Mijn Synology 213j heeft 1 schijf, een wd red wd30efrx, en deze zit voor 76% vol.
Gebruik: fileserver in thuisnetwerk. Alle home directories staan er op. Meestal draaien er 2 of hooguit 3 computers tegelijk. Aan de usb poort hangt een backup schijf voor Hyper Backup.
Is of wordt 76% vol problematisch, en dus tijd om extra schijf bij te plaatsen?
Is er een truc waarmee ik zonder gedoe een extra hd bijv. een WD40efrx erbij kan plaatsen? Dan heb ik dus totaal 7GB, en kan ik weer even vooruit.
Graag zou ik voorkomen dat ik een volledige backup moet maken, dan de nieuwe schijf plaatsen, en dan initialiseren en de backup weer terug zetten. Is er een makkelijker oplossing?
Aanvullende info, huidige setup (dus met 1 schijf van 3Gb)
RAID-type: SHR (zonder gegevens bescherming)
Bestandssysteem: etx4
Geen diskgroep aanwezig
Dank voor jullie input, Erik
Gebruik: fileserver in thuisnetwerk. Alle home directories staan er op. Meestal draaien er 2 of hooguit 3 computers tegelijk. Aan de usb poort hangt een backup schijf voor Hyper Backup.
Is of wordt 76% vol problematisch, en dus tijd om extra schijf bij te plaatsen?
Is er een truc waarmee ik zonder gedoe een extra hd bijv. een WD40efrx erbij kan plaatsen? Dan heb ik dus totaal 7GB, en kan ik weer even vooruit.
Graag zou ik voorkomen dat ik een volledige backup moet maken, dan de nieuwe schijf plaatsen, en dan initialiseren en de backup weer terug zetten. Is er een makkelijker oplossing?
Aanvullende info, huidige setup (dus met 1 schijf van 3Gb)
RAID-type: SHR (zonder gegevens bescherming)
Bestandssysteem: etx4
Geen diskgroep aanwezig
Dank voor jullie input, Erik
[ Voor 18% gewijzigd door erikv22 op 31-08-2017 14:56 ]