Hoi allemaal. Ik weet dat laptopgaming niet ideaal is, maar vanwege m'n werk op zee is dit de enige mogelijkheid. Als ik echter thuis ben sluit ik m'n Samsung monitor aan op m'n laptop. Wie heeft er een verklaring voor me dat ik spellen met lagere settings moet spelen, ondanks dat zelfs m'n scherm een lagere resolutie heeft (1680*1050) in tegenstelling tot full hd van mijn laptop.
Komt dit misschien omdat spellen ontworpen worden voor bijvoorbeeld full hd, en dat er meer berekend moet worden door de gpu om bepaalde zaken te renderen?
Ben benieuwd of iemand een antwoord voor me heeft.
Edit: gaat om een asus rog met een intel 6700hq, 12 gb ram en 2gb 960m. Al maakt dit voor het principe van m'n vraag niet uit, ik had dit ook al bij m'n vorige laptop.
Komt dit misschien omdat spellen ontworpen worden voor bijvoorbeeld full hd, en dat er meer berekend moet worden door de gpu om bepaalde zaken te renderen?
Ben benieuwd of iemand een antwoord voor me heeft.
Edit: gaat om een asus rog met een intel 6700hq, 12 gb ram en 2gb 960m. Al maakt dit voor het principe van m'n vraag niet uit, ik had dit ook al bij m'n vorige laptop.