Toon posts:

Input lag / fifa 17 / ps4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst hoop ik dat ik dit bij de juiste topic plaats.

Ik heb sinds kort een ps4. Het leek mij wel eens leuk om keer een spel te spelen.
Het spel FIFA 17 heb ik daarom gekocht. Helaas merk ik dat het niet vloeiend gaat.
Op internet gekeken ben ik niet heel veel wijzer geworden en helaas het probleem ook niet kunnen verhelpen. Vooral bij FIFA moet het vloeiend gaan zodra je een bal schiet of acties wilt maken.

Zelf hebben wij een grote tv type Samsung EU55h8000sl. Ik heb het allereerst bij systeem op game modus gezet en merk dan direct wel wat verschil. Helaas met nog teveel input lag waardoor het nog niet lekker loopt en daardoor traag is. Ook lees ik dat je wat instellingen kan aanpassen bij het beeld?

Wie heeft tips en kan mij helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Is er een verschil als je de ps4 op een pc monitor aansluit?

Weet vrijwel zeker dat het aan je TV ligt namelijk.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ook een goede HDMI kabel gebruiken kan wel eens verschil uitmaken. Ik heb een ander type Samsung (ook 55 inch), maar daar heb ik geen last van input lag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het ook aan de tv ligt. Toch gek dit is / was echt een dure tv en nog niet oud. Je mag er toch vanuit gaan dat het geen problemen geeft

Het is zonde want fifa spelen is niet leuk. Het gaat niet zo soepel. Als je bv fifa lijkt via you tube gaat het veel soepeler dan bij mij.

Heeft het effect een hdmi kabel? Ik dacht dat het alleen te maken had met beeld maar niet met snelheid. Wat is dan een goede hdmi kabel?

Kan ik nog instellingen wijzigen van het beeld bv om input lag te verminderen?

Ik heb ooit voor een ps3 s cart kabel gebruikt maar dan is het beeld veel minder mooi maar ging wel sneller.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Game modus van je tv gebruiken en alle beeldverbeteraars uit zetten. Hoe duur een tv is zegt niet altijd iets over de soepelheid van weergave en input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt inderdaad. Wat zijn bijvoorbeeld de beeld verbeteraars? Ik kan hier volgens mij geen screenschot toevoegen. Alles op 0?

Heeft een ander hdmi kabel nog effect?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Beeldverbeteraars zijn alle opties die het veel beter zouden moeten maken. Denk aan alles met super, true, richer, deeper etc termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan denken aan:

Achtergrondverlichting
Contrast
Helderheid
Scherpte
Kleur
Tint
Beeldmodus toepassen alle bronnen?

Moet ik alles op 0 zetten.
Het beeldformaat heb ik staan op 16:9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal opties uit gezet. Het heeft ook al wat effect. Dat is mooi. Toch kan het nog met minder lag denk ik.

Achtergrondverlichting 20
Contrast 100
Helderheid 45
Scherpte 45
Kleur 52
Tint 50

Heeft dit nog invloed? Dit zijn de instellingen.

Graag zijn alle andere tips ook nog welkom.

Bedankt alvast!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Als je de Samsung UE55H8000 in Game-mode zet moet het best speelbaar zijn:
Samsung has reduced the input lag on the 55H8000 compared with last year’s 55F8000, though it’s still behind the class-leading Sony Bravias. Our Leo Bodnar input lag tester returned a figure of 34ms in [Game] mode; and a much less gaming-friendly 119ms in [Movie] mode.
Op "movie" of een andere instelling is het inderdaad haast ondoenlijk om te gamen met 119ms, maar 34 ms is best redelijk te noemen. Veel minder dan 20 ms zie je op TV's eigenlijk niet.

Instellingen als achtergrondverlichting, helderheid en contrast passen het beeld wel aan maar maakt de inputlag niet minder. Inputlag maak je minder met instellingen die al genoemd zijn als Samsungs "Clear Motion Rate". Maar die instellingen zouden direct goed moeten staan als je de TV op game-modus zet. Een andere HDMI kabel zou in ieder geval geen verschil moeten maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
verplaatst naar Problemen en Vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst hoop ik dat ik dit bij de juiste topic plaats.

Ik heb sinds kort een ps4. Het leek mij wel eens leuk om keer een spel te spelen.
Het spel FIFA 17 heb ik daarom gekocht. Helaas merk ik dat het niet vloeiend gaat.
Op internet gekeken ben ik niet heel veel wijzer geworden en helaas het probleem ook niet kunnen verhelpen. Vooral bij FIFA moet het vloeiend gaan zodra je een bal schiet of acties wilt maken.

Zelf hebben wij een grote tv type Samsung EU55h8000sl. Ik heb het allereerst bij systeem op game modus gezet en merk dan direct wel wat verschil. Helaas met nog teveel input lag waardoor het nog niet lekker loopt en daardoor traag is. Ook lees ik dat je wat instellingen kan aanpassen bij het beeld?

Nu lees ik ook dat de ps4 pro meer framerate heeft. De spellen draaien soepeler. Betekend dit bv ook dat fifa sneller speelt met minder input lag. Meer rekenkracht? Speel fifa nu op snelheid hoog wat je kunt instellen bij fifa.

Graag hoor ik wat ik kan doen. En of er daarin verschil is tussen de ps4 en ps4 pro.

Wie heeft tips en kan mij helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Inputlag is vooral de tv, die daarin een aandeel heeft. TV’s hebben nu eenmaal meer inputlag.

Wel is het zo dat het per tv verschilt
hoe hoog dat is.

maar wat je beschrijft klinkt meer als dat het scherm zelf niet snel genoeg is.

Heb je alle beeldverbeteraars uitgezet van de tv?Als het goed is gebeurd dat al in game modus maar.

Edit: ik zie dat je er al eerder een topic over gemaakt hebt

Input lag / fifa 17 / ps4

[ Voor 73% gewijzigd door freaky35 op 11-12-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Alleen ik twijfel of ik een ps4 pro moet gaan aanschaffen en de ps4 console moet verkopen.

Ik heb het op spelmodus staan maar toch loopt het nog niet heel vloeiend. We hebben ook een moderne tv die behoorlijk prijzig was.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik heb je nieuwe topig samengevoegd met het oude, omdat het gewoon nog dezelfde vraag is.

Heb je de tv al eens in 'PC' modus gezet? Dan worden blijkbaar in 1 keer alle beeldbewerkignen uitgezet.

Inputlag ga je niet oplossen met een PS4 Pro: dat zit in je TV. Of bedoel je 'vloeiender' op een ander manier, want het is natuurlijk ook anders te interpreteren...

[ Voor 24% gewijzigd door Geronimous op 11-12-2017 22:13 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik ga dat morgen gelijk proberen. Het spel speelt niet vloeiend. Wel al beter op de game modus maar nog niet hoe het zou moeten.

Wat is het verschil tussen pc en game modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas lukt het mij niet om de tv op pc modus te zetten.
Pagina: 1