Toon posts:

brander veroorzaakt problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cd brander veroorzaakt een of ander conflict in m'n pc. Ik heb hem nu dus verwijdert want ik werd er gek van. Het probleem is dit:
De computer slaat om de zoveel tijd een paar seconde helemaal vast, niets werkt meer, muis, toetsenbord etc. etc. Het maakt niet uit wat ik dan aan het doen ben, het het gebeurt zelfs als er helemaal geen programma's open staan. Dit duurt dus maar een klein tijdje, maar dit maakt het onmogelijk om een ceedeetje te branden. Nu heb ik de brander dus verwijdert en het probleem van het vastlopen is helemaal over. Maar ja, nu kan ik dus ook niet branden, dat is dus geen oplossing. Ik draai op windows ME, het gaat om een HP cd-writer. De cd-writer is al een keer terug geweest naar de fabrikant, toen leek het opgelost, maar na twee dagen kwam het weer terug. Wie weet een oplossing???
Alvast bedankt.
p.s. Ik zie net dat ik deze vraag onder de verkeerde topic heb geplaatst, kan dat nog verandert worden??

Verwijderd

Kan het een master/slave probleem zijn? Heb je je brander en harddisk op één IDE aansluiting?

(is het toevallig een compaq pc?)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is niet het geval. Op de IDE kabel zat ook nog een andere aansluiting, ik heb de brander daar op aangesloten, toen ging het ook weer een paar dagen goed. Ik snap ook niet waarom het een paar dagen goed gaat en dat dan het probleem weer terugkomt.

Verwijderd

Auto Insert staat misschien aan ?
Rechts klik op "Mijn Computer", "Eigenschappen", "Apparaatbeheer".

Boven aan staat CDROM's.
Bij "Eigenschappen" van de brander, de kreet "bericht bij..." staat er geloof ik (Ik heb een engelstailge Windows.)
Dat vinkje uitzetten.

Ook heb je misschien DirectCD of zo, om een CDR of CDRW als een harddisk te gebruiken? Gooi die er eens uit.

Misschien staat snelzoeken aan van Office.
Configuratiescherm, "Snelzoeken"
Je kunt de tijd die er tussen de sessies zit opvoeren naar 1000 uur.

Of met MSCONFIG.EXE het snelzoeken oftewel "Fastfind" uit de opstart cyclus halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit morgen allemaal even proberen, ik laat wel even weten of het opgelost is. Bij de optie snelzoeken vraagt ie om de Office Premium cd en die kan ik zo snel ff niet vinden. In ieder geval alvast bedankt en je hoort het nog.

Verwijderd

Okiedo :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is meer wat voor Opslagmedia & I/O Controllers

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Van [HA] naar [forum=21] :)
Pagina: 1