Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop als tablet vervanger voor mijn ouders

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn ouders gaan nu op vakantie met een tablet uit het jaar 2010 of iets dergelijks. Dat beestje is trager dan menig schildpad en dus heeft mijn pa het plan opgevat om een nieuwe tablet te gaan kopen. Ze willen het ding echter vooral gebruiken op vakantie om een soort dagboek bij te halen. Mijn idee is dan ook dat een tablet met alleen touch niet gaat werken omdat snel te gebruiken. Of dan een kleine laptop niet beter is dan een 2/1 tablet denk ik eigenlijk wel.

Indien dat dan ook echt het geval is, is de meerwaarde van met een vette vinger op het scherm iets aantikken ook wel overbodig

Wat is je budget?
Tja, heb natuurlijk in de pricewatch gekeken en daar zie je een medion van € 200,- maar weet niet of dat nou een verstandige aankoop gaat zijn. Heb liever dan wat toekomst vaster en dus zou het max. voorlopig op € 1000,- zetten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dat ding moet mee op vakantie, maar niet als rugzak verpakking. Echter moet deze wel een beetje te handelen zijn op schoot of iets dergelijks. 14" lijkt mij dan een beetje de max.?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het OS moet in ieder geval Windows zijn en de laptop moet in ieder geval een SSD bevatten zodat de vlot op zal starten. Verder open voor alle aanbevelingen, maar beetje huiverig voor Lenovo na de reacties in de BBG van Augustus

LOETKE

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:16

P_Tingen

omdat het KAN

Wat is er mis met een tablet in combinatie met een BT toetsenbordje? Voordeel daarvan is dat je ook nog eens makkelijk zónder toetsenbord kan werken.

Niet om je verhaal onderuit te halen, maar waarom zou je tablets uitsluiten?

... en gaat over tot de orde van de dag

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
P_Tingen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:46:
Wat is er mis met een tablet in combinatie met een BT toetsenbordje? Voordeel daarvan is dat je ook nog eens makkelijk zónder toetsenbord kan werken.

Niet om je verhaal onderuit te halen, maar waarom zou je tablets uitsluiten?
Nee ik sluit niets uit, ik vraag me alleen af wat dan een betere investering zou zijn. Mij lijkt dan een laptop beter werken, ook omdat ik niet echt bekend ben met de kwaliteit van BT setjes op een tablet. Het moet namelijk wel kunnen typen als een 'echt' toetsenbord en niet zo'n soft *** ding.

Als er een 'goedkope' tablet is, met kwaliteit bt setje sta ik daar ook absoluut wel voor open.

LOETKE