Toon posts:

Mijn monitor heeft GEELZUCHT

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eh ja dus..mijn monitor heeft een gele vlek links op het scherm. Vooral tegen een witte achtergrond zie je dit goed. Wat kan ik hier tegen doen (nee het is geen kwakje !) Is ie kapot of staan de instellingen niet goed ?

Het is een Mitsubishi Apricot MS530 die ik HELAAS bij DES !!! heb gekocht. De beeldbuis is dezelfde als die van de Iiyama Vision Master Pro 17" (dit is dus ook een 17")

Als iemand weet hoe je een plaatje kan posten, GRAAG, dan kan ik hem laten zien.

Hij ziet er een beetje uit als een PREHISTORISCHE IMAC. Het is een Monitor waar je spullen in kunt bouwen (HD, diskdrive etc.) BTW Hij is anderhalf jaar oud.

• twgk
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zo plaats je een plaatje dacht ik

[img](url)[/img]

maar ik heb er ook wel een last van dat wit niet helemaal overkomt als wit maar als geel maar ik krijg het er ook niet uit ik heb al verschillende instellingen geprobeert maar nixs werkt ik denk dat je monitor gewoon verrot is

Party = Life
No Party = No Life

Party = Life<BR>No Party = No Life

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
euh als je die vlek echt op je monitor zelf hebt zitten (van magnetisme ofzo) dan zie je dat echt niet op een screendump!

Of was je van plan een foto te maken??

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Mijn Iiyama Visionmaster 450 (van oktober 1999) heeft ook van die vlekken. Ben ermee naar Iiyama geweest en daar hebben ze hem getest. De gele vlekken komen door ophoping van rode pixels en ze vallen 9 van de 10 keer binnen de specificaties van de monitor.
In mijn ogen belachelijk natuurlijk, want die specificaties zijn zo, zodat echt bijna alle "defecten" er binnen vallen.
De vlekken kunnen ze verminderen door kleine magneetjes achterop de beeldbuis te plakken (werkte bij mij overigens nauwelijks).

Verwijderd

mmm, that sounds familiar...

lees deze thread maar effe...
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/000278.html

ik had ook last van geelzucht... wel, mijn monitor dan ;)

lijkt toch een kwaal van de diamondtron buis te zijn?!

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die monitor waar je vanalles in kan bouwen, heb je zeker bij Des gekocht? Merkloos, maar met een Diamondtron beeldbuis van Mitsusbishi?

Zelf heb ik een homo-monitor. Alles roze, over het hele beeld. Te koop voor 25,- (14")

Verwijderd

Topicstarter
Hee Herman, weet jij wat meer over die monitor dan....ik heb er niets op internet over kunnen vinden.

NERGENS....geen driver, geen info, noppes. Alleen een reclame uit de krant van des en correct die hem hadden........

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Das ook de enige info die ik er van heb. Die dingen waren toen spotgoedkoop. Toch heb ik hem toen niet genomen, en een echte IIyama genomen. Na een paar testen bleek de IIyama toch mooier te zijn . Verder zou ik er ook niet van weten. Bij Des etc hoef je er niet naar te vragen, die weten toch niets. Ik zou persoonlijk gewoon de .inf file van Iiyama nemen, en die gebruiken, als je daar op doelt.

Succes.
Pagina: 1