Toon posts:

IP van Intern NIC niet zichtbaar bij winipcfg ???

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb nu twee 3COM kaarten ingesteld. Eentje naar chello andere naar interne NIC... winroute volgens de boekje .... maar de probleem is dat win ME geen ip toekent aan de Interne NIC. Dus in tcp/ip van de interne NIC heb ik als ip 192.168.1.1 en sub 255.255.255.0 ....Disable wins ... niks bij gateway en DNS ....dus volgens de boekje ...de chello NIC krijgt alles netjes van de server..... waarom wordt dan geen IP en submask ingevuld bij ?? na winipcfg zie je geen ip en subnet ingevuld..... enig idee???? :'(

Verwijderd

Over welke kaart heb je het nou die geen ip/netmask krijgt? over de interne of die aan chello hangt

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

ook niet als je je winip released. waardoor hij zij ip adres wilt weten. Als je ip van chello krijgt (dhcp dus) dan krijg je daarbj ook je subnetmask en gateway en andere relevante gegevens (daar is dhcp voor) Je zou zelfs de dns server zo kunnen krijgen.

btw een NIC=Network Interface card.
Ik heb nu twee 3COM kaarten ingesteld. Eentje naar chello andere naar interne NIC..
dus je bedoelt waarschijnlijk intern netwerk.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik bedoel interne NIC.....zoals ik zei externe chello NIC krijgt alles van de chello server en die doet perfect.....het gaat over de interne 3Com NIC....

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
win me heeft zelf internet deel-software in zich zitten. Installeer je deze toch gewoon... dan gaat alles goed :)

Xbox360 gamerprofile

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18
je zegt zelf dat je interne nic 192.168.0.1 als ip heeft, dat moet ook met wingate geloofik, so whats the problem?

• Theuno
  • Laatst online: 23:30

Theuno

Da Devil Crew

Ga eerst nog maar uns wat F.A.Q.'s doorspitten... Want je moet toch echt eerst snappen hoe een netwerk in elkaar zit, en wat een NIC is en wat niet..

anders kunnen wij er ook geen wei aan vastknopen }:O

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Topicstarter
:-) man denk dat ik vrij onduidelijk ben geweest. ....ok nog eens .......Ik heb interne NIC een vaste IP een subnet toegekend.....ja maar als ik bij winroute op interne NIC click dan heeft hij nog steeds geen IP en subnet...alles is 0.0.0.0.....toen heb ik door winipcfg gecheckt en ja inderdaad alles 0........

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 00:32 schreef gnimmeL_kraD het volgende:
win me heeft zelf internet deel-software in zich zitten. Installeer je deze toch gewoon... dan gaat alles goed :)
Als je niets meer wil dan alleen je internet verbinding delen over een netwerk en lekker surfen en e-mailen geen probleem. Maar iets eenvoudigs als een portmapping maken is er bij de ICQ van Win98 en WinME al niet meer bij.

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 09 juli 2001 22:05 schreef isingh het volgende:
(verhaaltje 2)
En hoe heb je dat IP er dan aan toegekend? Waar? Want ergens anders dan bij de TCP/IP eigenschappen voor die NIC gaat niet werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de Ipadress en subnet gewoon bij tcp/ip prperties toegekend. waarom zie ik ze dan niet terug bij winipcfg????

• paella
  • Laatst online: 12:26
Op dinsdag 10 juli 2001 00:44 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Als je niets meer wil dan alleen je internet verbinding delen over een netwerk en lekker surfen en e-mailen geen probleem. Maar iets eenvoudigs als een portmapping maken is er bij de ICQ van Win98 en WinME al niet meer bij.
De ICS neem ik aan...? >:)

No production networks were harmed during this posting

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 13:54 schreef paella het volgende:
De ICS neem ik aan...? >:)
Uiteraard *D
Op dinsdag 10 juli 2001 13:41 schreef isingh het volgende:
Ja ik heb de Ipadress en subnet gewoon bij tcp/ip prperties toegekend. waarom zie ik ze dan niet terug bij winipcfg????
Als je alles idd. goed hebt ingesteld is er gewoon iets mis met windows, zoals zo vaak.

Wat je zou kunnen proberen is even alle drivers en protocollen te verwijderen uit windows en overnieuw te installeren. Vaak genoeg verhelpt dat de meest vreemde problemen. Waarom? Windows ;)

Verwijderd

ik heb ook zon soort probleem hij vergat elke keer zn ip na een reboot maar toen heb ik hjet hele zaakje opnieuw geinstalled en toen deed ie het weer :)

Verwijderd

Als je winroute en ICS (standaard windows) tegelijk hebt draaien (of een van beide ooit hebt ingesteld) krijg je dit soort problemen. Gaat je PCtje zoeken naar DNS server vanaf 0.0.0.0.

De stap voor dat je windows opnieuw gaat instaleren is alle ICS/DNS/DHCP enz. enz. proggies geheel verwijderen incl. alle netwerk protocollen (cols?), reboot en dan opnieuw instellen...
Pagina: 1