• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-09 21:41
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
TV voor op mijn slaapkamer.

Wat is je budget?
Mijn budget is ±€500,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil dit apparaat gaan gebruiken om te Netflixen, te gamen op mijn PS4 en natuurlijk om gewoon TV te kijken. :P

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik een full HD TV gevonden: pricewatch: Philips 43PUS6101 Zwart en deze pricewatch: Sony Bravia KDL-49WD750 Zwart maar die gaat eigenlijk net boven het budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb zelf geen idee waar ik naar moet kijken bij een TV, maar ik zit ongeveer zo'n 3,5 meter van mijn TV af en heb momenteel een 32" full HD TV pricewatch: Samsung LE32D550 deze is te klein aangezien ik bij FIFA niet echt fatsoenlijk kan zien wat de tegenstander doet en bij netflix de ondertiteling niet kan lezen. Mijn huidige TV is full HD en heeft een refreshrate van 50Hz. Ik zit normaal gesproken vaak recht voor de TV en er is meestal niet veel licht in mijn kamer wanneer ik TV kijk. Dus ik rest een beetje met de volgende vragen:
- Zijn de TV's die ikzelf heb gevonden geschikt voor het gewenste gebruik?
- Is full HD goed genoeg voor dit formaat TV's?
- Kunnen jullie inschatten hoeveel inch TV geschikt zal zijn voor deze wensen?
- Waar moet ik opletten bij het kopen van een TV met mijn wensen?
- Kan ik goedkoper ook aan mijn wensen voldoen?
- Welke TV's raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor de moeite. :)

[ Voor 3% gewijzigd door 040-Skillz op 31-08-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Ik zou minimaal een voor een 49'' tv gaan als je er 3,5 meter vanaf zit. Full HD is meer dan prima, beter een goede Full HD tv in deze prijsklasse dan een budget 4K tv (met jouw kijkafstand zul je het verschil toch niet snel zien).

Allebei de tv's die je gevonden hebt hebben een IPS paneel, dit houdt in dat het contrast een stuk lager is dan een tv met een VA paneel. Je geeft aan dat er niet veel licht in de woonkamer is wanneer je gebruik maakt van de tv, hierdoor is het contrastverschil wel beter merkbaar. Al zal je er denk ik qua contrast wel iets op vooruit gaan als je een tv met IPS paneel koopt, vergeleken met jouw huidige tv. Sowieso ga je qua helderheid er flink op vooruit.

Tussen de 2 tv's die jij ingedachte hebt zou ik eerder voor de Sony 49WD750 kiezen.

Een goed alternatief is de https://tweakers.net/pric...sung-ue50j6240-zwart.htmldeze tv heeft een VA paneel dus een veel beter contrast maar is wel aardig boven jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Zijn er nog meer goede TV's rond de 49"? Die ongeveer tussen de 500 en 600 euro zitten dan? Ik heb denk ik ook geen 100Hz refreshrate nodig, of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-08 10:32
Mooie aanbieding vandaag bij iBOOD:

http://www.ibood.com/elec...4k-ultra-hd-smart-tv.html

Ruim 200 Euro goedkoper dan de goedkoopste webwinkel.

Maar ja, wel een IPS-paneel met wat mindere zwartwaarden en mogelijke lightbleeding (zoals eigenlijk alle LG LED panelen), waardoor wellicht minder geschikt voor in de slaapkamer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
En anders kun je altijd nog gaan voor deze:

pricewatch: Samsung UE50KU6000W Zwart

Of deze (zoals al aangegeven hierboven, weliswaar FHD, maar wél 100 Hz en voor op de slaapkamer waarschijnlijk meer dan prima!):

pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart

Beide VA-panelen met (voor in de slaapkamer) betere zwart-/contrastwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
Zou overigens voor dat geld de J6240 laten voor wat ie is; gezien de mindere beschikbaarheid is deze toch wel echt over-priced....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 12:28
prima aanbieding, maar inderdaad de LG's zijn zeker in het donker wel een bak minder...

Liefst zou ik voor een oled gaan zelf, maar ja dat is een beetje overkill en overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
https://tweakers.net/pric...ia-kdl-48wd650-zwart.html is wellicht ook nog een optie, heeft ook een VA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Deze prijs is wat aantrekkelijker ik denk dat dit voor mij de beste optie is tot nu toe. Zijn sony TV's een beetje oké in deze tijd? Zie ze niet zoveel. En waar kan ik zien dat deze een VA paneel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
040-Skillz schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:41:
[...]

Deze prijs is wat aantrekkelijker ik denk dat dit voor mij de beste optie is tot nu toe. Zijn sony TV's een beetje oké in deze tijd? Zie ze niet zoveel. En waar kan ik zien dat deze een VA paneel heeft?
Sony maakt over het algemeen goede tv's, regelmatig zelfs beter dan de concurrent alleen spenderen ze niet zoveel aan marketing. Hierdoor kiest de gemiddelde consument eerder voor ene Samsung of LG en zijn dit de tv's die je vaker in een huiskamer zit staan.

Rtings heeft een review over dit model op hun website staan (daar kan je ook lezen dat het om een VA paneel gaat). http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w650d

[ Voor 8% gewijzigd door Freshouttheoven op 05-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 040-Skillz
Freshouttheoven schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:45:
[...]

Sony maakt over het algemeen goede tv's, regelmatig zelfs beter dan de concurrent alleen spenderen ze niet zoveel aan marketing. Hierdoor kiest de gemiddelde consument eerder voor ene Samsung of LG en zijn dit de tv's die je vaker in een huiskamer zit staan.

Rtings heeft een review over dit model op hun website staan (daar kan je ook lezen dat het om een VA paneel gaat). http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w650d
Oké, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oochiewallie
En waar kan ik zien dat deze een VA paneel heeft?
Op displayspecifications.com kun je alle specs van een tv vinden, inclusief het type paneel dat gebruikt is.

Pas op rtings.com op dat je wel het juiste type selecteert; van Samsung tv's wijkt het EU typenummer nl. af van dat in de US.

Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een televisie uit de Samsung KU6400S serie i.v.m. het (higher-end) SVA-paneel dat erin zit.
Pagina: 1