Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies upgrade +- 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Bretting
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-09 13:45
Mijn systeem is toe aan een upgrade. Daarom ga ik nu een deel van de hardware upgraden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal voornamelijk gebruikt worden om mee te gamen. Voorbeelden zijn:Cities Skylines, Banished, Battlefield 1, Escape From Tarkov en in de toekomst Mount&Bade Bannerlord en Star Citizen.
Alles draait op 1080P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment twee R9 270x in Crossfire draaien en daarom wacht ik nog heel even tot deze vervangen worden.
Mijn huidige systeem is een i5 2500K met 8GB DDR3 op een MSI P67A-GD65 met een 750W voeding in een stevige Coolermaster case. Voor opslag heb ik nog een tweetal SSD die ik wil gebruiken voor opslag games. een NAS voor overige bestanden zodat deze ook van mijn werk-macbook als ook de macbook van mijn vriendin bekeken kunnen worden.
Rand apperatuur heb ik allemaal en ben ik tevreden mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel nog over de juiste setup. Aan de hand van reviews denk ik dat Ryzen het meest toekomstbestendig is. Wat vinden jullie?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd goede ervaringen gehad met MSI

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Interresant om weer mee te gaan spelen maar heeft geen focus

Wat verwacht je van ons?
Advies! Is dit een slimme opzet? Zodra mijn crossfire setup echt te zwak wordt wil ik gaan kijken naar een nieuwe videokaart. Ik hoop dat de prijzen over een paar maanden een beetje dalen zodra de bitcoin hype een beetje gestopt is.

zie hier mijn upgrade selectie:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 220,95€ 220,95
1MSI X370 GAMING PRO€ 133,80€ 133,80
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 148,95€ 148,95
1WD Black PCIe SSD 512GB€ 192,50€ 192,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 696,20

[ Voor 34% gewijzigd door Bretting op 01-09-2017 00:16 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Zie punt 4 in DAA beleid
Als je je startpost aanpast conform die instructies zal je meer reacties krijgen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
winkelmandjes en lijstjes van andere sites doen we hier niet aan. Wenslijstje maken, Genereer RML knop indrukken onderaan de lijst en dat zooitje code in je topic plakken. Stuk overzichtelijker.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de CPU vervangen:

https://tweakers.net/aanb...7-2600k-met-garantie.html

RAM verhogen naar 16GB:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV8GX3M1A1333C9€ 58,15€ 58,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 58,15

En met het overige geld eventueel investeren in een GPU:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 595,-€ 595,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 595,-

Jouw upgrade lijstje komt al uit op 800,- euro exclusief videokaart. Kort door de bocht wil je eigenlijks alles vervangen behalve de kast en voeding. Tel hier de GPU bij op en je komt uit op minimaal wel 1200,- euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 19:00 ]

• Bretting
@Verwijderd
Dit is stap 1 van de upgrade.
Het is de bedoeling dat ik straks weer 2 a 3 jaar of langer vooruit kan.
De videokaart vervang ik over een maand of 4-5 zodra ik weer wat geld opzij heb gezet.
Ik wil geen geld uitgeven aan een upgrade aan een 4-5 jaar oude CPU.

Verwijderd

Wat is op dit moment de bottleneck van jouw systeem?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:46:
Ik gok zo dat BF1 en een 2500K elkaar niet erg lief vinden. :P
Voor Star Citizen, mocht die game nog eens uitkomen is een zwaardere CPU ook wel aardig. Die game gaat Vulkan ondersteunen en Vulkan based games houden wel van extra cores.

@Bretting welke PSU heb je precies? Denk namelijk dat die ook wel aan vervanging toe is. CF ga je niet meer draaien bij je volgende build, garandeer ik je. De techniek haar ondersteuning wordt alleen maar slechter, hetzelfde verhaal met SLI. Verder zijn GPU's onderhand sterk genoeg voor welke game op 1080P dan ook.

Om even te beginnen dan.
-Koop deze Ryzen en overclock die zelf naar 3,6GHz. Kan gewoon met de stock koeler die je krijgt, en is dan alsnog stil. Daarboven heb je wel een aftermarket nodig.
-MSI bordje. Let er wel op dat er tegenwoordig veel minder USB poorten bij een bordje komen. Vind je 5 te weinig dan zijn er natuurlijk alternatieven.
-3200MHz RAM omdat je dit ook al aangaf in je Azerty lijstje. Wel even een normaal lijstje maken, anders worden mijn lokale collega mods van Harde Waren een beetje boos. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 199,60€ 199,60
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,50

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bretting
Jesse schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:55:
Zie punt 4 in DAA beleid
Als je je startpost aanpast conform die instructies zal je meer reacties krijgen.
Gewijzigd! Excuus.

• Bretting
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:19:
[...]

Ik gok zo dat BF1 en een 2500K elkaar niet erg lief vinden. :P
Voor Star Citizen, mocht die game nog eens uitkomen is een zwaardere CPU ook wel aardig. Die game gaat Vulkan ondersteunen en Vulkan based games houden wel van extra cores.

@Bretting welke PSU heb je precies? Denk namelijk dat die ook wel aan vervanging toe is. CF ga je niet meer draaien bij je volgende build, garandeer ik je. De techniek haar ondersteuning wordt alleen maar slechter, hetzelfde verhaal met SLI. Verder zijn GPU's onderhand sterk genoeg voor welke game op 1080P dan ook.

Om even te beginnen dan.
-Koop deze Ryzen en overclock die zelf naar 3,6GHz. Kan gewoon met de stock koeler die je krijgt, en is dan alsnog stil. Daarboven heb je wel een aftermarket nodig.
-MSI bordje. Let er wel op dat er tegenwoordig veel minder USB poorten bij een bordje komen. Vind je 5 te weinig dan zijn er natuurlijk alternatieven.
-3200MHz RAM omdat je dit ook al aangaf in je Azerty lijstje. Wel even een normaal lijstje maken, anders worden mijn lokale collega mods van Harde Waren een beetje boos. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 199,60€ 199,60
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,50
Heb op dit moment een 750 watt modulaire corsair voeding. Denk dat dit genoeg moet zijn toch?
Wilde graag een x370 bordje omdat ik het nog heel even moet uitzingen met mijn 2 stuks R9 270x en vanwege de meerdere sata aansluitingen.
Kan de 1600x niet verder geklokt worden als ik hiermee bezig wil?

• Bretting
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:46:
Alles? Heb de cpu en geheugen inmiddels bijna 5 jaar. Die beginnen nu echt de bottleneck te worden. Heb 4x 2gb dus extra geheugen bijprikken kan niet en vind het zonde om geld te stoppen in flink verouderde Hardware.
Wil graag weer bouwen asn iets dat weer lang mee kan.
Pagina: 1