Telfort storing word niet verholpen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:42
Allen,

Ik zit met een probleem, sinds een week heb ik geen internet, telefonie en bellen.
Dit zou na een week opgelost zijn, echter krijg ik nu te horen dat ze het niet gaan oplossen omdat ik mijn contract heb opgezegd het contract heb ik opgezegd omdat ik nonstop problemen heb. Het contract heeft al einddatum 24 september.

Ze willen mij niet schriftelijk bevestigen dat ze het niet gaan oplossen.

Al met al heb ik nu zomenteen een maand geen internet, telefonie en bellen. Mag dit zomaar?

Alle reacties

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 16:13
Nee natuurlijk mag dit niet. Je hebt een contract afgesloten en tot de einddatum (tot de opzegtermijn is afgelopen dus) is telfort gewoon verplicht het afgesproken product te leveren.

Je kan dus nog even een boos telefoontje eraan wagen en anders dreigen met juridische stappen, als dat het waard is. Misschien kan je ze wel verleiden om de opzegtermijn in te korten en meteen een andere provider te nemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als het zo simpel is ook de laatste maand niet betalen uiteraard en direct andere provider nemen.

• nino_070
Megamind schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:39:
Als het zo simpel is ook de laatste maand niet betalen uiteraard en direct andere provider nemen.
Dan moet hij wel hard kunnen maken dat het product geweigerd wordt om te leveren, met opzet. En dit willen ze niet schriftelijk bevestifen. Anders gaat de factuurafdeling er zo achteraan natuurlijk

• geldermalsen
nino_070 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:38:
Nee natuurlijk mag dit niet. Je hebt een contract afgesloten en tot de einddatum (tot de opzegtermijn is afgelopen dus) is telfort gewoon verplicht het afgesproken product te leveren.

Je kan dus nog even een boos telefoontje eraan wagen en anders dreigen met juridische stappen, als dat het waard is. Misschien kan je ze wel verleiden om de opzegtermijn in te korten en meteen een andere provider te nemen
Net voor de tweede keer opgehangen.

Mevrouw melde dat ik pas hulp krijg bij het afsluiten van een nieuw contract. Kan de rechtsbijstand hier wat in betekenen?

• nino_070
geldermalsen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Mevrouw melde dat ik pas hulp krijg bij het afsluiten van een nieuw contract. Kan de rechtsbijstand hier wat in betekenen?
Als je een rechtsbijstandverzekering heb is die bij uitstek hiervoor geschikt! Die zullen je waarschijnlijk helpen een brief op te stellen waarin je Telfort in gebreke stelt. Meteen contact opnemen met je rechtsbijstand dus ! :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit geen technische maar een winkelvraag is, geef ik het topic even een schopje van TPL naar SF.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kan je niets iets doen met de twee weken koop op afstand, ,dus verlengen en na 2 weken opzeggen omdat het niet voldoet

Everything is better with Bluetooth

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
geldermalsen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:26:
Allen,

Ik zit met een probleem, sinds een week heb ik geen internet, telefonie en bellen.
Dit zou na een week opgelost zijn, echter krijg ik nu te horen dat ze het niet gaan oplossen omdat ik mijn contract heb opgezegd het contract heb ik opgezegd omdat ik nonstop problemen heb. Het contract heeft al einddatum 24 september.

Ze willen mij niet schriftelijk bevestigen dat ze het niet gaan oplossen.

Al met al heb ik nu zomenteen een maand geen internet, telefonie en bellen. Mag dit zomaar?
Waar ligt het probleem? Kapotte router, de aansluiting zelf, ...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 16:51
Je bent een overeenkomst aangegaan met Telfort.
Dat betekend dat Telfort een verplichting heeft om een product te leveren en jij om daarvoor te betalen.
Als het niet werkt dien je ze een acceptabele tijd te geven om de verstoring te verhelpen. Dat kan bij een consumentenabonnement (dus niet zakelijk) best wel een week of 2 zijn.

Aangezien je al hebt opgezegd zou ik als ik Telfort was er ook geen moeite en geld in stoppen om je verstoring te verhelpen voor die 2 weken tijd.

Beste oplossing lijkt mij om met wederzijdse instemming het abonnement per direct te ontbinden zodat je vrij bent om een nieuw abonnement aftesluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 02:08
App downloaden die gespreken opneemt. En vragen wanneer ze het gaan oplossen. Zeggen ze dat doen we niet omdat einde contract bla bla bla. Dan heb je bewijs dat ze opzettelijk niet willen leveren. En zijn ze de sjaak.

Of per direct opzeggen. dat is de beste optie.

[ Voor 10% gewijzigd door loki504 op 31-08-2017 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

geldermalsen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Toevallig dat gesprek opgenomen? Klinkt als een mooi staaltje afpersing!

Los daarvan zou ik zsm een andere aansluiting regelen (kabel een optie, zodat je adsl niet hoeft te worden vrijgegeven?) En dan zou ik er persoonlijk een erezaak van maken om hier een hoop heibel over te schoppen!

Nog een inval: ga in gesprek met Webcare, dan heb je dit soort woeste uitspraken ook meteen op schrift staan.

Zo scherp als een voetbal!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:09
Goede opmerkingen allemaal, ook bruikbare tips (denk ik) maar we hebben hier maar een kwart van het verhaal heb ik het idee.

Wat doet het niet? Is de lijn gebroken? modem aan vervanging toe? Wat zouden ze binnen een week oplossen (wat is er toen afgesproken, zijn ze langsgekomen, lijn gemeten, nieuw modem oogestuurd, wat is er gebeurd?)? Heb je wellicht een monteur geweigerd?

Ik kan me niet voorstellen dat ze eerst zeggen het binnen een week op te lossen en nu opeens "doei je gaat toch weg".

Anders zou ik wel even kijken of je via de rechtsbijstand nog wat druk kan zetten.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
eric.1 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:45:
Goede opmerkingen allemaal, ook bruikbare tips (denk ik) maar we hebben hier maar een kwart van het verhaal heb ik het idee.

Wat doet het niet? Is de lijn gebroken? modem aan vervanging toe? Wat zouden ze binnen een week oplossen (wat is er toen afgesproken, zijn ze langsgekomen, lijn gemeten, nieuw modem oogestuurd, wat is er gebeurd?)? Heb je wellicht een monteur geweigerd?

Ik kan me niet voorstellen dat ze eerst zeggen het binnen een week op te lossen en nu opeens "doei je gaat toch weg".

Anders zou ik wel even kijken of je via de rechtsbijstand nog wat druk kan zetten.
Klink inderdaad als een zaak waar we maar eenzijdig, en dan ook nog weinig, informatie over horen. Ik heb in ieder geval het idee dat er heel wat meer speelt gezien de summiere informatie.

Kan me namelijk ook niet voorstellen dat een provider weigert een probleem op te lossen. Dus TS, ik ben erg benieuwd naar het volledige verhaal ;)

[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 31-08-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:32
De hele straat heeft geen internet? Of alleen jij? In het eerste geval vind ik het bijzonder dat het zo lang duurt en in het tweede geval vind ik het gek dat Telfort geen monteur stuurt.
Hoe beweert Telfort dat het zit als je het ze uitlegt? Is de storing bekend bij postcodechecks van KPN/Telfort?

Telfort is een budgetprovider en ik kan de klantenservice daar ook enorm vervloeken (het weet niks, en nog erger: het mag niks) - maar dat ze je weigeren te helpen omdat je contract al opgezegd is, dat is wel een heel bijzonder verhaal. Zoiets mag inderdaad niet.

Anyhow, ook mijn ervaring is dat het vaak beter is om het zelf op te lossen dan Telfort het te laten doen trouwens, indien mogelijk... :P

Hierboven is geadviseerd om te stoppen met het betalen van automatische incasso. Om gezeik te voorkomen zou ik het in ieder geval wel blijven betalen en achteraf geld terug eisen. Maak hierover van tevoren afspraken.
Online, via Facebook of Twitter bijvoorbeeld, kan soms ook goed werken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mag uiteraard niet, en gezien de flexibiliteit bij dergelijke helpdesks zit er waarschijnlijk weinig anders op dan dagelijks via Social Media en publique het verhaal kort en bondig op de kern aankaarten. Althans, om op enige redelijke termijn de zaak rollend te krijgen. En laat ze ook schriftelijk weten dat jou bevestigd is dat het probleem niet opgelost wordt en dat je daarom wegens contractbreuk geld terugvordert. Daar zullen ze *iets* op moeten reageren, en zo niet dan heb je later een sterkere zaak.

"Telfort komt overeenkomst niet na om contractverlenging af te dwingen" - maar zorg wel dat je de feiten juist hebt.

@Verwijderd heeft hier een account, maar die lijkt al jaren niet meer actief.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:56

LankHoar

Langharig tuig

Dit is dus een van de redenen waarom ik altijd standaard al mijn gesprekken opneem (gaat automatisch). In het geval ze dit niet schriftelijk willen bevestigen kun je dan gewoon aangeven dat het op zich niet uitmaakt gezien het gesprek toch opgenomen is. Wellicht dat ze daar wat van schrikken en wel hulp bieden.

Van de zotte dit overigens, rare praktijken van Telfort. In plaats van jou nu verlenging aansmeren jagen ze juist meerdere tweakers van zich weg :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
LankHoar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:26:
Dit is dus een van de redenen waarom ik altijd standaard al mijn gesprekken opneem (gaat automatisch).
En hoe doe je dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 13:37

Zorian

What the fox?

O.a. de Galaxy S7/S8 hebben dit standaard aan boord. In principe is de default setting dat je nog even het knopje record moet indrukken maar via de instellingen is dit te veranderen naar automatisch opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Waarschijnlijk door het even te Googlen ;)

Maar er zijn meerdere mogelijkheden. Volgens mij gaat het gewoon met een app. Ik heb het op iPhone en Android weleens gezien.

@geldermalsen ik zou ook zeggen: Neem het gesprek op waarin ze zoiets zeggen en ga in gesprek met rechtsbijstand. Dit is natuurlijk geen stijl die ze hier bij Telfort afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een maand telfort is niet zo duur, dus die kosten zou ik voor lief nemen en asap zorgen dat je aansluiting bij je nieuwe provider werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 01-09-2017 12:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Op Android gebruik ik Call Recorder. Staat zo ingesteld dat alles automatisch gaat en ik alleen maar af en toe mijn "inbox" moet opruimen om gesprekken die ik niet meer nodig heb te verwijderen. Super handig, komt goed van pas ivm juridische dingen. Nog nooit echt gebruik van hoeven te maken, maar wel altijd als eventueel bewijs bij de hand gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Stoelpoot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:10:
[...]

Waarschijnlijk door het even te Googlen ;)

Maar er zijn meerdere mogelijkheden. Volgens mij gaat het gewoon met een app. Ik heb het op iPhone en Android weleens gezien.

@geldermalsen ik zou ook zeggen: Neem het gesprek op waarin ze zoiets zeggen en ga in gesprek met rechtsbijstand. Dit is natuurlijk geen stijl die ze hier bij Telfort afleveren.
Maar ik heb een iPhone, en het enige wat ik op Google kan vinden daarover zijn services die het voor een tarief van ca. 0,20$ per minuut opnemen via hun server. Lokaal recorden dmv. lokale software die je het liefst eenmalig aanschaft zit er dus niet in op iPhone denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
nino_070 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:27:
[...]

Maar ik heb een iPhone, en het enige wat ik op Google kan vinden daarover zijn services die het voor een tarief van ca. 0,20$ per minuut opnemen via hun server. Lokaal recorden dmv. lokale software die je het liefst eenmalig aanschaft zit er dus niet in op iPhone denk ik
Oh wacht, dat kan ook best een opname met een andere telefoon zijn geweest. Maar goed, dat is ook gewoon een goede optie, gesprekskwaliteit is daar goed genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Ernemmer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:11:
Een maand telfort is niet zo duur, dus die kosten zou ik voor lief nemen en asap zorgen dat je aansluiting bij je nieuwe provider werkt.
Als iedereen zo zou denken :X
Is toch van de zotte dat een bedrijf dan zo makkelijk geld verdient door iets te doen wat niet mag?

Ik zou het gesprek opnemen en dan vragen om het per direct op te lossen of het abo direct te stoppen, waarbij eventueel teveel betaald abonnementsgeld wordt teruggestort en als ze niet akkoord gaan aangeven dat het gesprek is opgenomen en dat stappen ondernomen worden. Grote kans dat ze dan alsnog kiezen voor de makkelijke oplossing (ontbinden per direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

Op zich heb je wel een punt maar ik ben zo principieel dat ik niet zou betalen. Kewestie van de incasso terugdraaien. Dan komt er vast een incasso bureau. Die laat je 6 maanden zeiken en dan vraag je vriendelijk of ze het voor de rechter willen brengen. Dat doen ze bijna nooit. En als ze het toch doen, dan ga je naar de rechter. Zonder advocaat. Kost je niets. En dan vrolijk het opgenomen telefoongesprek aan de rechter laten horen. Een maand abbo betalen is minder gezeik maar ook minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TheBorg schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:37:
[...]

Op zich heb je wel een punt maar ik ben zo principieel dat ik niet zou betalen. Kewestie van de incasso terugdraaien. Dan komt er vast een incasso bureau. Die laat je 6 maanden zeiken en dan vraag je vriendelijk of ze het voor de rechter willen brengen. Dat doen ze bijna nooit. En als ze het toch doen, dan ga je naar de rechter. Zonder advocaat. Kost je niets. En dan vrolijk het opgenomen telefoongesprek aan de rechter laten horen. Een maand abbo betalen is minder gezeik maar ook minder leuk.
Uit principe heb je natuurlijk wel gelijk, maar de tijd die dit gezeur allemaal zal gaan kosten is het mij echt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet niet alle informatie van TS met de gevolgde trajecten, maar even ervan uitgaande dat het zo is: je betaalt voor een dienst, die wordt niet geleverd, dan betaal je toch ook niet?

@TS, Ik zou inderdaad nogmaals met gespreksopname de boel opnemen. Maar vermeldt in dit topic ook echt alle details. Als er iets anders is besproken en je hebt iets toegezegd/afgesproken dan wordt het een ander verhaal.

Je kunt overigens ook via Facebook je vraag doen, meestal krijg je binnen enkele uren een chatlink toegestuurd. Zo heb ik problemen kunnen oplossen, hoewel de medewerkers nogal jong/makkelijk over komen in de communicatie heb ik ze nog best behulpzaam gevonden tot nu toe. Maar goed, als je weg gaat wil het soms minder vriendelijk/makkelijk gaan bij bedrijven.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Stoelpoot schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:29:
[...]

Oh wacht, dat kan ook best een opname met een andere telefoon zijn geweest. Maar goed, dat is ook gewoon een goede optie, gesprekskwaliteit is daar goed genoeg voor.
Vandaar, jammer dat dit met de iPhone niet kan inderdaad.

Ontopic: inderdaad een kosten-baten afweging, maar vergeet niet dat @TS sprak over een rechtsbijstandverzekering. Dwz. hij betaalt al voor juridische hulp en die zijn waarschijnlijk ook verplicht om hem bij te staan in een zaak als deze, ervan uitgaande dat hij ons niet verkeerd heeft ingelicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Modbreak:Offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door LankHoar op 01-09-2017 14:50 . Reden: Niet meer relevant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 10:09
Telfort heeft ook een chat-klantenservice, als je daar contact mee opneemt dan heb je direct de boel zwart op wit, mochten ze je ineens niet willen helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geldermalsen
Even een update.

De converter van glas naar UTP is kapot. Dit gaan ze niet maken omdat ik toch weg ga.

Heb een brief gestuurd, dat ik graag schriftelijke bevestiging wil van dit verhaal.

Uiteraard heb ik hier geen antwoord op gehad!

Edit.

Het probleem van een wegvallende verbinding heb ik nu al ruim een maand. Eerste conclusie van Telfort was dat mijn NAS het probleem veroorzaakte 8)7 Heb tijdens het gesprek aangegeven dat het aan de glasconverter ligt.

Ik heb toen een TV ontvanger gekregen en hierbij vermelde ze ook dat het wegvallen te maken had met een update. TV ontvanger geïnstalleerd en nog steeds viel de verbinding weg :X . Na twee weken weer contact opgenomen en toen vertelde ze dat ze vijf dagen onderzoek gingen doen. Gezien ik toen al 2a 3 weken aan het kloten was heb ik direct mijn contract opgezegd. Echter melde de servicedesk dat ze toch op onderzoek uitgingen. Uiteindelijk bleek het inderdaad de glasconverter de boosdoener te zijn! En nu melde ze doodleuk dat ze hem niet vervangen omdat ik mijn contract opgezegd heb!

Uiteraard betaal ik per direct geen euro meer aan die ballen tent!

[ Voor 64% gewijzigd door geldermalsen op 04-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Je sentiment is begrijpelijk en goed dat je wil vasthouden aan je principes. Maar besef wel dat je waarschijnlijk straks van de administratie-afdeling van Telfort, die helemaal niet van dit conflict weten, een incassobureau op je afgestuurd krijgt.

Heb je een android? Probeer dan even de bevestiging door een call recorder op te laten nemen? Of anders inderdaad via de webchat. En is in overleg het contract per direct opzeggen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nino_070 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:55:
Je sentiment is begrijpelijk en goed dat je wil vasthouden aan je principes. Maar besef wel dat je waarschijnlijk straks van de administratie-afdeling van Telfort, die helemaal niet van dit conflict weten, een incassobureau op je afgestuurd krijgt.

Heb je een android? Probeer dan even de bevestiging door een call recorder op te laten nemen? Of anders inderdaad via de webchat. En is in overleg het contract per direct opzeggen geen optie?
Daarom is dat vastleggen zo belangrijk. Als jij kan aantonen, dat Telfort heeft aangegeven de problemen niet op te gaan lossen (reden is niet eens zo belangrijk), dan ga ik me wel vermaken met dat incassobureau. Zolang je maar zorgt dat jij aan je verplichtingen hebt voldaan, is er niet zoveel aan de hand. En als Telfort erkent dat je nu een dienst hebt die niet conform is en dat niet te gaan verhelpen, dan ben je in principe ook geen betaling meer verschuldigd. Gewoon per direct ontbinden, bij voorkeur aangetekend en telefonisch. Normaal moet je ze een redelijke termijn geven om zoiets op te lossen, maar als ze zelf al aangeven niets te gaan doen dan is dat snel afgetikt natuurlijk.

Ik neem alle telefoongesprekken op. Eerlijk gezegd doe ik er daarna nooit meer wat mee, maar als zo'n situatie zich voordoet.... dan heb ik de opname van het gesprek altijd. Moet ik hem wel even veiligstellen, want die opnames worden na X dagen vanzelf weer gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Moet ik aangeven dat ik het gesprek op neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38
geldermalsen schreef op maandag 4 september 2017 @ 17:00:
Dat zou ik achterwege laten, gewoon vriendelijk blijven, aangeven dat je een dienst afneemt en vragen wanneer je de monteur kan verwachten. Tevens navraag doen over de vergoeding en compensatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zolang je zelf deelnemer van een gesprek bent hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:03
Zorian schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:07:
[...]

O.a. de Galaxy S7/S8 hebben dit standaard aan boord. In principe is de default setting dat je nog even het knopje record moet indrukken maar via de instellingen is dit te veranderen naar automatisch opnemen.
Hmm, hoe doe je dit dan? Ik gebruik nu namelijk sinds de S4 al Call Recorder. Zit inmiddels op een S8, maar heb die functie nog niet gezien! Zou graag leren hoe dat werkt, weer een app minder! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 13:37

Zorian

What the fox?

dehardstyler schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:39:
[...]

Hmm, hoe doe je dit dan? Ik gebruik nu namelijk sinds de S4 al Call Recorder. Zit inmiddels op een S8, maar heb die functie nog niet gezien! Zou graag leren hoe dat werkt, weer een app minder! >:)
Zie deze screenshot, automatisch opnemen staat momenteel echter wel uit omdat ik het nu niet nodig heb. Of je de knop ziet is afhankelijk van o.a. welke provider je hebt (is een CSC toggle, met root kan je hem sowieso gegarandeerd aan forceren maar we gaan offtopic hier).

[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 05-09-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hier een betrouwbare bron die zegt dat je het niet hoeft aan te geven zolang je zelf aan het gesprek deelneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
We zitten uiteraard niet stil :) tot op heden nog steeds geen diensten van Telfort.

Ze zouden toch de converter opsturen ( wat ik vaag vond aangezien deze geïnstalleerd moet worden).
eenmaal het pakketje aangekomen was het een router :). Na nogmaals contact opgenomen met de klanten service (10e keer in 2-3 weken). Heb ik ze verteld dat ik niet gediend ben met de hele gang van zaken en ik het gevoel krijg dat het puur tijd rekken is.

Op mijn e-mail dat ik graag bevestigd wil hebben dat ze de storing niet gaan oplossen en dat dit in mijn ogen contractbreuk is heb ik de volgende reactie gehad:

Ik heb de zaak bekeken en kan hieruit opmaken dat Telfort hier geen contractbreuk heeft begaan.

Volgens onze gegevens heeft u de afgelopen tijd inderdaad een aantal verstoringen gehad maar deze zijn volgens procedure afgehandeld.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kan u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door geldermalsen op 11-09-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:48

Barrycade

Through the...

En je hebt niet ergens in het verhaal uit emotie; "sterf af met die takke zooi als ik wil zo snel mogelijk van jullie af" lopen roepen?

Want dan hebben ze voldaan aan je verzoek. En ze nemen de gesprekken meestal zelf ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
geldermalsen schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:49:

Op mijn e-mail dat ik graag bevestigd wil hebben dat ze de storing niet gaan oplossen en dat dit in mijn ogen contractbreuk is heb ik de volgende reactie gehad:

Ik heb de zaak bekeken en kan hieruit opmaken dat Telfort hier geen contractbreuk heeft begaan.

Volgens onze gegevens heeft u de afgelopen tijd inderdaad een aantal verstoringen gehad maar deze zijn volgens procedure afgehandeld.

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kan u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.
Deze is eigenlijk wel heel mooi.
Het lijkt wel alsof ze als rechter of geschillencommissie een oordeel gaan geven over zichzelf 8)7
We zitten uiteraard niet stil :) tot op heden nog steeds geen diensten van Telfort.

Ze zouden toch de converter opsturen ( wat ik vaag vond aangezien deze geïnstalleerd moet worden).
eenmaal het pakketje aangekomen was het een router :)
Een router?
Die willen ze dan over 2 weken ofzo weer terug of wat moet ik mij hier bij voorstellen? 8)7

Heb je al zoals anderen aangaven een of andere manier gevonden ( bijvoorbeeld een app op je telefoon ) om je gesprekken op te nemen?
Of een andere manier waarbij je (chat)gesprekken kunt opnemen?
Als ze aangeven je niet meer te willen helpen en je hebt het opgenomen of ander bewijs van dat ze dat gezegd hebben zou je kunnen overwegen het bedrag dat ze van je rekening automatisch hebben afgeboekt terug te boeken.

In vino veritas, in aqua sanitas

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

eenmaal het pakketje aangekomen was het een router :). Na nogmaals contact opgenomen met de klanten service (10e keer in 2-3 weken). Heb ik ze verteld dat ik niet gediend ben met de hele gang van zaken en ik het gevoel krijg dat het puur tijd rekken is.

Wow, wat een absurde bedrijfsvoering zeg! Gesprekken al opgenomen? Wat is je volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Barrycade schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:22:
En je hebt niet ergens in het verhaal uit emotie; "sterf af met die takke zooi als ik wil zo snel mogelijk van jullie af" lopen roepen?

Want dan hebben ze voldaan aan je verzoek. En ze nemen de gesprekken meestal zelf ook op.
Jawel na de eerste reactie van je hebt een week geen verbinding heb ik direct het contract opgezegd.

Tot op heden nog steeds geen internet, tv en bellen, zou uiterlijk gisteren gebeld worden met een oplossing maar uiteraard nog steeds niks gehoord 8)7 .

Tijdens het gesprek gevraagd naar de financiële afdeling omdat ik niet ga betalen en de rekening ga storneren, deze afdeling is gewoon niet bereikbaar voor klanten :o . Uiteindelijk een reactie gekregen dat ze 2 weken willen kwijtschelden als coulance 8)7 Coulance dus in de vorm van we matsen je, heb al meer dan een MAAND niks geen diensten!

[ Voor 35% gewijzigd door geldermalsen op 15-09-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 14:36
Storneren is trouwens niet altijd handig, voor je het weet zit je in een incasso trajact (dat je uiteindelijk waarschijnlijk wel zal winnen), maar door de bijkomende stress en tijd die je er mee bezig bent je meer kost dan de paar tientjes die je met storneren wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-09 16:52
nino_070 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:38:
Dit is niet helemaal waar. Telfort/KPN heeft een inspanningsverplichting, geen leveringsplicht. Daarom hebben mensen die ver weg in een polder wonen nog brak internet via koper.

En daarnaast begrijp ik het vanuit hun oogpunt wel dat ze die glasconverter niet meer wilden herstellen als je op dat moment al had opgezegd. Waarom zouden ze die kosten dan nog willen maken als ze die toch niet meer terug verdienen? Als ik daar had gezeten, had ik je contract per direct opgezegd en het teveel betaalde abonnementsgeld teruggestort. :w

Ik ga er overigens wel vanuit dat je nu naar een kabelboer bent overgestapt? Anders is de overstap een beetje een onzinnige exercitie. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Uiteraard ben ik nu gewoon naar ziggo overgestapt. Ik heb ze alle tijd gegeven om dat ding te vervangen terwijl ik nog niet had opgezegd. De storing is begin augustus begonnen, sinds eind augustus heb ik niks. Hij is dus langzaam gestorven!

Het is gewoon te schandalig dat ze nog wel gewoon geld willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 02:08
Malfunctions schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:30:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Telfort/KPN heeft een inspanningsverplichting, geen leveringsplicht. Daarom hebben mensen die ver weg in een polder wonen nog brak internet via koper.

En daarnaast begrijp ik het vanuit hun oogpunt wel dat ze die glasconverter niet meer wilden herstellen als je op dat moment al had opgezegd. Waarom zouden ze die kosten dan nog willen maken als ze die toch niet meer terug verdienen? Als ik daar had gezeten, had ik je contract per direct opgezegd en het teveel betaalde abonnementsgeld teruggestort. :w

Ik ga er overigens wel vanuit dat je nu naar een kabelboer bent overgestapt? Anders is de overstap een beetje een onzinnige exercitie. ;)
HoHo Als wij afspreken voor x euro per maand y te leveren. Heb je als bedrijf gewoon een leverplicht. Kan je dit niet. Dan moet het per direct opgezegd kunnen worden. Dus in dit geval hebben ze lever wel een leverplicht.

Ze zijn alleen op voorhand(dus voor er een overeenkomst is) niet verplicht aan jou te leveren. Het zelfde met een winkel. Die is ook niet verplicht jou iets te verkopen. Tot er een overeenkomst is. Dan zijn ze gewoon leverplichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:03
geldermalsen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:56:
Uiteraard ben ik nu gewoon naar ziggo overgestapt. Ik heb ze alle tijd gegeven om dat ding te vervangen terwijl ik nog niet had opgezegd. De storing is begin augustus begonnen, sinds eind augustus heb ik niks. Hij is dus langzaam gestorven!

Het is gewoon te schandalig dat ze nog wel gewoon geld willen ontvangen.
Hahaha, van glas naar Ziggo overstappen. Ook wel eens leuk om te horen, nog niet eerder meegemaakt. ;)
Pagina: 1