Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC die ook kan streamen, Budget €800 excl. GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is weer zover, tijd voor een PC upgrade. Ik ga deze PC voornamelijk gebruiken voor gamen op 1080p, multitasken en af en toe ook wat streamen. Vooral het laatste gaat op mijn pc toch allemaal wat minder prettig dan ik zou willen. Ik ben van plan mijn GPU mee te nemen en de rest van mijn oude pc aan mijn broertje te geven.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoewel het geen hard limiet is, wil het ik rond de 800 euro houden. Dit is exclusief GPU.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om mijn huidige GPU (MSI GTX 970) nog even te gebruiken en die pas te upgraden als de 11xx generatie uitkomt.
Verder neem ik het volgende nog mee:
-Randapparatuur: Muis, Toetsenbord, Monitor (twee maal 1080p 60hz)
-Opslag: 512GB SSD, 3TB HDD, 1TB HDD.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben zelf al op het volgende lijstje uitgekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 300,-€ 300,-
1Asus ROG Strix B350-F Gaming€ 124,55€ 124,55
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1NZXT S340 Elite Zwart/Blauw€ 91,95€ 91,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 139,95€ 139,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,34

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf niet loyaal aan bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn voornaamste wens bij dit systeem is een prettige en vloeiende ervaring, ook tijdens multitasken en streamen. Verder stel ik een stil systeem ook erg op prijs. Ik wil het qua kleurcoordinatie graag blauw/zwart houden.

Ga je overklokken?
Ik ben van plan om deze keer mijn CPU te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Over de case, mobo en ram ben er wel uit, maar ik zou graag nog wat input willen op een paar onderdelen:

-CPU:Dit is voor mij het grootste twijfelpunt. Ik verwacht dat ik beter uit zal zijn met een Ryzen, vanwege het multitasken en streamen. Echter ben ik er nog niet uit welke precies. Tussen de R5 1600 en R7 1700 zit een groot prijsverschil, en er zijn ook nog de X varianten die maar een paar tientjes meer zijn. Ik begin nu spijt te krijgen dat ik met mijn huidige build voor een i5 ben gegaan ipv een i7, dus neig ik nu naar een R7 ipv een R5 om dezelfde situatie te voorkomen. Hoe denken jullie hier over? En de 1600X/1700X voor een paar tientjes meer, is dat nog iets om te overwegen?

-CPU Koeler: De stock cooler voor Ryzen schijnt zeer degelijk te zijn, maar ik zou graag een stil systeem willen, ook bij een overklok.Ik betwijfel dat ik met een stock cooler weg kan komen als ik zowel een overclock and een stil systeem wil, dus heb ik hier de Mugen PCGH gekozen omdat deze stil is, hoewel ik de meerprijs van €50 best hoog vind. Is een 3rd party koeler in mijn geval een verstandige keuze?

-Voeding: Deze heb ik gekozen omdat ik er bekend mee men, zit ook in mijn huidige pc. Modulair vind ik een pluspunt, en 620W is maar een paar euro duurder dan 520W. Als er tegenwoordig toch betere voedingen zijn sta ik hier zeker voor open. Zijn er intussen betere modulaire voedingen uitgekomen, of kan deze nog steeds goed mee?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Als je gaat overklokken zijn X varianten nutteloos. Het zijn namelijks slechts hoger geclockte modelletjes. Ze zijn statistisch gezien niet beter in overklokken. Slechts hoger uit de fabriek.

pricewatch: Corsair TX550M V2
Dit lijkt me voor een tientje een veel betere voeding.

Als je serieus wil overklokken is de Mugen PCGH een zeer goede keuze. Ik heb het dan over 3.8GHz en hoger. Als je met 3.7 tevreden bent kan de stock koeler van AMD ermee door. Let wel dat de X modellen geen koeler in de doos hebben op de 1500X en 1300X na.
Voor een tientje minder is er ook de non pcgh pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B

en voor nog wat minder heb je een pricewatch: Arctic Freezer 33

Zou je met een knalrode videokaart geen zwart rode kast nemen? Blauw lijkt me zo vloekend.

[ Voor 17% gewijzigd door youridv1 op 01-09-2017 10:52 ]