Vraag

• Weslietje
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-04-2023
Hoi allemaal. Ik weet dat laptopgaming niet ideaal is, maar vanwege m'n werk op zee is dit de enige mogelijkheid. Als ik echter thuis ben sluit ik m'n Samsung monitor aan op m'n laptop. Wie heeft er een verklaring voor me dat ik spellen met lagere settings moet spelen, ondanks dat zelfs m'n scherm een lagere resolutie heeft (1680*1050) in tegenstelling tot full hd van mijn laptop.

Komt dit misschien omdat spellen ontworpen worden voor bijvoorbeeld full hd, en dat er meer berekend moet worden door de gpu om bepaalde zaken te renderen?

Ben benieuwd of iemand een antwoord voor me heeft.

Edit: gaat om een asus rog met een intel 6700hq, 12 gb ram en 2gb 960m. Al maakt dit voor het principe van m'n vraag niet uit, ik had dit ook al bij m'n vorige laptop.

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat scherm word dat een 2de scherm (extended deskstop) of een kopie of gewoon het primaire scherm en gaat je scherm van je laptop uit?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Wat voor scherm heb je en hoe is het aangesloten?

Welk spel speel je?

Over wat voor performance impact spreken we? Hoe groot is het verschil?
Weslietje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:22:
Komt dit misschien omdat spellen ontworpen worden voor bijvoorbeeld full hd, en dat er meer berekend moet worden door de gpu om bepaalde zaken te renderen?
Nee :P
Dit klinkt eerder als verkeerde settings of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 31-08-2017 14:48 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-08 18:23
Misschien gebruikt je externe monitor je integrated gpu van je cpu.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

omdat er 2 schermen worden gerendered ipv 1?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Weslietje
Nee ik schakel het laptopscherm uit, en zorg ook dat de Nvidia gpu wordt gebruikt..
Ik merk het bij meerdere games, maar bij bijvoorbeeld gta 5 zie ik dat er meer videogeheugen gebruikt wordt, ondanks de lagere resolutie en settings. Ik dacht misschien dat er een simpele verklaarbare reden voor was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Misschien dat je hier iets van wijze wordt (dus gewoon wat dingen uitproberen)

http://www.techsupportfor...dual-monitors-590684.html

https://forums.geforce.co...low-fps-and-screen-tear-/

Uit eigen ervaring kan ik toevoegen dat sommige games dit op een laptop gewoon niet leuk vinden, kon met mijn vroegere laptop zo'n beetje iedere game prima spelen met diezelfde performance op een 2de scherm maar met GTA San Andreas of Age of Empires 2 (normale editie) had ik extreem veel framedrops.

Met andere woorden, kan ook gewoon aan de game liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
Draai eens https://benchmark.unigine.com/heaven op zowel je hoofd scherm. Als je externe scherm.

• Weslietje
Bedankt voor de reacties, ben er wel wat wijzer uit geworden.

Heb ook je benchmark programma gedraaid en haalde toch een hogere score met m'n externe monitor..

Op 1680*1050 monitor:

FPS:
46.0
Score:
1158
Min FPS:
8.4
Max FPS:
80.2

Op full hd laptopscherm:

FPS:
39.9