Toon posts:

Vraagje over i-net sharing in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ICS ofzo heet dat, maar ik heb 2 PC's. De ene staat beneden en die wil ik de host laten zijn zodat die (bijna) altijd aan kan blijven staan. De andere staat in mijn kamer en die wil ik dus uit hebben als ik ga slapen. Ik speel spellen online en gebruik ICQ/MSN en Mirc. Kan ik dus met de PC op mijn kamer nog gewoon ICQ/MSN/Mirc gebruiken?
En kan ik nogsteeds met een lage ping CS spelen online? (Host:AMDk6-2 450MHz, 128mb Sdram). En kunnen de mensen van buiten zien dat ik met 2 PC's op i-net zit?

thx in advance

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07

Soullie

Planeshift

gewoon met winroute doen... dan werkt alles perfect.... een vriend van me zweert bij sygate dus ik denk dat dat ook goed werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil graag internet delen met 2PC's.
Dus als het kan geen aparte PC als router gebruiken. Met die Win98SE internet sharing heb je geen aparte router nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is kan ik met die Win98SE i-net sharing op de Client PC nog altijd met een ping 40-50 CS spelen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > NT

DIT IS MIJN WEBSITE

• Soullie
  • Laatst online: 22:07

Soullie

Planeshift

ff er van uitgaand dat je kabel hebt... kun je het als volgt doen.......

je pakt PC 1... waar de kabel op zit... daar doe je een 2de netwerk kaart in..... dan ga je met een UTP kabeltje naar PC 2 waar je ook een netwerk kaartje in duwt...

op pc 1 stel je bij netwerk kaart 2 een vast ip in.... dan winroute installen.. volgens de aangerade settings... bij PC2 de TCP/ip instellingen instellen... en alles werkt perfect op beide pcŽs

bij mij werkt het met deze methode iig perfect *D

Verwijderd

Topicstarter
Maar kun je op PC1 dan ook nog gewoon windows draaien?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 11:38 schreef Aico het volgende:
Nee ik wil graag internet delen met 2PC's.
Dus als het kan geen aparte PC als router gebruiken. Met die Win98SE internet sharing heb je geen aparte router nodig.
Kun je nog Winroute gebruiken, nu geef ik toe dat ICS gemakkelijker is omdat je maar een vakje hoeft aan te vinken, maar Winroute is stabieler en heeft meer opties zoals firewall. En het is soms mogelijk om te kijken of je met 2 computers op het internet zit (het is dus mogelijk) maar op het internet gebruikt de 2de pc het IP van de pc met de inet aansluiting

En op alle twee de computers staat gewoon windows :d winroute is gewoon een progje het staat op: http://www.winroute.com :)

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Gewoon ICS van 98SE is prima. ICQ/MSN de hele reut doet 't, je ping wordt hooguit 1 ms hoger, en op de inet bak kan je ook nog steeds gewoon internetten.

Siditamentis astuentis pactum.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op maandag 09 juli 2001 11:45 schreef Aico het volgende:
Mijn vraag is kan ik met die Win98SE i-net sharing op de Client PC nog altijd met een ping 40-50 CS spelen?
Als jouw netwerkkaarten en kabels goed zijn, is de vertraging < 1 ms (vaak zelfs < 0.1 ms ).
Daar merk je weinig van.
Waar je wel last van kunt krijgen is de relatief beperktere functionaliteit van ICS in Win98SE, vergeleken met het oorspronkelijke pakket ( MS heeft het ook maar gekocht ;) ) en met ICS in Win2000.

Winroute is dedicated router software en biedt veel meer instellingen en services dan een voor de huis-tuin-en-keuken win98 gebruiker aangepast ICS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1