Netgear 785S buitenland sim kaart met NL nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriH
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-08 10:57
Mijn vraag
Ik heb geen duo sim kaar toestel en wil via mijn Nederlandse nummer wereldwijd bereikbaar zijn.
Op reis buiten europa koop ik een simkaart met data + belbundel van het land van bestemming zodat ik tegen lage kosten mijn telefoon gebruik. Hierbij verbind ik mijn telefoon met Nederlandse simkaart aan deze mobiele Hot spot. Dat gaat voor data gebruik goed. Het gaat niet goed voor het belbundel deel van deze buitenlandse simkaart. Ik krijg gewoon de belkosten op mijn Nederlandse nummer

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear 785S

Wie weet hoe dit moet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Je telefoon moet zijn telefoon verkeer via een mobiele provider versturen en dat lukt niet als het sim kaartje niet in je toestel zit (voor zover ik weet).

Twee opties die ik zo kan verzinnen (maar misschien hebben ze in het smartphone topic daar nog hele andere mogelijkheden):

- dual sim toestel
- al je telefoonverkeer naar je NL nummer door laten sturen naar je "Buitenlandse nummer".

Heb je al gedacht aan bellen met VoIP?
Al contact gehad met je mobiele provider?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier maar:

http://www.dual-sim.nl/

De populaire toestellen met dual SIM.

LET OP: Vaak (bij de goedkopere modellen) is één SIM slot allen voice, en de andere is 3G / 4G. Dus doe in slot 1 de SIM voor alleen bellen, en de tweede van de lokale provider voor lokale gesprekken en data.

Werkt HEEL goed op een Galaxy A5. Zelfs binnen Nederland met een (gratis) data kaart van de provider voor 1Gb. En in slot 1 een SIM only met alleen voice.