[Paint o.i.d.] Standaard lijndikte etc instellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hotabibber
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik moet op enkele honderden afbeeldingen op iedere afbeelding een vierkantje trekken om de positie te bepalen waar iets zit.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om binnen Paint (Windows 10 versie) om de lijndikte en de vormen als standaard in te stellen?

Ik wil de dunste lijn hebben iedere keer en ik wil als vorm het rechthoek gebruiken?

Als dit met Paint niet kan met welk programma (liefst Freeware) kan dit dan wel?

Alvast bedankt voor de moeite.

Alle reacties

• Arko1
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Paint.net, is een uitgebreide versie van Paint.

• hotabibber
Dank je, hier had ik eventjes niet aan gedacht. Zal hem eens downloaden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Reptile209

- gers -

Misschien een inkoppertje, maar zit het steeds op precies dezelfde plek? Want dan kan je ook met iets van watermark-software de hele batch in een keer doen.

Zo scherp als een voetbal!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Reptile209 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:31:
Misschien een inkoppertje, maar zit het steeds op precies dezelfde plek? Want dan kan je ook met iets van watermark-software de hele batch in een keer doen.
hij moet juist zelf de positie bepalen. wellicht als training input voor een neural network?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vraag gaat niet over het besturingsssyteem, maar je zoekt een applicatie die toevallig onder Windows draait. Ik verplaats je topic dus van WOS naar CSA. Ook maak ik er een vraag-topic van omdat je een vraag stelt, doet dat ajb voortaan zelf even ;) Tenslotte pas ik de topictitel aan: 'vraagjes' zegt zo weinig over welke vraag dan.

Ook: je loopt ondertussen al een tijdje rond waarbij je steeds vragen stelt. Ondertussen weet je vast dat cf. Het algemeen beleid #topicplaatsen het de bedoeling is om aan te geven waar je vastloopt in je eigen zoektocht. Dus: kan je aangeven hoe en wat niet lukt / wat je overwoog?

Inhoudelijk: idd onthoudt Paint.net de lijndikte, althans tenminste per sessie.

Als het om echt automatiseren gaat dan zijn er andere tools. Photoshop a $$$, Gimp of Imagemagick a $0, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 31-08-2017 22:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Dank voor de reacties.

Ik zal uitleggen waarvoor het gebruikte wordt.

Ik verzamel plaatfouten Nederland. Dat zijn postzegels waar het niet helemaal goed is gegaan met het drukken ervan.

Hiervan zijn er enkele duizenden gerubriceerd in een catalogus. Maar er zijn ook zeer grote aantallen onbekende fouten. Deze onbekenden fouten daar gaat het nou om. Ik vind zelf ook een groot aantal nieuwe onbekende fouten.

Deze fouten zitten dus op verschillende postzegels die ik dan iedere keer scan de postzegel en daarop aangeef via een kader waar de fout zit. Dit kan ik dan weer uitprinten en zo bij het controleren van postzegels weer makkelijk gaan zoeken op andere (dezelfde zegels) of die afwijking/ fout er nog een keer in zit. Als je dan 5 exemplaren van dezelfde fouten gevonden hebt, dan is dat een plaatfout geworden.

Dus die kaders zitten iedere keer op verschillende plekken. Maar de lijn dikte en de vorm van het kader is iedere keer dezelfde.

zelf had ik al wel naar Gimp zitten kijken.
Pagina: 1