Toon posts:

Zwart scherm advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb het vermoeden dat mijn videokaart stuk is, maar zou graag jullie advies horen voor ik duur een nieuwe koop.

Na het opstarten van mijn computer (na het zien van het windows teken) krijg ik een zwart scherm hierna gebeurd er helemaal niets meer. Ik kan de computer wel opstarten in veilige modus hier krijg ik gewoon beeld.

Ook wanneer ik de computer opnieuw installeer werkt mijn beeld tot het moment dat windows geladen is en ik iets open of aanklik. Ik heb geprobeerd om de driver te verwijderen uit het apparaatbeheer maar dit was helaas zonder succes.

Wat zou ik nog kunnen proberen? En hoe groot is de kans dat dit de videokaart is? Hij is nog niet eens heel oud: "amd radeon r9 200 series"

Thanks voor de moeite in iedergeval!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Je kan het volgende eerst proberen in de veilige modus

Je videodrivers volledig verwijderen inclusief registry verwijzingen en dan nieuwe installeren.
Dat doe je het beste met DDU: http://www.guru3d.com/files-tags/download-ddu.html

Daarna de nieuwste drivers installeren.

Succes

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20

nelizmastr

Goed wies kapot

In de R9 200 serie zitten maar een paar kaarten... 270, 270X, 280, 285, 280X, 290, 290X, 295X2....

Dus... welke?

Nadat je DDU hebt gedraaid en nogmaals de nieuwste drivers hebt geprobeerd ook nog even in een andere PC hangen en kijken wat-ie daar doet.

I reject your reality and substitute my own