenith Extreme mobo
32GB RAM
Zotac GTX1080 videokaart
Samsung 960EVO M.2 1TB
+ losse USB audio/MIDI apparatuur (is mijn produce PC)

Software:
Windows 10 Pro
Google Chrome

Bij losse benchmarks is de PC erg snel, maar als ik een Youtube video probeer te laden (of probeer af te spelen nadat deze een tijdje op pauze heeft gestaan) gaat het System proces in taakbeheer eerst naar 50% CPU gebruik voor een seconde of 6 a 7 en wordt de PC wordt mega traag. Na 6 of 7 seconden start de video, daalt het CPU gebruik weer naar 0 voor dat proces en is er niets aan de hand.

Bij sommige andere pagina's komt het ook voor, maar dan in veel mindere mate (maar 2 of 3 seconden).

Nou heb ik al geprobeerd de audio output te switchen naar mijn normale onboard audio kaart i.p.v. de USB apparatuur. Ik heb alle USB apparaten al uitgezet, heb de nieuwste drivers geinstalleerd van AMD zelf voor de X399 chipset, de kale NVidia drivers voor de 1080 en alles geupdate, maar niets lijkt te helpen.
Ook heb ik memtest86 al een paar runs laten doen (ook omdat ik in het begin wat problemen had met mijn 3200Mhz geheugen die niet lekker met de Threadripper samen werkt, draait nu op 2800Mhz) en heb ik alle ASUS en NZXT bloatware verwijderd (wel eerst geïnstalleerd gehad) (NZXT i.v.m. de waterkoeling op de processor). CPU temps komen niet boven de 42 graden uit.

Heeft iemand een idee waar ik zou moeten gaan zoeken? Op internet kan ik eigenlijk weinig vinden over soortgelijke problemen.

/edit:
Oh, korte toevoeging, als de video's slechts kort op pauze staan (een paar seconden) dan spelen ze direct weer af bij het drukken op play. Slechts bij langere pauze's wordt het systeem traag.

[ Voor 5% gewijzigd door OverSoft op 01-09-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 10:41
Misschien testen in een andere browser? Of Google chrome een keer opnieuw installeren. Aangezien je pc alleen langzaam is op het moment dat chrome in combinatie met youtube draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Onder Edge loopt het Systeem proces ook op voor een paar seconden, maar start de video wel direct.

Heb ook even een latencymon laten draaien die alle drivers en processen checked op latency. Hier viel op dat ntoskrnl.exe echt een mega hoge latency heeft van bijna 2ms! (dat hoort in de micro seconden te zijn)

Is er een manier om te checken waar die latency vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sinds wanneer heb je dat probleem, toevallig toch niet sinds de yt update?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:32:
Sinds de update draait YT bij mij inderdaad ook redelijk sloom. Net alsof er een brakke Android app wordt gestreamd... 8)7

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bij mij laat yt redelijk snel maar in stukken:
1. zwart scherm (staan in dark mode)
2. video begint te laden en te spelen
3. reacties laden
4. suggesties laden

Heb nog niet naar de cpu load gekeken.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Damic schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:32:
Nou, ik heb de PC net een week, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. (Begin em eigenlijk pas sinds gister flink te gebruiken)

Onder Edge loopt het dus wel goed, maar toch vind ik die hoge dpc latency vreemd.
Is ook niet heel handig voor mijn productie werk (een hoge dpc latency zorgt voor klikjes en popjes in het geluid en in ergere gevallen ook voor wegvallend geluid).

/update en fix:
Nou, na een hoop gegraaf, blijkt dat de Threadripper een probleem heeft met HPET.
Door deze uit te zetten zijn alle problemen en latency issues direct voorbij (zelfs mijn error packets op mijn 10Gbit kaart).

Start cmd als admin
bcdedit /set useplatformclock false

Voila, alle problemen gefixed. Blijkbaar hebben alle Threadrippers hier problemen mee.
Ook heb ik een beta versie van AISuite gevonden (deze zet namelijk vrolijk HPET weer aan als deze opstart) die HPET niet meer aanzet.

[ Voor 31% gewijzigd door OverSoft op 01-09-2017 12:20 ]

Pagina: 1