Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies upgraden computer onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• techjowi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-07 20:54
Hi!

Vandaag is mijn videokaart helaas overleden! Nu ik toch een nieuwe videokaart moet kopen dacht ik eraan om misschien ook wat andere onderdelen te vervangen. Mijn computer draaide de laatste tijd minder snel.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart, vooral om de gamen. Ik speel vooral Counterstrike en PUBG.

Mijn budget hangt een beetje af over hoeveel onderdelen ik het beste kan vervangen. Ik heb ongeveer 300-400euro hiervoor over.

De videokaart die ik hiervoor had was: amd radeon r9 200.
Ik heb helaas hier niet veel verstand van maar kaarten die mij wel wat leken zijn:
-Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5
-MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
-Gigabyte GeForce GTX 750Ti (GV-N75TOC-2GL) LP

Maar ik weet niet of deze geschikt zijn haha.

Verder heb ik de volgende onderdelen in mijn desktop:
Geheugen: 8G
CPU: Intel i5 - 3330 300GHZ
HHD: Barracude 1000GB
Motherboard: asus p8h61-mx r2.0

Zijn er onderdelen die ik kan vervangen samen met mijn videokaart om een redelijk/groot verschil te merken?

Thanks voor de moeite!

• MattiVM
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-10 13:20
De 1050ti is perfect, de 750ti is nu wat te oud en niet meer de moeite.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Je klinkt een beetje onzeker.
Weet je zeker dat (alleen) je videokaart kapot is?

Op zich als alleen je videokaart kapot is is er niet echt een reden om je systeem verder te upgraden als je je pc puur gebruikt om te gamen.

Je zou nog een SSD schijf kunnen installeren wat je pc aanzienlijk sneller laat opstarten en programma's sneller laat opstarten.
Het zal echter geen invloed hebben op de game prestaties, geen hogere fps of betere graphics.

In vino veritas, in aqua sanitas

• techjowi
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-07 20:54
Ja ik weet zeker dat ie stuk is! Me pc werd al een beetje sloom tijdens gamen voor me videokaart stuk was heeft het veel nut om een van de andere onderdelen ook te vervangen.

Thanks!
JohanNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:14:
Je klinkt een beetje onzeker.
Weet je zeker dat (alleen) je videokaart kapot is?

Op zich als alleen je videokaart kapot is is er niet echt een reden om je systeem verder te upgraden als je je pc puur gebruikt om te gamen.

Je zou nog een SSD schijf kunnen installeren wat je pc aanzienlijk sneller laat opstarten en programma's sneller laat opstarten.
Het zal echter geen invloed hebben op de game prestaties, geen hogere fps of betere graphics.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

De 1050ti is het sterkste uit die 3, maar een 1060 zou ook binnen budgetbereik zijn, dat wil je met reden niet? Counter strike draait prima op al die kaartjes op FHD, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
De RX560 is een goede optie mocht hij voldoen en voor behoorlijk minder dan de 1050ti worden aangeboden, anders is de 1050/1050ti gewoon de betere keuze. De 750ti is een leuk kaartje geweest, maar nieuw gewoon te duur voor het gebodene, en zeker de LP versies zullen wat luider zijn.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger