Vraag

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn S5 Neo is ingestort (microfoon defect) en nu heb ik van mijn werk een A3 2016 (SM-A310F, Android 7.0) gekregen. Met de S5 Neo kon je screenshots maken door met je palm te swipen. Dit wil ik met de A3 ook maar ik kan niet vinden hoe dit moet.

Uiteraard heb ik in de handleiding gekeken: http://downloadcenter.sam...at_Eng_Rev.1.1_170516.pdf
Screen capture
Capture a screenshot while using the device.
Press and hold the Home key and the Power key simultaneously. You can view captured
images in Gallery.
You can also capture screenshots by swiping your hand to the left or right across the screen.
If this feature is not activated, open the Apps screen, tap Settings → Advanced features →
Palm swipe to capture and tap the switch to activate it.
Home en power tegelijk reageert hij niet op.

'Palm swipe to capture' functie is niet zichtbaar in het advanced features menu (als ik een screenshot had kunnen maken zou ik die bijgevoegd hebben ter bewijs :') )

Ik word hier echt een beetje moe van en had gehoopt dat dit soort dingen anno 2017 iets eenvoudiger zouden zijn. Het zal vast iets heel stoms zijn wat ik over het hoofd zie en deze vraag is misschien te eenvoudig voor dit forum, maar ik staar me hier al een uur zonder succes op blind dus hulp zou erg gewaardeerd worden.

Beste antwoord (via rens-br op 07-09-2017 08:49)

• smvs
  • Niet online
Bedankt voor je input.

Uiteindelijk blijkt nu dat de toetsencombinatie home + power wel werkt, je moet alleen sneller loslaten dan ik deed, zo deed een vrouwelijke collega me triomfantelijk voor. Opgelost dus.

Alle reacties

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan proberen home en power niet exact tegelijk, maar kort na elkaar in te drukken (wel eerste knop inhouden terwijl je de tweede indrukt). Ook variëren in lengte van knoppen indrukken.

Bij andere toestellen is het vaak Power + Volume Down, dus dat zou je voor de hobby kunnen proberen. Als het in de handleiding staat zou je echter verwachten dat Power + Home werkt.

De Galaxy S5 was natuurlijk een toptoestel, dus de daarop gebaseerde Neo zal zo'n beetje dezelfde functies hebben. Het kan goed dat de A3 (mid range) die functie om voor een sensor te wapperen niet heeft.

Tegenwoordig zit in Android ook vaak een functie om een screenshot te maken bij de notificaties. Je kan dus kijken in de instellingen van het notificatiemenu of die optie ook bij de A3 beschikbaar is.

Tenslotte zou je kunnen kijken of je voor het ontgrendelen van bepaalde functies nog een handeling moet doen (zoals 7 x op "build" drukken om developer options te activeren).

Ik heb zelf geen A3 (of andere Samsung for that matter), dus ik kan helaas niet zelf proberen wat er precies wel of niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 31-08-2017 21:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Bedankt voor je input.

Uiteindelijk blijkt nu dat de toetsencombinatie home + power wel werkt, je moet alleen sneller loslaten dan ik deed, zo deed een vrouwelijke collega me triomfantelijk voor. Opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:49
smvs schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:26:
Bedankt voor je input.

Dit is eigenlijk de standaard manier om een screenshot te maken op een Galaxy of iPhone. Androids zonder hardwarematige home knop werken met volume down + power.

Die Palm swipe feature zit alleen op de S-lijn Galaxy's en heb ik nog nooit gebruikt.