Breezers schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:53:
En hoe wil jij dit gaan afdwingen ? Tegen welke kosten en hoe lang mag dat duren ?
Conclusie: Ja, je kunt proberen je gelijk te gaan halen, nadeel is dat het je geld, tijd en ergernis gaat kosten terwijl je gewoon kan ontbinden, je centjes terugkrijgen en ergens anders kopen.
Een eventueel prijsverschil gaat niet opwegen tegen bovenstaande "hoofdpijn", tenzij je echt principieel wilt zijn met te veel tijd, energie en geld dat je daar in wilt steken.
De eerste vraag is welke rechten en plichten je hebt, daar lijkt nog veel onduidelijkheid over te bestaan.
Ik heb ook geen haast, het is niet voor een nieuwe computer.
Jezelf verdiepen in een juridische zaak waar ook anderen regelmatig mee te maken hebben lijkt me niet per se een verspilling van tijd.
Dat is wat ze zeggen. Maar G.Skill Sniper F3-2133C10D-16GSR lijkt bij shops wereldwijd nog gewoon te koop en ook bij sommige nederlandse shops / leveranciers is het er nu nog. Ook modellen met exact dezelfde specs maar een andere heatspreader zijn er nog gewoon. Van hetzelfde merk dus.
En nog steeds is niet duidelijk wat de rechten zijn..
en waarschijnlijk is er geen vergelijkbaar geheugen (Zelfde specs ander merk) wat ze kunnen leveren voor die prijs.
Zoals in de topicstart staat is geheugen van hetzelfde merk met dezelfde specs er gewoon nog. Alleen niet voor dezelfde prijs.. maar dat zou het probleem van de koper niet mogen zijn volgens mij.
De vraag is ook waarom juist dit model met een lagere prijs werd aangeboden. Wist webshop misschien al dat leverancier niet meer kon leveren?
Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:11:
Waar is het wel leverbaar ?
Misschien dat hun dat in het magazijn hebben, en waar jij hebt gekocht net niet meer. De shop waar jij hebt gekocht zal getracht hebben het te bestellen, maar hoorde dat het EOL is.
Ik vind zelf, dat de shop jou een vervangend product moet leveren, zonder enige bijbetaling.
Zie de links in de topicstart. 1866mhz in plaats van 2133mhz is ook gewoon leverbaar maar ook dat wil men niet leveren.
Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:57:
Wat is het verschil in prijs dan, lijkt me wel van belang. En zou een bevestiging vragen van waar het wel leverbaar is.(of het daadwerkelijk leverbaar is) Het gebeurt vaak dat een product niet meer op voorraad is, maar wel (online) zichtbaar in een shop.
Ik heb 70 euro betaald. Alternatieven zitten nu rond de 100 - 130 euro.
StarZ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:41:
Dat is niet waar. Vaak wordt het product gewoon verkocht en dan later na besteld bij de leverancier. Als een product niet meer voorradig is bij een leverancier of niet meer verwacht wordt wordt het product op EOL gezet bij de leverancier en daarna pas bij de webshop. Van alle leveranciers worden prijslijsten ingeladen en als er bij geen enkele leverancier dit product op voorraad is dan gaat het product ook op de webshop op EOL.
Waarom wordt dat niet (automatisch) gecontroleerd voordat de orderbevestiging wordt verstuurd?
70 euro
Hoe lullig het ook is, het kan voorkomen dat jouw webshop het product gewoon niet kan leveren. In dit geval geeft de leverancier van de webshop in kwestie aan dat het product EOL is en als ik de pricewatch dat dat betreffende geheugen kijkt, lijkt dit nog best wel mogelijk.
Dat andere webshops het geheugen eventueel nog wel kan leveren is mogelijk omdat deze hier nog een voorraad van hebben liggen of hun leverancier (dit kan dus een andere zijn) heeft nog voorraad van liggen.
Kan deze shop niet bij die andere leverancier, of dus desnoods webshop, aankloppen?
Of dus een ander model met dezelfde (of iets mindere) specs leveren?
Raym09 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:38:
Dit gaat over jij die een koopovereenkomst aangaat zodra je zegt die wil ik kopen. Daarbij zegt het niks over dat jij daarmee ook akkoord gaat met de algemene voorwaarden die de webwinkel stelt bij de verkoop.
Ik doelde op wanneer de koopovereenkomst wordt aangegaan.