Vraag

• NielsKinoo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik ben momenteel informatie aan het verzamelen i.v.m. een nieuwe smartphone. Ik ben vooral een PC- en iPad gebruiker, mijn smartphone gebruik ik vooral om veel te browsen, kwalitatieve foto's te nemen en voor communicatie uiteraard zoals bellen, SMS'en, Skype, WhatsApp, Facebook en Messenger. Gamen doe ik vrijwel nooit (en nu nog erg weinig op andere platforms ook).

Momenteel geniet ik nog van een Lumia 830 met Windows 10 Mobile, een werkend toestel alleen ervaar ik erg veel bugs, haperingen en vertragingen met Internet (Microsoft Edge Mobile), Wi-Fi, Facebook, Messenger... Ik denk dat het herinstalleren van het toestel één en ander al oplost, maar ik zou graag eens een toestel met een groter scherm willen, betere camera, scherm en processor en daarnaast begint de app-gap stilletjesaan toch wel een probleem te vormen.

Het gaat dan ook niet om een toestel dat ik per se nu moet aanschaffen (dat kan, maar hoeft niet), maar wel om dat te doen in de komende maanden. Ik wil ofwel een toptoestel (denk hierbij aan een Galaxy S8 of refurbished iPhone 7 (Plus) aanschaffen over enkele maanden) ofwel een degelijk en mooi prijs-kwaliteit toestel met goede updates: de Nokia 6.

Ik denk in de eerste plaats aan een Samsung Galaxy S smartphone. Ik ben zelf erg fan van het scherm, camera en design van een S7, S7 Edge en S8 en daarnaast zit het qua updates nog prima met een S8 in vergelijking met sommige andere toestellen van de fabrikant. Ook zou ik wel eens een fysiek toetsenbord willen proberen (zie vraag onderaan), was dan ook enthousiast over de KeyOne (hoewel de prijs-kwaliteit verhouding, design en het feit dat je constant een deel van het scherm kwijt bent me niet aanspreekt). Ik twijfel wel al enkele dagen tussen een S7 (Edge) en een S8.

De S7-serie komt met 100 GB OneDrive voor 2 jaar (wat voor mij als Microsoft gebruiker wel interessant is - en ook de reden waarom ik voor het eerst naar Samsung keek), maar krijgt na Android 8 wellicht geen updates meer waardoor ik binnenkort al met een dure en verouderde telefoon zit.

Alternatief is natuurlijk de S8, deze blijft wellicht nog een jaar langer up-to-date, maar mist een fysieke home button (al is dat gewenning vermoed ik) en zover ik weet ook OneDrive (al is dat niet een heel groot punt). Als het de S8 wordt ga ik wel nog even wachten tot de prijs nog wat gezakt is. Ik kom begin dit schooljaar ook nog te weten welke tablet de school kiest en/of OneDrive aan een lage prijs via Office 365 mogelijk is, dus dan is dat OneDrive-argument van de baan en kies ik binnenkort liever voor een nieuwer toestel dan de S7.

Nog een mogelijkheid is natuurlijk de iPhone, deze wordt mij ook vaak aangeraden door familie. Zelf vind ik de iPhone 6s iets te klein nog, ik zou dan eerder gaan voor de 6s+, 7 of 7 Plus. Deze koop ik dan refurbished wanneer de iPhone 8 uit komt bijvoorbeeld. Hoewel ik meer fan ben van het design van de S7 Edge/S8 en van de snufjes van Samsung (keyboard cover, Gear VR, 360° 4K cam hoewel ik deze niet allemaal ga gebruiken), lijkt een iPhone mij wel stukken beter wat updates (en privacy) betreft.

Al laatste heb ik ook nog prijs-kwaliteit toestellen bekeken:

-De Galaxy A5 lijkt me ook wel wat, een S7-broertje maar dan goedkoper, alleen zal deze wellicht net als de S7 niet hoger komen dan Android 8 (klopt dit? Gezien Samsung enkel 2 jaar updates op de S serie geeft), dan betaal ik liever dus een beetje meer voor een S7 met de snufjes die ik wil (keyboard cover, OneDrive, evt. Edge scherm, goede camera...).

-De Nokia 6: Ook een zeer mooi (zeker de blauwe versie) en degelijk toestel voor zijn prijs met daarnaast een goede camera en goed updatebeleid. Mijn broer gaat er nu voor, en ook voor mij nog het overwegen waard.

-De Motorola G5 Plus: Hoewel ik op zich niets tegen Motorola heb, vind ik het design toch iets minder dan een gelijkwaardig geprijsde Nokia 6. De iets tragere processor van de Nokia 6 neem ik dan maar voor lief.

-De Moto Mods voor sommige Motorola's: ook zeer leuke snufjes, er is ook een Surface-achtig toetsenbord op komst (lijkt mij nog beter typen dan de Samsung keyboard cover, alleen niet handig al staand lijkt me?)

-De Nokia 8: Snapdragon 835 en verder ook top specs. Alleen interesseren de 'snufjes' me niet echt, en is een S8 voordeliger voor mij.

Mijn vragen

-Ik typ veel liever op een PC toetsenbord dan een touchscreen, maar heeft een klein fysiek QWERTY toetsenbord ook echt meerwaarde voor iemand die lang typt (in AZERTY)?

-Merk je bij het browsen, opstarten, apps draaien enz veel verschil na een paar jaar tussen een toptoestel en een prijs-kwaliteit Nokia 6 of Moto G5 Plus bv?

-Als Windows, OneDrive en Outlook.com gebruiker: Hoe makkelijk is het om contacten 2 way te syncen met Outlook.com? In iOS gaat het downloaden van contacten erg makkelijk merk ik, maar zie ik bij het aanmaken van een contact op het apparaat zelf geen optie om deze weer terug te syncen met Outlook.com, tenzij dit vanzelf gebeurd als het ingesteld is als standaard account? In Android lijkt mij dat je dit via EAS (Exchange Active Sync) kunt regelen, al is dit bij eerdere tests niet gelukt en staan er op het internet ook vragen over heb ik gezien.

-Kan je vanaf nu nog jaren doen met een S7/S7 Edge, gezien Android 8 wellicht de laatste update is? Hoelang is de levensduur van een bepaalde Android-versie naar jullie mening? Wellicht dat er nog wat te doen valt met custom roms enz, alleen ben ik bang om dan bepaalde features te slopen.

Ter info: Relevante software en hardware die ik gebruik

-2 computers (van het gezin) met respectievelijk Windows 10 Home en Windows 10 Pro:
spoiler: specs
i7 6700 - GTX 1070 & i7 2600 - GTX 1070 Ti)

-iPad Air en iPad Mini

-Lumia 830 met W10 Mobile (huidige smartphone)

Wat ik gevonden heb
Opzoekwerk en/of winkelbezoek naar de Galaxy S7, S7 Edge, A5 en S8, Nokia 6 en 8 , BlackBerry KeyOne en het syncen van contacten met EAS

Prijzen

-S7: €499 bij Coolblue - €50 Mobile Vikings 'korting' (tot deze nacht xD, anders +/- 20 euro 'korting') - inclusief MicroSD van 64 GB (tot eind sept) en OneDrive 100 GB

-S8: Weet nog niet waar, +/- 719 euro, 100 euro extra inruilwaarde (bij Samsung staat onze kapotte Lumia 625 erbij, bij Coolblue niet) en 128 GB MicroSD kaart (tot eind sept). Indien toch bij Coolblue, terug Mobile Vikings 'korting' van 10% (tot vannacht) of anders 4%.

-Nokia 6: Met Mobile Vikings korting ervan af getrokken +/- €240

Alvast bedankt voor het lezen van deze (misschien te uitgebreide) post en voor het gegeven advies! :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-06 11:46
Je heeft aan dat je een iPad hebt, de vraag die jezelf dan moet stellen of je bereid bent om te werken op een Windows pc, gebruik te maken van een IOS tablet en een smartphone op Android te hebben.

Uit ervaring weet ik dat sommige mensen hier totaal geen moeite mee hebben. Er is ook een grote groep die daar niet mee om kan gaan, het besturingssysteem werkt op een andere wijze.

Wat je ook gaat merken is dat je met een iPhone 7 geen gebruik meer gaat maken van de iPad mini (uitgaande dat het eerste gen is en de hardware van een iPad 2)

Tevens is het verschil in prestatie tussen de 7 en de air groot. Wat je hierdoor vaak ziet is dat mensen zich gaan irriteren aan de tablet en daardoor de iPhone 7 plus pakken.

Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken, dit zijn alleen praktijksituaties waar ik dagelijks tegen aanloop en wat je verder kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het apps gat kan ik inkomen.
Mijn ega heeft ook een Lumia 830 met Windows 10 Mobile.. en is zeer tevreden.
ik ben onder de indruk v/d foto kwaliteit, mijn Iphone maakt ze niet zo mooi...
Het toestel werkt zeer intuïtief.

Het is wat Dashlane schrijft:
Uiteindelijk moet je zelf de keuze maken, dit zijn alleen praktijksituaties waar ik dagelijks tegen aanloop en wat je verder kan helpen.
Daar moeten we allemaal doorheen... met af en toe iets van ons....mar je hebt me nog al een lijst... nog een beetje meer voorsorteren zou erg handig zijn...

• NielsKinoo
Dashlane schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:02:
Je heeft aan dat je een iPad hebt, de vraag die jezelf dan moet stellen of je bereid bent om te werken op een Windows pc, gebruik te maken van een IOS tablet en een smartphone op Android te hebben.

Uit ervaring weet ik dat sommige mensen hier totaal geen moeite mee hebben. Er is ook een grote groep die daar niet mee om kan gaan, het besturingssysteem werkt op een andere wijze.

Wat je ook gaat merken is dat je met een iPhone 7 geen gebruik meer gaat maken van de iPad mini (uitgaande dat het eerste gen is en de hardware van een iPad 2)

Tevens is het verschil in prestatie tussen de 7 en de air groot. Wat je hierdoor vaak ziet is dat mensen zich gaan irriteren aan de tablet en daardoor de iPhone 7 plus pakken.

Bedankt voor je antwoord! Zelf gebruik ik vooral Windows en Microsoft services, dus die nog niet zo oude goede PC gaat zeker niet weg. Tevens moet de school tablet verplicht een Android zijn (wellicht vanwege MDM), dus ik ontkom niet aan 3 verschillende ecosystemen helaas. Ik begrijp dat dit soms lastig is, maar ik heb zelf ook wel veel interesse in technologie dus heb ook geen problemen met iets nieuws te verkennen en verschillende ecosystemen tegelijk gebruiken (moet ik nu ook al doen). Ik begrijp dat het belangrijk is om mail, contacten, foto's enz te kunnen syncen tussen verschillende toestellen via Outlook.com en OneDrive, vandaar de vragen hierover (contacten downloaden vanuit Hotmail lukt erg goed op de iPhone, terwijl toestellen met 100 GB OneDrive t.w.v. 98 euro ook een plus zijn om data te syncen).

Mijn iPad Mini moet ik nog even kijken welke generatie dat is, we maken er hier thuis echter nog zelden gebruik van met een iPad Air (eigenlijk van mijn broer, maar wordt door iedereen vaak gebruikt), 2 degelijke Windows PC's met SSD, een PS4 (van mijn broer) en een boel Gsm's in huis. De iPad Air wordt verder gebruikt naar volle tevredenheid.
route99 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:16:
Het apps gat kan ik inkomen.
Mijn ega heeft ook een Lumia 830 met Windows 10 Mobile.. en is zeer tevreden.
ik ben onder de indruk v/d foto kwaliteit, mijn Iphone maakt ze niet zo mooi...
Het toestel werkt zeer intuïtief.

Het is wat Dashlane schrijft:

[...]

Daar moeten we allemaal doorheen... met af en toe iets van ons....mar je hebt me nog al een lijst... nog een beetje meer voorsorteren zou erg handig zijn...
Eens dat de Lumia 830 goede foto's maakt (te vergelijken met de iPhone 5s van mijn broer vind ik zelf, alhoewel die camera daarin wel sneller is), wil er dus qua camera wel wat op vooruit gaan als ik een nieuw toestel aanschaf (heb deze Lumia net geen 2 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Probeer eens een complete reset (eerst backuppen...) en kijk hoe die dan is...
OK? Dan is de druk v/d ketel en kun je rustig naar iets nieuws uitkijken.... in de haast koop je vast niet de beste anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsKinoo
route99 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:24:
Probeer eens een complete reset (eerst backuppen...) en kijk hoe die dan is...
OK? Dan is de druk v/d ketel en kun je rustig naar iets nieuws uitkijken.... in de haast koop je vast niet de beste anders....
Ga vanavond inderdaad een clean install doen. Hopelijk kan ik er dan nog even mee vooruit zodat ik rond het einde van het jaar/begin volgend jaar een nieuw toestel kan aanschaffen. Een S7 is geen goede keuze qua updates dan denk ik? Het zal dus wellicht een S8, refurbished iPhone 7 Plus of een Nokia als de Nokia 6 van één van mijn broers binnenkort meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Succes ermee!

(PS een tipje: laat het quoten vooral achterwege als het bericht er direct voor jouw reactie staat, of quote zeer selectief met de split optie die beschikbaar komt via de "bekijk reactie". Het is een quote-ziekte vooral op US-forums, je raakt door die grote onnodige quot-lappen het overzicht kwijt en het leest so wie so heel vervelend. De Tweakers keuze om het een beetje te beperken via "toon volledig bericht" helpt maar een beetje... er zouden nog minder regels direct zichtbaar moeten zijn imho....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 23:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je toch over paar maanden een nieuwe telefoon ga kopen kan je ook kijken naar Samung Galaxy Note 8 wanneer de prijs dropt.
Nu kan je ook je telefoon inleveren met extra retour geld

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsKinoo
Een Galaxy Note 8 kost momenteel €999 nieuw. Ook als de prijs zakt nog steeds een erg dure smartphone, daarnaast voldoet een S8 voor mij even goed als de Note 8. Het bedrag is niet het probleem, maar het gaat over wat je wil uitgeven en wat voor mijn verbruik en prijs-kwaliteit te verantwoorden is (t.o.v. van mijn huidige Lumia en de Nokia 6 voor €240).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 23:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

NielsKinoo schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:18:
Een Galaxy Note 8 kost momenteel €999 nieuw. Ook als de prijs zakt nog steeds een erg dure smartphone, daarnaast voldoet een S8 voor mij even goed als de Note 8. Het bedrag is niet het probleem, maar het gaat over wat je wil uitgeven en wat voor mijn verbruik en prijs-kwaliteit te verantwoorden is (t.o.v. van mijn huidige Lumia en de Nokia 6 voor €240).
Daar heb je gelijk in.
Ik weet zelf niet goed wat de camera is van je huidige telefoon, maar op budget phones, zoals Nokia 6 maakt niet de mooiste foto's in en sommige features missen vergeleken met bijv. S8 of Note 8

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsKinoo
Uiteraard heeft een toptoestel een betere camera dan een budgetklasse-smartphone. Ik wil alleen maar zeggen dat een Note 8 voor hoeveel en voor wat ik mijn smartphone gebruik absoluut overkill is en dat deze - voor mij uiteraard - de meerprijs t.o.v. een S8 niet waard is en ik het nieuwe toestel qua features en prijs ook vergelijk met mijn huidige smartphone en goedkopere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461093

Heb pas ook voor deze keuze gestaan. Kom van een Lumia 640. Heb gekozen voor de S8. Kost(te) 624 euro bij kpn-xl met vr-set. Laatste is geen onderdeel meer van de aanbieding. Kijk goed in de pricewatch voor een goede indicatie maar lees ook het forum van de s8 op tweakers voor echte aanbiedingen als je hiervoor wilt gaan.

Prijsverschil met nokia 8 vind ik erg klein. Scherm van S8 is zeer fraai. Huiverde om android te nemen vanwege update beleid. Hoop dat android 8 hier verbetering in brengt. Anders gooi ik er ooit wel een custom rom op. Touchwiz valt niet tegen.

iPhone lijkt me ook geen verkeerde keuze (qua snelheid, updatebeleid, prijsvastheid). iPhone 7 vind ik er verouderd uit zien. iPhone 8 vind ik niet mooi.

Mis tegeltjes wel. Android en IOS vind ik er saai uitzien als je van wm10 komt. Notificatie centrum van android is zeer informatief als je bereid bent wat van je privacy op te geven. Natuurlijk veel apps + updates t.o.v. wm10.

En verder... succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

-Ik typ veel liever op een PC toetsenbord dan een touchscreen, maar heeft een klein fysiek QWERTY toetsenbord ook echt meerwaarde voor iemand die lang typt (in AZERTY)?
Je kan ook een Azerty Keyone kopen.
Zelf vind ik de haptische feedback van een fysiek toestenbord erg fijn. Je geeft er wat schermruimte voor op, maar krijgt er voor terug dat je kan typen op gevoel, ipv door naar een scherm te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/367135410_1-blackberry-keyone-azerty-sd-64gb.jpg
Geen idee of deze shop betrouwbaar is:
Maar daar is de Azerty KeyOne een stuk goedkoper dan de QWERTY versie.
https://www.botom.nl/smar...kberry-keyone-azerty-7142

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Over het algemeen blijft een iPhone een stuk langer ondersteund worden, en moet ik toegeven dat ze vaak ook langer vlot blijven aanvoelen. Ik heb een iPhone 5S van het werk gehad, en zit nu tijdelijk met een iets nieuwer midrange toestel die behoorlijk minder vlot aanvoelt (Huawei P8 Lite). iOS ben je al gewend vanaf de iPad, dus als je een iPhone 6S of 7 kan krijgen voor een mooie prijs lijkt me dat een goede optie voor je.

Aan de andere kant heb je interesse in verschillende Android toestellen varierend van midrange tot absolute top. Waarom precies deze toestellen? Heb je een bepaald budget in gedachten of heb je alleen op onderbuikgevoel geselecteerd?
De Samsung S7, S7 edge en S8 hebben alle een zeer mooi AMOLED scherm en erg goede camera's. Ook zijn ze de komende pak 'm beet twee jaar nog snel genoeg om er van alles tegenaan te gooien. Zeker het gebruikers scenario dat je schetst klinkt niet superzwaar, dus de snelheid zal niet snel een issue zijn.
Ik heb nu zelf een Blackberry Priv (in reparatie dus nu de Huawei), maar ik moet zeggen dat ik het hardware toetsenbord nauwelijks gebruik. Ik vind het onscreen toetsenbord in combinatie met Swype veel handiger. Mijn collega heeft ook een Priv en die zweert juist bij het hardware toetsenbord en kan daar ook zeer snel op typen.
De Priv heeft ook een soort edge scherm, en ik vind dat persoonlijk eerder een nadeel dan een voordeel. Omdat hij zo breed is, druk ik onbedoeld regelmatig op de zijkant van het scherm waardoor mijn gewenste indruk met de vinger/duimtop niet geregistreerd wordt. Blackberry heeft ook een soort snelkoppelingtab als de edge, maar die voegt in mijn geval niet veel toe omdat ik mijn meestgebruikte apps in mappen op mijn home-screen heb staan. De Priv heeft een Snapdragon 808, een net geen top SoC uit 2015. Deze is voor mij snel genoeg voor de dingen die jij beschrijft, maar bij zwaar gebruik zijn af en toe wat haperingen te merken. Ik verwacht dat de Nokia 6 (Snapdragon 430) en Moto G5 Plus (Snapdragon 625) nu vergelijkbaar of iets langzamer zullen zijn. Dat werkt nu nog prima, maar zou ik niet kiezen als je echt een paar jaar met je toestel wil doen.

Ik zou van jouw lijstje waarschijnlijk de Samsung Galaxy S7 kiezen vanwege Android (ik kon niet goed overweg met iOS), mooi scherm, snelheid en goede camera. Ik verwacht dat die na Android 8 nog wel een paar beveiligingsupdates gaat krijgen, maar bij Samsung weet je maar nooit hoe lang ondersteuning echt duurt. Zoals je al zei is e.e.a. ook nog te verlengen door (tegen die tijd) zelf een andere ROM te flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsKinoo
Grote update:

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik heb hier rekening mee gehouden en dus nog even gewacht. Echter was de S8 bij de Mediamarkt tijdelijk in de aanbieding voor €518 (als ik de voormalige GSM met kapot scherm van mijn vader inruil (Lumia 625)) inclusief 128 GB SD kaart van Samsung.

Eerste indruk van het toestel is alvast positief, het is een heeel erg snelle smartphone! Meer ervaringen of een vergelijking met andere smartphones post ik binnenkort nog, of misschien wel in een review. De camera moet ik ook nog eens testen.

Voor de Windows/MS gebruikers onder ons: het was heel eenvoudig om via Exchange (eas.outlook.com) de mail, contacten en agenda's te syncroniseren met de ingebouwde apps. Daarnaast heb ik voor mail ook nog de Outlook app. Ook Office, OneDrive en de andere MS diensten waren erg goed, deze stonden zelfs standaard geïnstalleerd. Alleen jammer dat de 100 GB OneDrive enkel voor oudere modellen is, maar ach, ik heb Office 365 Education voor documenten.

Ik reageer nog even op sommige van jullie reacties.
Prijsverschil met nokia 8 vind ik erg klein. Scherm van S8 is zeer fraai. Huiverde om android te nemen vanwege update beleid. Hoop dat android 8 hier verbetering in brengt. Anders gooi ik er ooit wel een custom rom op. Touchwiz valt niet tegen.

iPhone lijkt me ook geen verkeerde keuze (qua snelheid, updatebeleid, prijsvastheid). iPhone 7 vind ik er verouderd uit zien. iPhone 8 vind ik niet mooi.
Ik heb ook een Nokia 8 en iPhone 7 Plus kort overwogen, maar door de actie bij de Mediamarkt viel een S8 wel heel voordelig uit. Scherm is alvast prachtig. Enkel de vingerafdrukscanner zit wel op een lastige plaats.
Je kan ook een Azerty Keyone kopen.
Zelf vind ik de haptische feedback van een fysiek toestenbord erg fijn. Je geeft er wat schermruimte voor op, maar krijgt er voor terug dat je kan typen op gevoel, ipv door naar een scherm te kijken.
Ik heb nu zelf een Blackberry Priv (in reparatie dus nu de Huawei), maar ik moet zeggen dat ik het hardware toetsenbord nauwelijks gebruik. Ik vind het onscreen toetsenbord in combinatie met Swype veel handiger. Mijn collega heeft ook een Priv en die zweert juist bij het hardware toetsenbord en kan daar ook zeer snel op typen.
Een KeyOne is in een betrouwbare winkel prijs-kwaliteit heel wat minder dat een Galaxy S8. Ook heeft de S8 een prachtig scherm. Ik heb nu een mooi aansluitende en goede book case van €15, maar als de prijs van een keyboard cover zakt (die van de S7 was een korte tijd geleden rond de €20 dacht ik), wil ik een fysiek toetsenbord best wel eens proberen. Helaas wel Qwerty i.p.v. Azerty. Om er nu €60 aan te geven is mij iets te veel.
Over het algemeen blijft een iPhone een stuk langer ondersteund worden, en moet ik toegeven dat ze vaak ook langer vlot blijven aanvoelen. Ik heb een iPhone 5S van het werk gehad, en zit nu tijdelijk met een iets nieuwer midrange toestel die behoorlijk minder vlot aanvoelt (Huawei P8 Lite). iOS ben je al gewend vanaf de iPad, dus als je een iPhone 6S of 7 kan krijgen voor een mooie prijs lijkt me dat een goede optie voor je.
Een iPhone heb ik inderdaad ook overwogen, maar de Galaxy S8 was zoals gezegd in een mooie aanbieding. Ook ben ik erg fan van het toestel. Een iPhone 7 Plus vind ik niet voor €500. Zoals gezegd heeft één van mijn broers ook een 5S en die is daar ook nog zeer tevreden over.
Aan de andere kant heb je interesse in verschillende Android toestellen varierend van midrange tot absolute top. Waarom precies deze toestellen? Heb je een bepaald budget in gedachten of heb je alleen op onderbuikgevoel geselecteerd?
De Samsung S7, S7 edge en S8 hebben alle een zeer mooi AMOLED scherm en erg goede camera's. Ook zijn ze de komende pak 'm beet twee jaar nog snel genoeg om er van alles tegenaan te gooien. Zeker het gebruikers scenario dat je schetst klinkt niet superzwaar, dus de snelheid zal niet snel een issue zijn.
Het budget was rond de €500 maximum. Ik had de Nokia 6 erbij gezet omdat ik dit een erg mooi toestel vond voor zijn prijs. Mijn broer heeft vorig weekend trouwens een Moto G5 Plus aangeschaft i.p.v. Nokia 6, gezien deze laatste maar onbeschikbaar bleef. Hij is er erg tevreden over trouwens, een snellere processor (625 i.p.v. 430) en een naar ons gevoel prachtige camera.

De S7-serie heb ik niet meer overwogen omdat deze na Android 8 wellicht geen updates meer zal krijgen.

Als laatste nog: wat betreft mijn huidige Lumia 830, deze zal nu geherinstalleerd worden en zal dan naar mijn moeder verschuiven die nu een Lumia 635 heeft. Wellicht is deze na herinstallatie weer een pak sneller :)

• route99

route99

8) 8) 8)
Pagina: 1