Hoe computer games streamen naar Televisie (Draadloos)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EMeurs86
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-03-2023
Hey allen,

Ik ben op zoek naar een manier om alles wat word weergeven op mijn computer door te streamen naar de televisie beneden. Dus niet permanent als in een veel te lange hdmi kabel maar doormiddel van randapparatuur net als je dit kunt doen met een playstation, chromecast e.d.

Ik speel zo nu en dan boven op de desktop nog wel is games en nu had ik gezien dat Steam iets al een tijdje verkoopt onder de naam Steam Link. Dit apparaatje is met name gefocust op hun content en games en het streamen van deze schijnt erg goed te gaan. Wel een aantal negatieve punten gezien over content dat buiten hun om gaat en randapparatuur die moeilijk schijnt te werken mocht je niet willen gaan voor hun controller versie. De games en randapparatuur die ik wil gebruiken hebben dus niks met Steam te maken.

Ik neem nu eigenlijk aan dat Microsoft of een andere partij voor windows vast ook zo iets al ooit heeft bedacht maar ik kan er helaas niks over vinden op Google.

Heeft iemand dus een idee?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Draadloze HDMI verbinding? Marmitek heeft dat gewoon.
WiDi als je TV dat ondersteunt.

Vraag is denk ik of je ook PC besturing wilt vanaf beneden of niet. Als ik je zo hoor dan wel. Dan ontkom je niet aan een draadloze HDMI verbinding (ik laat even bewust in het midden of dat goed werkt) en is het nog steeds de vraag of je je keyboard en muis over kunt sturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-05 11:30

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Steam link, nvidia kastje, apple tv airplay, hdmi draadloos, hdmi via utp zat manieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 14:16
Windows ondersteund ook Miracast welke dit ook doet geloof ik, zelf geen ervaring mee echter.

[ Voor 22% gewijzigd door pica op 01-09-2017 09:35 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 16:58
Ikzelf gebruik Steam Inhouse Streaming maar dat is op basis van Windows.
Beste wat ik je dus kan adviseren is om Steam Link aan te schaffen en die op je TV aan te sluiten.
Daarna je TV op de HDMI poort zetten waarop je Steam Link hebt aangesloten en via het menu kan je als het goed is nu je games kiezen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Verplaatst naar SPV :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 10:57
Steamlink werkt uitstekend met vaste lan verbinding. Wireless schijnt het een ramp te zijn dat zal overigens dan waarschijnlijk ook voor de andere draadloze opties gelden(tenzij je er bakken geld tegen aan gaat gooien)

Gebruikte hetzelf met een xbox one controller en schijnt goed te werken als je eenmaal alles hebt ingesteld. Tevens kan je ook gewoon spellen spelen die niet in je steam library zijn door de add non steam game optie te kiezen en daar je spel toe te voegen ( kan wel hit en miss zijn maar meestal werkt het wel geloof ik)
Pagina: 1